Drżenie w kabinie na postoju i podczas przyspieszania

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez katalizator » 2 sty 2014, o 23:30

Problem nie jest uciążliwy, ale zauważalny. Podczas przyspieszania w zakresie obrotów powiedzmy 1550-1850 przy lekkim wciskaniu pedału gazu silnik dostaje drgań, które przenoszą się do wnętrza kabiny (dokładnie czuje je pod udami pod siedzeniem :-)). Przy mocniejszym wciskaniu gazu problem powiedzmy nie występuje albo rzuci silnikiem jeden raz i dalej ciągnie równo.
Tak samo mam gdy puszczam pedał gazu lub trzymam pedał w zakresie w/w obrotów. Dzieję się to na każdym biegu w podanym zakresie obrotów, bez względu czy silnik zimny czy ciepły, przy mocniejszym wciśnięciu gazu problem nie występuje.
Czy to normalne? (autem jeżdżę od 2 tyg.) czy to początkowe objawy większego problemu (poduszki? - na jałowym nie rzuca silnikiem, jakieś mechaniczne skrzywienie półosi na przykład, muszę sprawdzić na postoju jeszcze)

Jeszcze coś, przy bardzo ostrym przyspieszaniu w tym zakresie obrotów słychać taki odgłos, co można by porównać z odgłosem powietrza poluzowanej osłony pod silnikiem, który po chwili ustaje.
Ostatnio edytowano 3 sty 2014, o 20:44 przez katalizator, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez pawelwaw84 » 2 sty 2014, o 23:51

Nie jest to normalne. Sprawdź czy na postoju przy dodawaniu gazu do tych obrotów też tak się dzieje (spróbuj z wciśniętym sprzęgłem i puszczonym też czy nie ma różnicy)? Jeśli na postoju też tak jest to wskazywałoby na poduszkę którąś. Jeśli w czasie jazdy prędzej przegub wewnętrzny (krzyżak) niż krzywa półoś, ale raczej nie ograniczałoby się to do obrotów tylko wraz z nimi nasilało.
W najgorszym przypadku może być dwumasa.

Opis dźwięku mało precyzyjny. Takie telepanie czy klikanie, pojedyncze czy dłuższe?
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Modla » 3 sty 2014, o 18:48

Przy tych obrotach co podałeś to załącza się turbina. Miałem tak kiedyś w passacie 1.9, znajomy mi podpowiedział żebym go trochę przeciągnał na wysokich obrotach i problem zniknął. Spróbuj może to coś da
Modla
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 39
Dołączył(a): 26 gru 2013, o 14:56
Model: v50
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2006

Postprzez pawelwaw84 » 3 sty 2014, o 20:33

Temat jest trochę mylny bo szarpanie kojarzy się z brakiem mocy, a tu chodzi o wibracje i drgania jeśli dobrze rozumiem. Poza tym tutaj jest turbosprężarka ze zmienną geometrią, więc jest non stop załączona, ale też warto ją czasem przegonić.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez katalizator » 3 sty 2014, o 20:46

Okazuje się, problem występuje również na postoju na ciepłym silniku przy obrotach biegu jałowego. Co jakiś czas delikatnie zarzuci silnikiem i zadrży w środku w kabinie. Zaznaczam, że to drżenie jest delikatne i na zimnym nie występuje jednak (możliwe, że dlatego że obroty są wtedy nieco wyższe).

Natomiast dźwięk który próbowałem opisać (przy ostrym przyspieszaniu) jakby źle zamocowana spodnia osłona silnika to inaczej mówiąc coś jakby rezonans akustyczny, jakby dźwięk rozcinanego powietrza, ale wydaje mi się, że to może być powiązane z tą poduszką.

Póki co temat pozostawiam do dalszej obserwacji.


-------------------------------------------------------------
po 2 miesiącach....
Przyczyną szarpania bo tak to trzeba nazwać, dokładnie chodzi o szarpanie poziome (NIE pionowa jak w przypadku wjechania w dziurę), wzdłużne jest proces dopalania FAP. Szarpanie następuje podczas jazdy z pedałem gazu wciśniętym w jednej pozycji (bez przyspieszania i bez jego zwalniania). W momencie głębszego wciskania pedału gazu szarpanie jest niwelowane ale nie ustaje zupełnie.
Użytkownicy Peugeota 407 oraz Forda Focusa C-Maxa piszą, że w momencie uruchomienia procedury wypalania FAP, automatycznie włącza się wentylator nawiewu kabiny oraz podgrzewanie lusterek i tylnej szyby bez monitorowania o tym fakcie diodą we włącznikach tych odbiorników. Czy w Volvo też tak jest, nie wiem. Ale chodzi pewnie o dociążenie silnika.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości