Brak świateł cofania, modyfikacja czujnika wstecznego 2.0D

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy

Powrót do Zrób to sam

Postprzez bosman » 30 lip 2015, o 11:52

Witam.
Po zakupie V50 i szczegółowych oględzinach auta przeoczyłem fakt, że podczas załączania biegu wstecznego nie świecą się światła cofania. Poniżej zilustruję jak krok po kroku poradzić sobie z tą usterką. Zdjęcia robiłem telefonem, ale myślę że wszystko będzie wyraźnie pokazane.

Jeżeli żarówki w tylnych lampach odpowiedzialne za światło cofania są sprawne (rzadko przepalaja się dwie nas ra, ale od te trzeba zacząć) sprawdzamy bezpiecznik nr. 80, który znajduje się pod schowkiem pasażera. Aby dostać się do żarówek i skrzynki z bezpiecznikami wystarczy zasięgnąć informacji znajdujących się w instrukcji obsługi. Jeśli żarówki i bezpiecznik są sprawne musimy dostać się do czujnika biegu wstecznego, który jest wkręcony w skrzynię biegów:

1. W tym celu otwieramy pokrywę komory silnika i zdejmujemy osłonę silnika, unosząc osłonę w miejscach zaznaczonych strzałką, po czym pociągamy energicznie do siebie.

Obrazek

2. Następnym krokiem jest wypięcie wtyczki z obudowy filtra powietrza pokazanej na zdjęciu poniżej.

Obrazek

3. Następnie przy użyciu klucza 7mm, lub wkrętaka luzujemy opaski rury filtra powietrza, tak aby można było zsunąć rurę z obudowy.

Obrazek

4. Jeśli mamy zdjętą rurę z obudowy filtra powietrza zdejmujemy gumowe mocowanie filtra powietrza, zaznaczone na zdjęciu.

Obrazek

5. W ten sposób mamy uwolnioną obudowę wraz z filtrem powietrza od silnika. Żeby ułatwić wyjęcie obudowy zdejmujemy osłonę akumulatora pociągając do góry, a następnie do siebie w miejscu zaznaczonym strzałką. Następnie wyciągamy obudowę wraz z filtrem z komory silnika.

Obrazek

6. W ten sposób mamy dostęp do czujnika odpowiedzialnego za załączanie świateł cofania. Wypinamy wtyczkę z czujnika. Teraz żeby sprawdzić czy brak świateł spowodowany jest winą czujnika, bierzemy kawałek kabelka i zwieramy styki we wtyczce która odpięliśmy od czujnika. Jeśli po zwarciu styków światła się zapalą to winny jest czujnik. Wykręcamy czujnik przy pomocy klucza 22mm. Prawdopodobnie wytarły się wodziki w skrzyni biegów. Tak było w moim przypadku.

Obrazek

Obrazek

7. Jeśli mamy wykręcony czujnik musimy zjechać na tokarce korpus czujnika tak aby głębiej wchodził w skrzynie biegów. Miejsca szlifowania zaznaczyłem czerwonymi strzałkami. Przed przystąpieniem do obróbki czujnika na tokarce musimy zdjąć gumowy oring - zaznaczono zieloną strzalką,aby go nie uszkodzić podczas obróbki. W moim przypadku wystarczyło zjechać 1mm aby czujnik znów zaczął poprawnie działać. Jeśli po tym zabiegu nie uzyskamy pozytywnego efektu czujnik kwalifikuje się do wymiany.
Obrazek

Obrazek

8. Ostatnim krokiem jest montaż czujnika i pozostałych podzespołów zaczynając od końca.
Mam nadzieje ze pomogłem.
Jacek
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez basior78 » 31 lip 2015, o 11:30

Pomogłeś :-)
basior78
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lip 2015, o 11:23
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Polska

Postprzez Quiz87 » 29 sty 2019, o 11:09

Cześć jest jakaś możliwość odzyskania zdjęć?
Quiz87
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 sty 2019, o 11:01
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wolsztyn

Postprzez janblan » 21 mar 2019, o 19:29

hej
janblan
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 mar 2019, o 19:29
Model: janb
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: janblan

Postprzez milvon » 5 maja 2019, o 17:12

czesc
milvon
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 maja 2019, o 17:12
Model: milv
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: milvon


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości