[T5 220KM 03-07] T5 AWD (haldex) wymiana oleju

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez hubertto » 9 lut 2017, o 20:34

Czy ktoś użytkujący T5 AWD może napisać coś więcej o dbaniu o napęd?
co ile wymiana oleju? jaki olej lać?
hubertto
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 sty 2017, o 18:22
Model: V50
Silnik: T5 AWD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez hubertto » 4 maja 2017, o 15:37

czy ktoś wymieniał olej w HALDEX? jeśli tak proszę o jakieś szczegóły
hubertto
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 sty 2017, o 18:22
Model: V50
Silnik: T5 AWD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez len92l » 11 paź 2017, o 12:44

dla mnie to dziwne jest

_____________________
discover more here
len92l
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 paź 2017, o 16:08
Model: v40
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomekrrs » 1 gru 2017, o 18:16

Jestem po wymianie wszystkich płynów ustrojowych w moim Volvo. Jeśli chodzi o tylny napęd zrobiłem tak:
- przekładnia kątowa: olej syntetyczny 75W90 (czyli taki jak do skrzyni M66) - trzeba odessać
- sprzęgło haldex: niestety, ale zostaje tylko oryginalny olej Volvo (albo innej marki) - trzeba odessać przez korek wlewowy + filtr (też nie ma zamienników)
- tylny most/dyferencjał: olej mineralny GL-5 SAE 80W - też do odessania, przez korek wlewowy, który znajduje się obok korka do haldexu, czyli po lewej stronie pomiędzy haldexem a dyferencjałem.

Co do częstotliwości wymiany (jest to moje zdanie, ale nie wyssane z palca), to w przypadku kątowej i dyferencjału, wydaje mi się, że warto wymienić raz i zapomnieć o tym już "na zawsze", czyli powiedzmy na 60-100 tys. km. Natomiast w przypadku haldexu zalecana (ale nie przez Volvo - które nie przewiduje wymiany, tylko przez Borg Warnera) częstotliwość wymiany to 30 tys. dla oleju i 60 tys. dla filtra - wydaje się to rozsądne.

Generalnie odsysamy stary olej, wlewamy nowy aż zacznie się przelewać, odczekujemy i zakręcamy korek (z nową podkładką Cu). Można jeszcze dodatkowo odessać 50-100 ml z kątówki, 25-50 z dyferencjału i 20-40 z haldexu. Inaczej mówiąc lejemy do pełna, odczekujemy i troszkę odsysamy i jest to właściwy poziom. W przypadku haldexu warto zrobić tak, że po wymianie filtra wlać nowy olej, zakręcić korek, przejechać się kawałek, znów odkręcić korek, uzupełnić i odessać i wtedy będzie na pewno ok. Ma to uzasadnienie zwłaszcza jeżeli ściągamy i czyścimy też pompkę, co nie jest niestety możliwe w haldexie 3 generacji ze względu na mocowanie wału napędowego.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że wyczytałem gdzieś w internetach zagranicznych, że olej w haldexie to 0W10 - czy to prawda?- Nie mam pojęcia.
Generalnie biorąc pod uwagę koszt zakupu nowego tylnego napędu i kosmicznie utrudniony dostęp w przypadku jego wymiany, zdecydowanie warto o niego dbać :)
tomekrrs
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20 sie 2017, o 13:12
Model: V50
Silnik: T5 AWD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez hof007 » 11 gru 2017, o 10:12

Dzięki za konkretne informacje, nie mogłem się dokopać do tego ile oleju powinno być w poszczególnych elementach.
Jakby ktoś potrzebował zdjęcia, to pod adresem https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=64335 jest tutorial. Co prawda XC90, ale z tego co pamiętam to jest tam też haldex 3 gen.
hof007
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 15:33
Model: -
Silnik: -
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez tomekrrs » 13 gru 2017, o 19:20

Co do ilości oleju, to może być różnie w zależności od tego ile się uda odessać. Nigdy nie da rady odessać całości. Tak czy inaczej trzeba kupić po 1 litrze.
tomekrrs
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20 sie 2017, o 13:12
Model: V50
Silnik: T5 AWD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez hof007 » 15 gru 2017, o 11:20

tomekrrs napisał(a):Co do ilości oleju, to może być różnie w zależności od tego ile się uda odessać. Nigdy nie da rady odessać całości. Tak czy inaczej trzeba kupić po 1 litrze.


Źle się wyraziłem- chodziło mi o to , ile nowego oleju trzeba odciągnąć z kątówki, dyferencjału i haldexu jak już będą zalane do poziomu w którym olej nie sączy sie przez otwór wlewowy.
hof007
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 15:33
Model: -
Silnik: -
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez tomekrrs » 5 lis 2018, o 19:02

Mała aktualizacja z mojej strony: do skrzyni M66 zalecany jest olej SAE 75W GL-4 (Volvo 31280771), a w wersji przedliftowej 75W-80 GL-4 (Volvo 1161745) p lepkości niewiele niższej niż niektóre 75W-90. Tak jak w przypadku silnika zastosowano od 2007 r. oleje paliwooszczędne o obniżonej lepkości (czyli gorsza ochrona przy minimalnej oszczędności paliwa), stąd ta zmiana przez producenta. Co do haldexu, to niedawno pojawił się zamiennik Ravenola o oznaczeniu AWD-H. Występuje on także w opakowaniach 0,3l
tomekrrs
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20 sie 2017, o 13:12
Model: V50
Silnik: T5 AWD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez Radowit63 » 14 mar 2019, o 17:25

Fajnie wiedzieć, bo właśnie się zastanawiałem jak to z tym jest.
___
kancelaria adwokacka praga północ
Radowit63
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 mar 2019, o 10:40
Model: fx45
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez eladaph » 29 kwi 2019, o 10:11

Jeśli chodzi o częstotliwość wymiany oleju... to o ile mi wiadomo w każdym przypadku jest inaczej. Trzeba patrzeć na zalecenia producentów i do nich się stosować.
Co do konkretnej marki: w moim S40 używam oleju HYUNDAI XTeer, znalezionego na https://www.expert.auto.pl/852/oleje-do-diesla - silnik pracuje na nim zdecydowanie lepiej i ciszej.
eladaph
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 gru 2018, o 11:38
Model: SV65
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2000
Lokalizacja: szczecin

Następna strona

Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość