Opuszczanie się reflektorów

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez Mrudek » 7 maja 2014, o 21:04

Witam, byćmoże gdzieś ten temat już był, byćmoże nie:) Mam problem z prawym reflektorem w V50 2.4 D5 2007 - ksenon. Mianowicie zaczął się opuszczać i świeci w glebę przed auto. Czasem się podniesie, ale ostatnio świeci 2m od maski. Czy ktoś wie dlaczego i co z nim zrobić?? od czego zacząć? Serdeczne dzięki za pomoc. PS. lewy reflektor ok.
Mrudek
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 21:01
Model: v50
Silnik: 2.4 diesel
Rok produkcji: 2007

Postprzez gertri » 7 maja 2014, o 21:19

Sterowanie tego typu reflektorów zespolone jest w zawieszeniu przednim, czyli poziomator. może być,że to on źle czyta ustawienie auta i wariuje.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez Mrudek » 7 maja 2014, o 21:45

Dzięki za odpowiedź, w takim razie, dlaczego tylko jeden reflektor się opuszcza?
Mrudek
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 21:01
Model: v50
Silnik: 2.4 diesel
Rok produkcji: 2007

Postprzez gertri » 8 maja 2014, o 20:39

Sygnał jest rozprowadzany niezależnie na każdy reflektor, ciężko jest odpowiedzieć dokładnie o przyczynie, bo powodów może być wiele. Jak miałem KIA PREGIO miałem taki sam przypadek, a uszkodzony był elektryczny potencjometr regulacji wysokości lamp. W twoim przypadku nie ma potencjometra na desce tylko funkcję tą przejmuje urządzenie umocowane w dolnej części nadwozia, które za pomocą cięgła odbiera ruch wahacza. Mój odpis na twój post jest jedynie sugestią a nie wyrocznią. ;) . Sprawdź nadkole plastikowe czy nie ociera się o to cięgło. Piszę o przodzie pojazdu, w Skodzie Octawi impuls np. odbierany jest z tylnej belki. Ostatnie co przychodzi mi do głowy to uszkodzony silniczek lampy.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez gertri » 8 maja 2014, o 20:45

W sprawach elektrycznych najmocniejszy wydaje mi się kolega Wilczyhak, oraz kolega mr-fix.pl , jak przeczytają może pomogą. HEJ. :)
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez mr-fix.pl » 8 maja 2014, o 21:15

gdyby to był zły odczyt poziomu auta, to obie lampy by wariowały (no chyba, że jakimś zbiegiem okoliczności druga lampa ma uszkodzone serwo).
Nie miałem jeszcze w rękach lamp xenonowych, ale zazwyczaj jeżeli lampa świeci strasznie nisko, to cały odbłyśnik wyskoczył z zatrzasku. wyciągnij lampę, odepnij kostkę el., otwórz klapkę do wymiany żarówki i sprawdź w środku wszystko jest sztywne i się nie buja. sprawdź też czy z wnętrza nie wypadnie jakiś wyłamany element. przy okazji odpięcia wiązki serwa powinny się poruszyć (przynajmniej w halogenowych soczewkach tak jest).

Xenon ma samopoziomowanie, co w praktyce oznacza, że w czasie jazdy cały czas serwa regulują wysokość wiązki światła przez co te części wcześniej się zużyją niż w instalacji tradycyjnej.
Ostatnio edytowano 10 maja 2014, o 13:04 przez mr-fix.pl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez Mrudek » 8 maja 2014, o 23:14

Dzięki Panowie, wyjmę lampę. zajrzę pod auto, psiknę szprajem na te czujniki poziomu. takie silniczki lamp to się naprawia? kupuje? pozdr
Mrudek
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 21:01
Model: v50
Silnik: 2.4 diesel
Rok produkcji: 2007

Postprzez wilczyhak » 10 maja 2014, o 08:55

Witam, odrazu zaznaczam że nie posiadam u siebie ksenonów, ale sprawdziłem z ciekawości schematy elektryczne i z nich wynika że w V50 są dwa moduły sterujące pracą ksenonów. Mianowicie jest moduł nadrzędny (master GDL - dla lewej lampy) i moduł slave (dla prawej) zlokalizowne są gdzieś w okolicach lamp (nie wiem gdzie dokładnie bo jak pisałem nie mam ich u siebie) Obydwa moduły komunikują się ze sobą po magistrali LAN, także sygnały wchodzące do master są przekazywane do slave. Z tych modułów wychodzą 3 przewody (oczywiście jest ich więcej) do sterowania pracą silniczków lamp (piny 5 - przewód brązowy; 4 - przewód biały; 10 - przewód zielono/żółty) sprawdziłbym tam jakie są napięcia, ew można było by przemierzyć silniczek (jak posiadasz miernik) Dodatkowo dodam że są dwa czujniki nachyłu do regulacji pracą silniczków (z przodu i z tyłu na schemacie opisane 7/121 i 7/120. Powinny się znajdować w okolicach wahaczy po stronie kierowcy, obydwa połączone są do modułu master (czyli lewej lampy)
Ja jednak zacząłbym od sprawdzenia tego co pisał kolega mr-fix.pl (czyli od uszkodzeń mechanicznych)
Jakbym coś niejasno napisał lub miałbyś więcej pytań do pisz. Schematy możesz pobrać pod podanym linkiem w dziale elektronika/schematy, jakbyś miał problem z rozczytaniem ich to pisz.
Powodzenia
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość