zgasły zegary podczas jazdy

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez rexus » 2 kwi 2018, o 10:54

Witam, szanownych forumowiczów.
Mam V50 z benzyną 1,8. Jadę wczoraj, a tu zegary zgasły. Silnik ok pracował dalej. Generalnie samochód jechał bez problemów, ale bez prędkościomierza, obrotomierza i ogólnie wyświetlaczy. Zgaszenie silnika nic nie dało. Musiałem odpiąć klemę z akumulatora czyli zresetować i dopiero wrócił do normy. Co to może być? Poprzednia właścicielka mówiła, że miała dyskotekę kilka razy i wymienili jej moduł CEM. Mi natomiast wszystko zgasło. Wina komputera czy okablowania. To się zdarzyło kilka minut po tym jak wjechałem w dołek. Ale bez przesady. Ktoś miał podobny problem? A jeszcze mechanik, kilka tygodni temu, zalecił wymianę alternatora ze względu na uszkodzony stabilizator napięcia, ładowanie skacze od 13,5 V do 14,5 V. Może od tego trzeba zacząć? kurde mol. pozdrawiam
rexus
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 kwi 2018, o 10:40
Model: v50
Silnik: 1,8 benz
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Postprzez vonlanten » 4 kwi 2018, o 17:20

Podobny przypadek ...

Volvo V50 2.0d 2005r

W trakcie jazdy gasną zegary,
poprzedza to wszystko tzn. choinka czyli różne komunikaty które zaczynają się wyświetlać (czyli awaria hamulców, awaria poduszki powietrznej itp.) następnie wskaźniki czyli prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury i paliwa na zmianę "opadają i podnoszą się"-(foto 1) po kilku minutach gasną zegary i nic nie jest wyświetlane oprócz 3 kontrolek (ABS, wyłączona poduszka i hamulec ręczny) - (foto 3)

Ciekawym zjawiskiem jest to że reszta elektryki działa czyli elektryczne szyby, radio panel radia i klimatyzacji oraz nadmuchów-(foto 2), nawigacja a także oświetlenie zewnętrzne auta (światła, kierunki itp.)

Byłem w dwóch warsztatach, o jednym szkoda wspominać w drugim wymieniony został moduł CAN (na używany) - nie pomogło w ramach reklamacji poprawione "zimne luty" i niestety także nie pomogło.

Szczerze nie mam już pomysłów.

ObrazekObrazek
Obrazek
vonlanten
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 kwi 2018, o 17:15
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rexus » 6 kwi 2018, o 10:14

Dałem go wczoraj do mechanika, ma oddać alternator do regeneracji, bo jak się okazało był walnięty stabilizator napięcia. ciekawe czy to pomoże.
rexus
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 kwi 2018, o 10:40
Model: v50
Silnik: 1,8 benz
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Postprzez carkat » 24 kwi 2018, o 07:58

hej
carkat
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24 kwi 2018, o 07:58
Model: cark
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: carkat

Postprzez staniur » 11 maja 2018, o 17:38

Miałem podobnie, zegary gasły, raz nie działała turbina itd. Serwis chciał wymieniać komputer, oczywiście odmówiłem i sam szukałem. Przyczyną okazała się wiązka przewodów w drzwiach kierowcy. Przetarła się i stykała z błachą w środku, przy używaniu przycisków powodowała zwarcie i zawieszanie modułów.
staniur
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 12:15
Lokalizacja: Łomża
Model: V50
Silnik: 2.0D 165KM/400NM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Łomża


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości