[1.8 125KM 07-] błąd 2008 nastawnik przepustnicy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez bern » 18 mar 2019, o 18:29

Witam,mam problem z volviaczkiem wyskakuje mi błąd 2008 nastawnik przepustnicy.Po zamiance na drugą sprawną i skasowaniu błędu problem pojawia się ponownie.Może ktoś miał podobny problem. Pomóżcie. Z góry dziękuję.
bern
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 mar 2019, o 17:45
Model: s40
Silnik: 1800
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: nasielsk

Postprzez christobaldo1 » 9 cze 2019, o 17:29

Hej
Miałem ten sam błąd, przeczyszvzona przepustnica została błąd zniknął, ale do tego doszedł spadek mocy i większe spalanie
christobaldo1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 gru 2016, o 10:29
Model: v50
Silnik: 1,8 flexi fuel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: norrkoping sweeden

Postprzez christobaldo1 » 9 cze 2019, o 17:31

Mechanik mówi żeby popatrzeć teraz na przepływomierz
christobaldo1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 gru 2016, o 10:29
Model: v50
Silnik: 1,8 flexi fuel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: norrkoping sweeden

Postprzez Asako22 » 11 cze 2019, o 13:03

Kiedyś przeglądając zasoby internetu znalazłem info, że za podany kod błędu P2008 odpowiedzialne są elektrozawory doładowania kolektora dolotowego, są między akumulatorem a silnikiem, do każdego zaworu po dwie rurki i wtyczka z kabelkami. Nazywane bywają róznie np. zawory podciśnieniowe, elektropneumatyczny zawór magnetyczny, elektropneumatyczne zawory sterujące. Proponuje ich sprawdzenie, najpierw miernikiem oporności po wyjęciu wtyczki z kablem, powinien mieć opór ok 30-40 omów. Brak oporu lub dużo większy świadczy o uszkodzeniu. Można sprawdzić czy przepuszcza podciśnienie lekko dmuchając w króciec bardziej oddalony od korpusu, po podaniu napięcia 12V powinien przepuścić powietrze. Zamiennik to ERA556131 można kupić na serwisach aukcyjnych, a nawet u Chińczyka.
Asako22
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 10:48
Model: V50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez christobaldo1 » 11 cze 2019, o 15:36

No właśnie sprawa ma się tak, v volvo wymienili mi te zawory magnetyczny i regulujący, nie było poprawy. Lecz miałem jeszcze pęknięty przewód powietrza dolotowy do przepustnicy, liczyłem że po wymianie przewodu i przeczyszczeniu przepustnicy, autko odzyska moc i wróci do normalnego spalania, niestety nie. A co z przepływomierzem wogóle jest on v volvo v50 1.8F? Świece wymieniałem w grudniu. A zawór erg, a czujnik położenia wału? Ręce opadają .
christobaldo1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 gru 2016, o 10:29
Model: v50
Silnik: 1,8 flexi fuel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: norrkoping sweeden

Postprzez Asako22 » 11 cze 2019, o 17:51

Napisz czy błąd nadal jest bo zawory wymienili. Jak się samochód zachowuje na wolnych obrotach. Co to znaczy odzyska moc. Czy nie ma mocy wogóle czy od ok 3,5 tyś obrotów słabiej przyspiesza ?
Asako22
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 10:48
Model: V50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez christobaldo1 » 11 cze 2019, o 19:33

Hej. Lampka od silnka nie świeci się . na jedynce i dwójce nie widać zbytnio różnicy, chyba że dwójka za na niskich wchodzi ale to raczej normalne, od trzeciego biegu widać już różnicę nie przyśpiesza jak wcześniej od około 2,5tyś, na czwórce już czuć że coś jest nie tak rozpędza się wolniej, na piętce najgorzej czuć brak mocy ja mu w gaz o on jak ślimak się rozpędza, na autostradzie do 110 w końcu się rozpędzi ale kapkę to zajmuje, a do 120 przy ciupenkim, naprawdę niewielkim wzniesieniu to słabo , na prawdę słabo, także 3500-3700 obrotów ciężko osiągnąc na piątce. Na czwórce 4000 i wyżej osiągne ale też to dłużej zajmuje Kiedy doganiam ciężarówkę i zaczynam wyprzedzanie jej od 90km/h to zajmuje to trochę czasu aby sie rozpędzić i wyprzedzic, parę osobówek spokojnie mnie dogania i czeka kiedy wyprzedzę tira. najgorzej czwórka i piątka jest odczuwalne osłabienie powyżej 2500 obrotów
christobaldo1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 gru 2016, o 10:29
Model: v50
Silnik: 1,8 flexi fuel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: norrkoping sweeden

Postprzez christobaldo1 » 12 cze 2019, o 05:06

A no i jeszcze te spalanie zaczął z 1litr więcej palić.
christobaldo1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 gru 2016, o 10:29
Model: v50
Silnik: 1,8 flexi fuel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: norrkoping sweeden

Postprzez Asako22 » 12 cze 2019, o 09:30

Wynika z opisu, że przy wyższych obrotach brakuje mocy. Nasz silnik jest wyposażony jest w kolektor dolotowy o regulowanej długości. Reguluje się ją w następujący sposób, zawory elektromagnetyczne otwierają się w zależności od szybkości obrotowej i zasilają regulatory podciśnieniowe, które regulują wychylenie klapek w kolektorze dolotowym. Jeśli wymiana samych elektromagnesów nie pomogła to należy sprawdzić szczelność przewodów podciśnieniowych. Aby się upewnić że szukamy przyczyny w dobrej okolicy można zdjąć z wyjść zaworów elektromagnetycznych wężyki, które idą do regulatorów podciśnieniowych i zobaczyć jak się zachowuje auto. Jeśli wszystko szczelne może regulatory podciśnienie nie działają. W tym kierunku bym rozpoczął poszukiwania.
Czy ktoś wie jak wstawić obrazek, bo z tego co widzę to tylko linki są akceptowalne.
Asako22
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 maja 2019, o 10:48
Model: V50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez christobaldo1 » 13 cze 2019, o 21:24

Asako22 serdeczne ale bardzo serdeczne podziękowania za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania, widać że posiadasz wiedzę na temat (szacun). Niestety ja się poddałem i dzisiaj moje volvo v50 1.8f zpstało sprzedane do szwedzkiego ogólno narodowego skupu aut za 33tysiące koron szwedzkich, z tą wadą którą posiada. Poszukiwanie zajełoby sporo pieniedzy w Szwecji dlatego taka moja decyzja. Co dalej może xc70 lub xc60 zobaczymy. Pozdrawiam wszystkich.
christobaldo1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 gru 2016, o 10:29
Model: v50
Silnik: 1,8 flexi fuel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: norrkoping sweeden


Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości