[2.0D 136KM 07-] wielki problem z c30

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez klaudia » 1 cze 2018, o 16:21

Dzień dobry wszystkim.
Bardzo proszę o poradę, bo już jestem u kresu wytrzymałości z moim autem: Volvo c30, 2.0 Tdi 136KM, 2007r. Auto kupiłam jesienią, przejeździłam 3 miesiące- wszystko idealnie. Podczas dłuższej trasy nastąpiła poważna awaria- auto samo weszło na obroty, przyspieszyło- diagnoza: uszkodzony wał pompy wtryskowej, ropa lała się do oleju silnikowego, zalało silnik górą (mogę coś przekręcić niestety..). Wymieniono pompę wtryskową, silnik okazał się uszkodzony: zgięty korbowód, pęknięty tłok (również mogę coś przekręcić)- silnik do wymiany. Wymieniono silnik, auto wyjechało z warsztatu- wszystko super. Po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach zaczął przerywać- zwłaszcza przy dodawaniu gazu miał "czkawkę", jakby na ułamek sekundy nie dostał paliwa. Najpierw pojedyncze razy, po kolejnych kilku km coraz częściej, aż przeszedł w tryb awaryjny. Powrót do warsztatu- diagnoza: uszkodzony wtryskiwacz (nie mechanicznie, tylko, zdaje się- elektrycznie). Ok, zdarza się, wymieniony. Po czym sytuacja powtórzyła się dziś po raz piąty. :cry: Identyczny schemat- po wymianie wtryskiwacza wyjeżdża sprawne auto- po 1-2 dniach- auto "przerywa", za chwilę coraz częściej, no i koniec. To przecież nie może być przypadek, że tyle razy sytuacja wygląda identycznie, że po prostu psuje się wtryskiwacz, musi być jakaś przyczyna. :cry: W warsztacie komputer nie pokazywał żadnego błędu oprócz uszkodzonego wtryskiwacza. Czy ktoś ma może jakikolwiek pomysł, co może "psuć" wtryskiwacze? Od strony mechanicznej są ok, pada elektryka (uszkodzony ma za mały opór). Bardzo proszę o pomoc.
klaudia
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 cze 2018, o 16:06
Model: c30
Silnik: 2.0tdi
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzysztof63 » 1 cze 2018, o 19:05

Miałem podobnie.Auto po wymianie wtrysków zaczęło dymić i czkać z rana.Diagnoza:2 Krzywe korbowody-wymiana słupka.Od tej pory jak ręką odjął.No problem.U ciebie paliwo walilo w olej albo przez dpf albo przez inne eko badziewie,Jaki masz motor:z dpf?To go wywal,zaślep EGR i jezdzij spokojnie.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez klaudia » 1 cze 2018, o 21:47

Dzięki za odpowiedź, czy u Ciebie te wtryski psuły się kilkukrotnie? Bo moje siadły po raz 5, a przyczyny jeszcze mamy znalezionej..
klaudia
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 cze 2018, o 16:06
Model: c30
Silnik: 2.0tdi
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzysztof63 » 3 cze 2018, o 16:49

U mnie były od nowości,9 lat,a siadły w ciągu tygodnia.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez gczarkowski1 » 9 cze 2018, o 05:54

To nie jest wina wtrysków ,ciągną z Ciebie kasę , walczyłem z takim problemem 3 tygodnie :D wszyscy chcieli wyciągać wtryski ,pompę itd. problem rozwiązałem sam koszt 40 pln 8-)jak było by bliżej to bym to sprawdził
Avatar użytkownika
gczarkowski1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 lip 2016, o 20:22
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: teresin -paprotnia

Postprzez klaudia » 17 lip 2018, o 21:17

gczarkowski1, a można zapytać co to był za problem u Ciebie?
klaudia
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 cze 2018, o 16:06
Model: c30
Silnik: 2.0tdi
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Poznań


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości