[1.6D 110KM 03-07] Kłopoty po "śmierci" EGR

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez JacSwi » 16 lip 2019, o 11:36

Witam, może coś pomogę ludziom którzy walczą z kłopotami związanymi z EGR w silniku 1.6 PSA.
Po śmierci EGR, padła elektronika po prawie 280,000 km, i wymianie na nowy Valeo, dobieranym po nr, dwu miesięcznej walce z autem, spakowaniu paru groszy w nowe części,okazało się że:
Błędnie wskazywał czujnik MAP, ale tylko w wysokich obrotach, poszedł nowy, lekka poprawa.
Przepływka zmieniona, poprzednia miała około 100 tysięcy przelotu, poprawy brak, auto nadal lekko śpiące i po przekroczeniu 3000 obr wywalało serwis antypoślizgowy.
Więc nowy zawór sterowania turbiną, lepiej, ale mimo wszystko czasami po przekroczeniu 3000 obr wywalało błąd, i w tym momencie wpadłem na pomysł wykalibrowania co się da w aucie,EGR, przepustnica,i układ DTSC, i....
I auto nabrało parametrów jak przed awarią, rwało pięknie do przodu lecz pozostał kłopot z czasami wywalającym się układem antypoślizgowym i co z tym związane ogranicze mocy.
Dwa dni sprawdzania i wychodzi mi że nowy EGR Valeo, nie tani, jest walnięty, okazuje się że niby turbiną zbyt mocno pompuje i ECU wprowadza ograniczenia mocy.
Czekam na nowy EGR i zobaczymy co będzie.
Ale wracając do kalibracji DTSC, jest tam opcja zgrania wszystkiego w całość, zgrywane są EGR, zawór turbiny,przepływka i czort wie co jeszcze.
Robione wszystko Chińską Vidą oczywiście.
Dam znać co dalej jak przyjdzie EGR.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości