silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez derc » 15 lis 2017, o 12:47
Witam. Czytam tu i tam i problem znany ale czy ktoś ma więcej wiedzy na temat tej usterki. Przebywam za granicą i nie bardzo jest mi opłacalne pojechać jak cywilizowany człowiek do volvo bo ceny wyrywają z butów ( Norwegia)
Opis problemu:
Wystartowałem pewnego dnia z pod domu i jakieś dosłownie 3km dalej wyskoczył komunikat spadem mocy silnika i oczywiście powyżej 3tyś nie kręcił. Zjechałem na przystanek zgasiłem odpaliłem na kilka sekund pomogło. Nie miałem czasu nic więcej zrobić bo jechałem na lotnisko i po jakiś 100km zjechałem na parking na 5 min i jak wróciłem do auta odpaliłem oczywiście komunikat był ale auto zaczęło jechać normalnie i się naprawiło. samochód zostawiony na lotnisku powrót za 3 dni droga powrotna 200km i nic się nie działo. Następnego dnia nawrót choroby i do tej pory. był pusty zbiornik DPF więc jak pisali że i to bywało taka przyczyną więc wczoraj napełniony pod kompem zrestartowany/odpowietrzony i nic. Komputer pokazuje 60% przy wciśniętym pedale gazu więc mechanik mówi potencjometr i też piszą że to bywało objawem.. dzisiaj zamieniłem od kumpla pedały dalej nic. Jak na odpalonym silniku szybko zgaszę i przekręcę stacyjkę nim obroty spadną równocześnie trzymając gaz do końca turbo się odpala i kręci do końca skali ale za 3/4 sekundy odpala się komunikat i spadają obroty do 3tyś . Pod komputerem mechanika (Bosch) nie widać błędów jedyna informacja o przekaźniku od świec że niby jedna już ma jakiś problem ale auto normalnie pali i chodzi równo. Czy ktoś ma jakąś konkretną radę w czym szukać problemu ?
-
derc
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15 lis 2017, o 12:33
- Model: v50
- Silnik: 1.6
- Rok produkcji: 2007
- Lokalizacja: Lublin
przez artek » 15 lis 2017, o 13:05
Było już o tym na forum, poszukaj. Czujnik ciśnienia.
-
artek
- 5 bieg
-
- Posty: 751
- Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2008
przez JacSwi » 15 lis 2017, o 20:40
Też bym zaczynał od czujnika ciśnienia ewentualnie podobny objaw daje zawór sterowania turbiną.
Ale zacznij od mapsensora.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez derc » 15 lis 2017, o 22:54
komputer nie wykazywał problemu z ciśnieniem więc w ciemno go wymieniać ? bo zacznie się czujnik ciśnienia, doładowania turbiny i tak dalej że kasy zbraknie na części dlatego dodałem nowy post licząc że ktoś ma jakieś nowe konkrety a to co jest na forum to już czytałem
-
derc
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15 lis 2017, o 12:33
- Model: v50
- Silnik: 1.6
- Rok produkcji: 2007
- Lokalizacja: Lublin
przez JacSwi » 16 lis 2017, o 06:34
Wpadłem kiedyś na pomysł że wstawię nowy mapsensor,kupiłem nowy i po 2 miesiącach co jakiś czas zonk,po powrocie do starego problem znikł.
Nie wiem gdzie jesteś u Norka,mam kolegę ktory co dwa tyg lata do Larviku i drugiego który jeździ autem cieżarowym w relacji PL N.
Mogę ten nowy z wadą co jakiś czas dać koledze i może na miejscu kurierem podeśle.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez JacSwi » 16 lis 2017, o 07:05
Zacznij od umycia swojego,czesto dostaje się do niego olej z IC, koszt nowego w PL to chyba coś w okolicach 150zł.
Tylko mycie to bez skrobania i gmerania.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez derc » 13 lut 2018, o 19:40
A więc byłem na kilku komputerach u rodaków w Norwegii ale nic to nie dało. W Polsce w serwisie VOLVO zapłaciłem 200zł i po 15 min powiedziano mi że 4 świece spalone!!! Samochód palił na mrozie z pół obrotu więc każdy mówił że to pewnie nie to ale po wymianie na nowe auto pozbyło się problemu.
-
derc
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15 lis 2017, o 12:33
- Model: v50
- Silnik: 1.6
- Rok produkcji: 2007
- Lokalizacja: Lublin
przez Wacek2 » 25 mar 2018, o 18:55
Witam. W moim volvo s40 były spalone 3 podczas wymiany 3 się urwał . Ekspert od wyciągania urwanych swiec stwierdził,że spalone świece się zapiekaja
-
Wacek2
- na luzie
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10 paź 2017, o 17:23
- Model: S40
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Libiąż
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości