[1.6D 110KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez marcinszymanski » 14 sie 2013, o 10:28

Witam. Posiadam następujący problem- ogólnie wygląda to tak: jadąc do pracy po około 2 km auto nagle traci moc i przestaje wchodzić powyżej 3000 obrotów na każdym z biegów(nawet na luzie). Po postoju na parkingu (gdy wracam z pracy) wszystko jest już w porządku. Tak jest co 2-3 dni, częściej w gorące dni. Wymieniłem filtr paliwa, oczyściłem przepływomierz powietrza. Czy to może być problem z dpf?proszę o pomoc:)
marcinszymanski
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sie 2013, o 08:56
Model: V50
Silnik: 1,6 d
Rok produkcji: 2006

Postprzez mr-fix.pl » 15 sie 2013, o 09:10

Obstawiam sterownik turbiny.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez gertri » 15 sie 2013, o 10:27

WITAJ. Skoro autko się może jeszcze poruszać proponuje podjechać na komputer, może coś wykazać, unikniesz niepotrzebnych kosztów. Podobny przypadek i objawy miał mój kumpel w Honda Accord tam komputer co prawda nic nie wykrył bo było to uszkodzenie geometrii łopatek turbiny, ale od czegoś trzeba zacząć. Pozdrawiam.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez kamils » 14 wrz 2013, o 20:05

Podpinam się pod temat
Mam następujący problem. Zaczęło się od jednorazowego stwardnienia hamulca. Później problem występował coraz częściej, zawsze jednorazowo po odpaleniu auta (tak od 5 do 8 naciśnięcia pedału). DO tego doszedł objaw wieszającego się turbo. Auto kompletnie wtedy nie ma mocy, turbo słychać ale efektu nie ma. Gaszę go, odpalam i wszystko wraca do normy.
Ostatnio 3 razy podpięty pod kompa, błędy które się powtarzały:
1412 - regulacja w układzie recyrkulacji - nieciągły
2263 - regulator turbiny - nieciągły
Chodzę już z tym kilka tygodni, chcę uniknąc większych kosztów więc omijam ASO szerokim łukiem. Aktualnie na własną rękę jest zamówiony taki zaworek sterujący podciśnieniem (brązowy - obok pompy vacum http://tablica.pl/oferta/czujnik-zawor- ... 3peNW.html). Mechanicy twierdzą, że vacum wygląda na sprawną i oni jeśli już to obstawiają ... zaworek zwrotny przy serwie. Nie jestem przekonany Co o tym sądzicie? A może w aucie występują 2 problemy?
kamils
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 19:36
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004

Postprzez kamils » 19 wrz 2013, o 15:32

Jestem po wymianie elektrozaworu podciśnienia. Żaden z wymienionych wyżej problemów nie wystąpił, ani rano ani po południu. Więc chyba jesteśmy w domu.
Później sprawdzę jeszcze czy nie powiela błędów.
kamils
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 19:36
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004

Postprzez zydziu1982 » 2 sty 2014, o 21:13

witam mam podobny problem ,kilka razy zgasl mi calkiem oraz mialem tez spadek mocy podczas jazdy ,przelaczal sie w tryb awaryjny na kompie pokazuje blad czujnik cisnienia paliwa...co robic?filtr paliwa do wymiany czy moze ten elektrozawor podcisnienia?i gdzie go dostac nowegobo same uzywki na necie ..prosze o pomoc..
zydziu1982
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:54
Model: v50
Silnik: 1.6 d
Rok produkcji: 2009

Postprzez zydziu1982 » 13 kwi 2014, o 23:54

u mnie zawinil filtr paliwa... :D
zydziu1982
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:54
Model: v50
Silnik: 1.6 d
Rok produkcji: 2009

Postprzez Swep » 13 lip 2014, o 14:21

Witam Forumowiczów.
Od ponad roku jestem właścicielem czarnej V50 w Dieslu.
Do pierwszego tygodnia lipca przejechałem autem jakieś 10 tyś. km. po czym zrobiłem przegląd olejowy-wymieniłem filtry, itd.
Po tych zabiegach w weekend udałem się w trasę. Auto śmigało bezproblemowo.Trasa wynosiła pomiędzy 50 a 70 km.
Kolejnego dnia samochód wyraźnie stracił moc. Nie chciał wkręcać się na obroty, przyśpieszał tak, że sprawny kolarz mógłby spokojnie mnie ścignąć.
Po jakichś 10 km wyskoczył komunikat na komputerze informujący o awarii systemu stabilizacji toru jazdy-co wzbudziło moje zaniepokojenie.
Kolejnym komunikatem po cały czas ślamazarnej jeździe była informacja o ograniczeniu mocy silnika.
Objawy pozostawały niezmienione. W poniedziałek odwiedziłem mechanika i po diagnozie komputerowej okazało się, że turbo jest uszkodzone mechanicznie.
Bez rozbierania turbo wyglądało, że zacięło się cięgno od zmiennej geometrii.
Po demontażu i oględzinach specjalista od Turbo powiedział, że coś dostało się do środka turbiny od strony silnika i zostało przemielone.
Wynikiem tego były uszkodzone łopatki wirnika oraz powyrywane blaszki na zmiennej geometrii.
Padło podejrzenie, że coś odpadło od katalizatora i "cofnęło się" do turbo. katalizator sprawdzony i cała reszta z tej strony-nic nie odnaleziono.
Po założeniu nowej turbiny, komp wskazał uszkodzony EGR-wymiana zawory na nowy, moc na chwile wraca i znowu temat bo tym razem zapchany filtr cząstek i konieczność wypalenia procedura z kompa. Procedura miała być uruchomiona ale stwierdzono, że silnik dziwnie "hałasuje"(było to po powrocie z testu po wymianie egr). Nie wiem jaki to hałas bo dopiero jutro będę mógł podjechać do mechanika bo wypalanie ma się odbyć w mojej obecności.
Podsumowując: kosztów jest już sporo a nadal jest coś nie halo-jutro mam znać szczegóły.
Pisze już dziś żeby się was koledzy poradzić. Czy mogło się coś oderwać w silniku uszkodzić mechanicznie turbo, i teraz odrywa się dalej powodując dziwne odgłosy w silniku, które jak się dowiedziałem raz są a raz nie?Miał ktoś może tak nie miłą podobną przygodę przy tym silniku? Co należy sprawdzić, zrobić żeby mieć chociaż 90% pewności, że podczas wypalania filtra i pracy na 3500 obr. nie wydarzy się coś co zdemoluje mi cały silnik.
Proszę o poradę bo temat się bardzo skomplikował.
Swep
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 lip 2014, o 13:41
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006

Postprzez kawo » 17 lip 2014, o 09:05

Mam ten sam problem. Jak jest gorąco lub silnik nagrzany traci moc, wchodzi w tryb serwisowy.
Byłem w serwisie Volvo. jednego dnia 2 godz. sprawdzali nic nie wydumali. Wykasowali tylko błędy i kazali przyjechać jak się znowu powtórzy.
Powtórzyło się. W serwisie tym razem byłem bite 3 godz. .......... nic nie wydumali ( tak nie śmiało sugerowali jakiś zawór (rozdzielacz) świec żarowych.
Świece mam po wymianie, przejechane na nich około 17 tys. km.
Inny spec na pewniaka kazał wymienić przepływomierz. Kupiłem- wymieniłem. Bez pozytywnego efektu ( nie potrzebny koszt).
Teraz jestem u innego "machera". Co będzie, co znajdą - nie wiem. Samochód mam zadbany i ładny ale powoli mam go już dość ( przez ta utratę mocy i trudność w lokalizacji usterki). Pewno wymienię "pół samochodu" nim nastąpi naprawa. :o
kawo
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 18:57
Model: S 40
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pedrocz » 19 lip 2014, o 10:49

Witam
Miałem podobny problem, po wielu wizytach w serwisie i u mechaników wymianie gruszki turbiny,sterowników,oprogramowania okazało się ,że winny był zapchany katalizator. Po wywaleniu go samochód śmiga jak lala.Może tu jest powód.U mnie problem pojawiał się po rozgrzaniu silnika i kata, komputer - nic nie wskazywał lub była informacja o konieczności wizyty w serwisie.Proponuję poluzować wydech i zobaczyć czy problem zniknął.
pedrocz
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lip 2014, o 11:06
Model: v-50
Silnik: disel 2.0
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości