[2.0D 136KM 03-07] Problem z obrotami pow 3000 obr

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez flash » 27 mar 2014, o 19:08

Witajcie,
Mam taki problem, mechanicy do których jeżdżę załamują ręce a i w serwisie volvo zgadują
A mianowicie....
A autko nie wkręca się na obroty pow 3 tys / min. Jest słabe i powyżej 160 km / h nie pójdzie, oczywiście włącza się również kontrolka serwisu silnika.
Zregenerowałem już turbinę, wymieniłem zawór egr, wszystkie płyny i filtry (powietrza, paliwa też) i dalej to samo, przepływomierz jest ok (podobno).
Co ciekawe czasem jest lepiej a czasem gorzej nie wiem od czego to jest uzależnione.
Pomóżcie bo mam już mojej v50 tki po prostu dość. Żaden mechanik nie jest wstanie nic powiedzieć bez wymiany kolejnych części (a to kosztuję)
Pomóżcie
flash
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 00:21
Model: v50
Silnik: diesel 2,0
Rok produkcji: 2004

Postprzez konrad0787 » 27 mar 2014, o 20:34

A jak wygląda sprawa z dwumasem, ja mam chyba podobny problem i jestem przekonany, że mój dwumas już nie wydala-nie wytrzymuje obrotów... mam zamiar go wymienić bo już się oddzywa...
konrad0787
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 11 mar 2014, o 19:29
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez wilczyhak » 27 mar 2014, o 20:39

Nie wiem co moze byc przyczyna, ale dwumasa? W jaki sposób miała by wpływać na prędkość obrotowa? Ona ma chyba tylko tłumic drgania generowane przez jednostkę napędową, żeby nie przenosić ich na skrzynię ... Chyba ze sie mylę, to bede wdzięczny za wyjaśnienie...
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez Modla » 27 mar 2014, o 21:36

Sprawdzałeś sondę lambda?
Modla
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 39
Dołączył(a): 26 gru 2013, o 14:56
Model: v50
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2006

Postprzez wilczyhak » 27 mar 2014, o 21:59

A obroty na biegu "jałowym" masz stabilne, czy lekko falują? Bo sobie przypomniałem, jak znajomy miał taki objaw ze obroty mu falowaly na luzie i nie mógł sie wkręcić powyżej 2500 albo 3000 obr (dokładnie nie pamietam) przyczyna okazał sie wadliwy czujniki ciśnienia na pompie, ale wcześniej tez wymienił kilka innych rzeczy... (Był to peugeot 406 2.0hdi ... Także teoretycznie to samo )
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez gertri » 28 mar 2014, o 20:19

Jakie spalanie, czy się gwałtownie zwiększyło? Jakie spaliny, czy nie przykapca ? Usterka powstała gwałtownie, czy pojawiała się coraz częściej? Kłopot ,,przybierana sile""?
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez flash » 30 mar 2014, o 19:17

spalanie w sumie nie wzrosło, drgań na biegu jałowym nie odczuwam,
Ostatnio jeden mechanik stwierdził może to wtryski (ale nie zaleca zakładać używek bądź regenerowanych - a nowe wiecie z robocizną ok 2 tys zł)
Nie chce ich wymienić po czym się okaże że to nie to
:(((
flash
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 00:21
Model: v50
Silnik: diesel 2,0
Rok produkcji: 2004

Postprzez Modla » 30 mar 2014, o 20:21

Komputer nie pokazuje jakiś błędów, bo napewno coś jest nie tak. Najlepiej jakbyś pojechał do kogoś kto się zna na swoim fachu, a nie robi tego metodą prób i błędów
Modla
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 39
Dołączył(a): 26 gru 2013, o 14:56
Model: v50
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2006

Postprzez DiFiT » 3 kwi 2014, o 23:31

Sprawdź regulator ciśnienia doładowania. Brązowe ustrojstwo między silnikiem a obudową filtra powietrza.
DiFiT
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 kwi 2014, o 23:27
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez griva » 4 kwi 2014, o 16:00

Jeżeli samochód jest wyposażony w filtr cząstek stałych to możliwe, że został zablokowany i dlatego ma ograniczona sprawność.
Uzyskaj informację o błędach podpinając samochód po Vida
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość