Witam szanowne grono miłośników Volvo,
przychodzę z problemem. Od sierpnia jestem posiadaczem Volvo S40 II 2007 z silnikiem 2.0 D 136KM. Po zakupie w samochodzie zrobione było:
-> Filtr oleju FILTRON
-> Olej TOTAL INEO ECS 5W30
-> Filtr paliwa FILTRON
-> Płyn ALYOSS
-> Rozrząd INA + Pompa Wody SKF
-> Regeneracja 3 wtryskiwaczy 5 generacji siemens
Od jakiegoś czasu pojawia się problem jak chodzi o uruchamianie go przy temperaturach w okolicach zera stopni. Samochód pięknie kręci ale nie może zaskoczyć. Komputer nie pokazuje błędów, a parametry pracy silnika wskazują na dość niskie ciśnienie podczas uruchamiania silnika i bardzo wysokie w momencie, gdy już "zaskoczy" co przekłada się na szarpanie silnikiem po uruchomieniu. Nie jestem w stanie podać wartości tych ciśnień.
Obecna konfiguracja wtryskiwaczy jest zastanawiająca, gdyż :
Na 1 pozycji znajduje się NOWY wtryskiwacz 4 generacji SIEMENS
Na 2 pozycji znajduje się ZREGENEROWANY wtryskiwacz 5 generacji SIEMENS ( Wymiana rozpylacza )
Na 3 pozycji znajduje się ZREGENEROWANY wtryskiwacz 5 generacji SIEMENS ( Wymiana rozpylacza )
Na 4 pozycji znajduje się ZREGENEROWANY wtryskiwacz 5 generacji SIEMENS ( Wymiana rozpylacza )
Teraz tak, samochód do niedawna mocno dymił na niebiesko aż się rozgrzał, ale zaprowadziłem do mechanika i okazał się winny przewód od turbiny i obecnie dymienie nie występuje.
Co mogę zrobić aby możliwie niewielkim kosztem dowiedzieć się co mu dolega?
Takie szopki dzieją się tylko przy niskich temperaturach. Świece oryginalne, wedle pinów i tego, ze iskrzy to grzeją. A przekaźnik prawidłowo podaje prąd na piny od świec. EGR był czyszczony, płyn do FAP'a dolany na max. Płyny eksploatacyjne nie znikają. Poduszka silnika co prawda do wymiany, ale jak się samochód chwilkę rozgrzeje to jest jak pszczółeczka. Pytanie ponawiam - co zrobić, aby od razu po uruchomieniu tak chodził?
Czy da się samemu zdemontować i ocenić stan pompy wysokiego ciśnienia? Proszę o pomoc, bo tracę siły.