[2.0D 136KM 07-] Prośba o opinię po ekspertyzie

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Szumor » 3 lip 2018, o 16:50

Cześć Wszystkim,

Noszę się z zamiarem zakupu auta Volvo C30 z silnikiem jak w temacie i przebigiem 260k km. Rok produkcji 2007.

Auto przeszło ekspertyzę w jednym z wysoko ocenianych i renomowanych serwisów marki Volvo.

Z tego co wyszło niepokoją mnie poniższe sprawy:
- Nierówna praca nierozgrzanego silnika
- Słaba skuteczność klimatyzacji
- Zapocenia zawór przepustnicy
- Zapocenia pompa Vacum
- Wyciek oleju na łączeniu skrzynia-silnik

I tutaj zwracam się z prośbą o to czy jesteście w stanie mniej więcej powiedzieć mi z jakimi kosztami trzeba się liczyć aby wspomniane usterki wyeliminować? na ile są one bardziej lub mniej pilne?

Liczę, że nie są to mocno skomplikowane tematy, sukcesywnie będę je robił, a pierwszym moim autem będzie właśnie Volvo C30 :-)
Szumor
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lip 2018, o 18:55
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 3 lip 2018, o 17:18

Skrzynia/silnik zrobisz jak padnie sprzęgło, vacu prawdopodobnie poszło uszczelnienie, klima może być tylko do uzupełnienia czynnika( normalna sprawa), praca silnika to też nie tragedia jakaś wielka( może poduszki motoru), zapocenia to olej z odmy i też normalna sprawa.
Przebieg też nie dyskwalifikauje auta, o ile jest autentyczny.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 533
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Szumor » 3 lip 2018, o 22:36

JacSwi napisał(a):Skrzynia/silnik zrobisz jak padnie sprzęgło, vacu prawdopodobnie poszło uszczelnienie, klima może być tylko do uzupełnienia czynnika( normalna sprawa), praca silnika to też nie tragedia jakaś wielka( może poduszki motoru), zapocenia to olej z odmy i też normalna sprawa.
Przebieg też nie dyskwalifikauje auta, o ile jest autentyczny.


Serdeczne dzięki, trochę uspokaja mnie ale portfel cały czas jest ciekawy i dopytuje :-)

Jeśli ktoś znajdzie chwilę, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami z takimi rzeczami to poproszę.

Pełna lista usterek, wykrytych na takiej ocenie, której koszt to około 450 zł to:
- Obudowa głośnika LP połamana
- Nierówna praca silnika na zimnym
- Słaba skuteczność klimy
- Opory i trzaski podczas pracy szyby kierowcy
- Duzo małych odprysków na szybie czołowej
- Pióro wycieraczki tył do wymiany
- Uszczelka drzwi kierowcy B
- Uszczelka bagażnika A
- Lampa PP A wypalony odblask
- Lampa LP B
- Płyn hamulcowy A 4%
- Zapocenia zawór przepustnicy
- Zapocenia pompy Vacum
- Klocki przód i tył 5mm
- Łożysko LP B
- Wyciek oleju połączenie skrzynia-silnik
- Uszczelniacz półosi lewej
- Brak osłony pod silnikiem
- 5 śrub mocujących koła A
- Lakier do polerowania A
Szumor
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lip 2018, o 18:55
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 5 lip 2018, o 21:03

Obudowa gł-allegro
Co do pracy motoru to musi mechanik zweryfikować
Klima uzupełnienie od 50 do 250
Szyba do przesmarowania prowadnice, można samemu wiec koszt żaden.
Szyba czołowa około 600 zł
Wycieraczka tył groszowe sprawy +- 50zł
Lampy regeneracja okolo 100-200 zł
Uszczelki-Allegro
Zapocenia zostaw, chyba że się leje.
Klocki 5mm to jeszcze troszkę polatasz, koszt klocków przód+tył 200-350 ewentualne tarcze +- 500
Łożysko około 200-300
Uszczelniacz półosi 100-250 zł ( z praktyki tylko oryginalny)
Polerka 500-1000
Śtuby okolo 10-20 zł
Osłona-Allegro
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 533
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 6 lip 2018, o 13:30

Odpuść sobie z tym autem.
Każe wymaga wkładu finansowego po zakupie. ale nie aż tyle.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 814
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez Szumor » 6 lip 2018, o 22:30

Gucio16 napisał(a):Odpuść sobie z tym autem.
Każe wymaga wkładu finansowego po zakupie. ale nie aż tyle.


Pani od której kupowałem auto sporo opuściła na te naprawy i auto kupiłem.

Powiem szczerze, że przerosło ono moje oczekiwania :)

Jazda tym autem z tym silnikiem to baaaaaaajka!

Wszystko się powoli zrobi ;-)
Szumor
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lip 2018, o 18:55
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bojownik » 11 lip 2018, o 08:14

A z jakiego miasta to auto kupiłeś?
bojownik
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 wrz 2014, o 20:58
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Szumor » 18 lip 2018, o 20:16

bojownik napisał(a):A z jakiego miasta to auto kupiłeś?


Warszawa
Szumor
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lip 2018, o 18:55
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości