[2.0D 136KM 07-] Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez JacSwi » 23 sie 2018, o 05:12

Bez wycieczek Panowie, wepnij kolego w podgrzewanie lusterka jakąś diode, po co i jak jest opisane gdzie$ na stronach, będziesz widział czy auto wchodzi czy nie w procedurę wypalania, a tym samym stwierdzisz czy poprawiacze zrobili robotę, czy poprawili sobie stan konta, bo prawidłowe usunięcie to koszt znacznie większy od kupna nowego filtra (oryginalnego).
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez asdarek » 20 paź 2018, o 19:59

Witam.
chciałbym podzielić się historią ,moich przygód z szarpaniem;
zaczęło się od gwałtownych "skoków"między 1600-3000 tyś.obr.po wypięciu egr; brak objawów,ale..pow. 3000 obr.odczuwalny spadek mocy,dpf przewierciłem (4 otwory fi 16) auto ożyło,
irytowało mnie wypalanie co 320-325 km.po paru miesiącach takiej jazdy zrobiłem program,i tu zonk po uzyskaniu temp.szarpało od 1600-2200 obr.palił jak smok 8/100.poprawa softu (dpf i egr aut)było ok roku poprawnie,
zaczął poszarpywać na równej drodze miedzy 2000-2200 obr.
wymieniłem obudowę filtra paliwa (pęcherzyki powietrza),bez efektu ,dalej pęcherze i poszarpywanie,
potem montaż elektrycznej pompki paliwa przed filtrem,efekt: zero bąbelków i dalej szarpie,
czyszczenie przepustnicy oraz czujnika temp.dolotu nic nie dało;
wymiana sprzęgła; brak efektów (dwumasa o mało sama się nie rozpadła),chciałem go sprzedać
podczas wymiany oleju wyjąłem poduszkę pod skrzynią biegów,na oko nic jej nie dolegało, miała małe pęknięcie na na jednym ramieniu nowa 60-80 zł.

wymieniłem,ku mojemu zdziwieniu AUTO NIE SZARPIE,
zawsze palił na dotyk ,zero błędów, przebieg rzeczywisty 220 000 km.
asdarek
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 paź 2018, o 18:56
Model: s40
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez reazer » 30 lis 2018, o 09:09

U mnie była taka sytuacja, że auto poszarpywało przy obrotach około 2000 zaraz po zakupie ale była zima mało jeździłem, dałem sobie spokój do lata. W pewnym momencie zauważyłem ze mam nieszczelność w dolocie powietrza, ta plastikowa rura była pęknięta. Wymieniłem ja na gumowa z turborury i od tego czasu problem z poszarpywaniem jak ręką odją.
reazer
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 kwi 2018, o 10:22
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Aslibian » 4 sty 2019, o 10:41

Cześć,

niedawno Kupiłem Volvo C30 z silnikiem 2.0 D 136KM z 2009 wersja fabrycznie bez DPF - przebieg niecałe 140k. Auto stało przed zakupem jakiś rok czasu, bo poprzedni właściciel wyjechał do Stanów. Przy obrotach 1800 - 2200 - delikatnym dodawaniu gazu (wolnym przyspieszaniu) przycina się, szarpie. Przy wciśnięciu gazu do dechy problem nie zauważalny lub nie występuje. Zdarza się że przy stałej prędkości, wydaje mi się że tylko przy ww obrotach (ale nie mam pewności), też zaczyna szarpać. Był już sprawdzany zawór EGR, został wyczyszczony i podregulowany. Jednak nie rozwiązało to problemu. Proszę o pomoc co może być przyczyną.

Pozdrawiam
Aslibian
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 sty 2019, o 10:04
Model: C30
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości