[2.0D 136KM 03-07] Wysokie spalanie, mało mocy.

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez czer » 11 lip 2018, o 19:00

Witam. Mam od dłuższego czasu problem z volvo. Spalanie na kompie 6.4. Niestety na stacji wygląda to ciut inaczej. na pełnym baku mam biede zrobić 500km.
A odnośnie mocy to szybciej sie zbiera z 150-190 aniżeli 100-140. Tak jakby mało co ciągło od 2tys a zaczyna od 3. Auto ma przelatane 240k km. Turbina nie była regenerowana, dpf na miejscu. Komp nie wywala żadnych błędów. Ktoś ma pojęcie co mu dolega ?:)
Dzięki pozdrawiam
czer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 18:57
Model: s40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: OSWIECIM

Postprzez czer » 13 lip 2018, o 20:09

Gucio16 napisał(a):Widzisz - kupiłeś samochód 12 - letni po przejściach i nie dziw się, ze będzie usterkowy. Teraz trzeba tylko dokładać.
Volvo robi teraz samochody na 10 lat lub 200 tyś przebiegu - później na szrot. Skończyły się dobre lata volvo.


Troszkę się pospieszyłeś z oceną :) samochód ma 14 lat , z czego 11 w jednych rękach :)

A po za tym. Nie pytam się czemu mam jakąś usterkę, wiem że auto leciwe. Pytanie brzmi raczej co mu dolega.
Ostatnio edytowano 13 lip 2018, o 20:14 przez czer, łącznie edytowano 1 raz
czer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 18:57
Model: s40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: OSWIECIM

Postprzez fabio210 » 13 lip 2018, o 20:12

Gucio16 napisał(a):Widzisz - kupiłeś samochód 12 - letni po przejściach i nie dziw się, ze będzie usterkowy. Teraz trzeba tylko dokładać.
Volvo robi teraz samochody na 10 lat lub 200 tyś przebiegu - później na szrot. Skończyły się dobre lata volvo.

To żeś pomógł koledze, naprawdę.

A co do samochodu i jego dolegliwości, sprawdź przepływomierz, czy nie jest uszkodzony. Jak sprawdzić? Już Ci mówię, odepnij przepływomierz i przejedź się, jeśli to wina przepływki, po odpięciu ożywi się, ecu wróci do ustawień fabrycznych, gdyż nie ma podanych mas powietrza i temperatury.
Następna przyczyna to może być zastana geometria turbiny, zablokowała się na wysokich obrotach, do 3tys obr masz poprostu turbodziure, i podlewa go paliwem aby go rozbujać, dlatego takie spalanie.

Daj znać co wyszło po dopięciu przepływki, tylko odpinaj ją na wyłączonym zapłonie.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
fabio210
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12 lip 2018, o 17:03
Model: s40
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez czer » 13 lip 2018, o 20:34

fabio210 napisał(a):
Gucio16 napisał(a):Widzisz - kupiłeś samochód 12 - letni po przejściach i nie dziw się, ze będzie usterkowy. Teraz trzeba tylko dokładać.
Volvo robi teraz samochody na 10 lat lub 200 tyś przebiegu - później na szrot. Skończyły się dobre lata volvo.

To żeś pomógł koledze, naprawdę.

A co do samochodu i jego dolegliwości, sprawdź przepływomierz, czy nie jest uszkodzony. Jak sprawdzić? Już Ci mówię, odepnij przepływomierz i przejedź się, jeśli to wina przepływki, po odpięciu ożywi się, ecu wróci do ustawień fabrycznych, gdyż nie ma podanych mas powietrza i temperatury.
Następna przyczyna to może być zastana geometria turbiny, zablokowała się na wysokich obrotach, do 3tys obr masz poprostu turbodziure, i podlewa go paliwem aby go rozbujać, dlatego takie spalanie.

Daj znać co wyszło po dopięciu przepływki, tylko odpinaj ją na wyłączonym zapłonie.

Pozdrawiam.


Przepływke wymieniłem, co prawda na używaną z allegro. Wczoraj po jej odpięciu komp wywala błąd, a silnik w ogóle się nie wkręca na obroty.Jak podłączyłem z powrotem to biały/siwy dym za autem. Kumpel dał mi jakiś namiar na jakieś wodorowanie? że czyści dpf/fap, katalizator, erg.
czer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 18:57
Model: s40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: OSWIECIM

Postprzez fabio210 » 13 lip 2018, o 20:41

Słyszałem o tym, nawet oglądałem na yt, tylko że to było robione na zdrowych silnikach.
Sprawdź wodzik od geometrii, tzn czy grucha jest podlaczona do wężyka podciśnienia, czy w ogóle rusza się ta gruszka.
Przyczyn może być wiele, w najgorszym wypadku nawet wtryski do roboty.
Avatar użytkownika
fabio210
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12 lip 2018, o 17:03
Model: s40
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez czer » 16 lip 2018, o 13:11

sam to sprawdzę czy ktoś musi gazem operować ?
czer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 18:57
Model: s40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: OSWIECIM


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość