przez katalizator » 20 lip 2015, o 19:39
Podaję opis jak wymienić lewą półoś:
- Odkręcasz koło,
- wybijasz sworzeń wahacza ze zwrotnicy koła za pomocą pręta, brechy długości 0,7-1,0m przystawiając w pozycji pionowej (lekko pochylonej tak by blachy błotnika nie uszkodzić i lakieru). Jeden koniec stawiasz na wahaczu w okolicach nitów gdzie mocowany jest sworzeń wahacza, a w drugi koniec uderzasz 5kg młotem z wysokości znad maski. Po 3-4 uderzeniach sworzeń powinien wyskoczyć ze zwrotnicy, ale nie wyjmuj go na całkowicie jeszcze.
- odkręć śrubę półosi przy przegubie (klucz 12 lub 13)
- odkręć łącznik drążka stabilizatora od strony stabilizatora (nie amortyzatora)
- końcówki drążka kierowniczego NIE RUSZAJ.
- teraz brechą doginasz wahacz do dołu (do podłogi), skręcasz zwrotnicę koła i sworzeń sam całkowicie wyjdzie ze swrotnicy.
- teraz odciągasz zwrotnicę i wyjmujesz przegub i półoś od strony zwrotnicy.
- dalej podważasz brechą wewnętrzny przegub od strony skrzyni (zapierając brechę o skrzynię tam jest 0,5cm miejsca przy wewn przegubie) tak by półoś wyskoczyła sama ze skrzyni. Staraj się nie ciągnąć półosi !!!! To WAŻNE
- po wyjęciu półosi zabezpiecz otwór w skrzyni bo może lecieć olej. Jeżeli auto będzie stało dłużej to sugeruję upuścić z 0,5l oleju by nie wysączał się poprzez szmatę zatykającą otwór.
Specjalne narzędzia: klucz dynamometryczny - dokręcić śrubę półosi klucz 12 lub 13. Moment dokręcania - znajdź sam gdzieś to było napisane.
Czy półosie przed i po lifcie są takie same nie wiem.