zapychajacy sie dpf

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez robert34 » 15 maja 2013, o 21:33

witam wszystkich na poczatku poniewaz wlasnie dolaczylem do tego forum.prolem jaki mam z moim volvo v50 jest b czeste zapychanie sie dpf nawet po wymianie ale to historia dosc dluga postanowie zatem ja skrocic do min....zatem kupilem go juz z walnietym ale mechanik powiedzial nie ma sprawy przeczyscic i bedzie ok super zbilem troche z ceny nawet znacznie.samochod podczas jazdy nie mial zbyt duzo sily max okolo 120km.wizyta w garazu pozniej okazalo sie ze dpf byl tzw after market czyli tzn zamiennik ktory nawet do konca tu nie pasowal...wymienilem czujnik cisnienia nowy dpf w salonie volvo troche kosztowaloale co tam mowie niech ma....po okolo kilkunastu km krecenia po miescie pokazal mi sie komunikat SOOT FILTER FULL SEE MANUAL przepalilem go az zgasla mi pomaranczowa kontrolka i info. kilka dni pozniej znow lipa sytacja sie powtorzyla..kilka dni pozniej wybralem sie na przejazdzke wiekszosc po trasie ustawilem tempomat na okolo 110-120 km i rozkoszowalem sie ladna pogoda:) nagle pokazal mi sie komunikat dotyczacy dpf i samochod szrpnal kilka razy(przerwal)zredukowalem bieg i podkrecilem obrotu dojechalem do miejsca docelowego po okolo godzinie znow odpalilem i zaczalem jechac szarpanie bylo b intensywne (miejsce jazdy -miasto) w pewny,m momencie zpadl mi jeden z przewodow z podcisnienia z dpf byl juz tak sapchany ze juz nie dal rady wyrzucac sadzy z komina:).nastepnego dnia kolega przyjechal sciagnal dpf i zaslepil egrwrocilem do domu okolo 100km znow tempomat i poza glosniejszym mruczeniem silnika niczym, nie roznil sie nawet od porsche ktore jechalo przez chwile przede mna:)jak zjechalem z trasy i zaczal redukwac moglem zauwazyc znacvzne ilosci czarnego dymu szczegolnie przy glebszym, wdepnieciu w pedal gazu na trasie pokazal mi okolo 66 mil per galon czyli ponad 100km/4.5l czy to dobrze ?przy predkosci okolo 110-120 .znow czyszczenie dpf i znow salon volvo tam oczywiscie angielscy mechanicy stwierdzili ze dpf walniet...-porazka totalne beztalecia caly czas im chce wyperswadowac niech szukaja przyczyny kopcenia na czarno a nie skupiaja sie na samym filtrze.moj mechanik sprawdzal turbine poNOC WSZYSTKO OK egr tez nie wiem co moze byc przyczyna tego zamieszania.samochod ma okolo 17000 na liczniku.poki co wiecej czasu spedza w garazach niz na drodze powoli mam juz dosc tego samochodu szczerze poprzednio mialem 10 letnie audi i nie stworzylo mi tyle problemow co ten nowatorski wymysl wspolczesnej techniki....Czy ktos ma jakies pomysly bo juz powoli trace nadzieje na jakiekolwiek pozytywne zakonczenie tej historii.Prosze o pomoc. model sinika 20D se 136 auto
robert34
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 21:03
Model: v50
Silnik: 2.0D se
Rok produkcji: 2008

Postprzez Mar_Co » 16 maja 2013, o 09:22

Ja na Twoim miejscu zlikwidowałbym dpf :!:
Np. w Volvotechuw Chorzowie ;)
V50/XC90/V60/XC60
Avatar użytkownika
Mar_Co
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 80
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 10:21
Model: XC60
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: POLAND

Postprzez robert34 » 16 maja 2013, o 15:53

No tak a problem z kopceniem i pozostanie...samochód jest w Anglii i boje si ze do polski by nawet nie dojechał bo by sie zapchal w Volvo powiedziano mi dziś ze cały czas wybija problem z ciśnieniem a zawór od ciśnienia był wymieniony czyżby to jakaś rurka była ??? Chyba mój mechanik nie przyłożył sie do roboty....dzięki za poradę;)
robert34
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 21:03
Model: v50
Silnik: 2.0D se
Rok produkcji: 2008

Postprzez wilczyhak » 16 maja 2013, o 16:22

Zmień mechanika, inny niech sprawdzi wszystkie rurki, jak dużo jeździsz po mieście to usuń dpf-a (tak jak pisał wcześniej kolega) i niech sprawdzą ci wtryski.... A oleju Ci nie bierze? Jak tak to sprawdź też turbo (sam możesz też sprawdzić (wygodnie było by mieć dostęp do kanału,ew podnieść auto).... ściągnij wąż od turbo i zobacz czy nie ma tam dużo oleju i czy nie masz bicia na wirniku sprężarki/turba)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez robert34 » 16 maja 2013, o 16:44

Dziekuje kolego przy najblizszym weekendzie chyba poloze sie pod samochod zatem bo chyba ci angielscy specjalisci nie wiele wskoraja z salonua wtryski myslalem wlasnie sprawdzic tylko z odpalaniem nie ma problemu zadnego a ponoc jesli nie pali od pierwszego to wtedy ponoc pierwsze objawy wtryskow moze sie myle nie jestem tez mechanikiem :) czasami azuje na opiniach osob trzecich ale kazde rozwanie akceptuje.samochod nie jezdzi duzo po miesci przynajmniej raz w tyg wyskakuje na trase. soft jest ok sprawdzali w volvo bo myslalem ze ktoss tam cos mogl kopac ale jest ok to znow powiedziano mi w salonie.moze kolektor ssacy moze byc zabrudzony?przeplywka? filtr powietrza byl zmieniany caly service byl zrobiony..sprawdze to turbo .dziekuje raz jeszcze:)pozdrawiam
robert34
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 21:03
Model: v50
Silnik: 2.0D se
Rok produkcji: 2008

Postprzez hosekk » 16 maja 2013, o 17:51

Sprawdź czy masz szczelny i w miare czysty (od wewnątrz oczywiście) intercooler i wszystkie rury dolotowe. Sprawdź też wężyki podciśnieniowe.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez robert34 » 16 maja 2013, o 17:58

dzieki:) wlasnie taki jest plan na nadchodzacy weekend.tak wlasnie pomyslalem ze warto by to zrobic.mimo ze samochod nie jest slaby bo jak na 136 koni w automacie calkiem dobrze sie zbiera i moc jest nawet lepsza niz w audi ktore mialem kiedys w 2.5 tdi.dziekuje za sugestie.pozdrawiam
robert34
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 21:03
Model: v50
Silnik: 2.0D se
Rok produkcji: 2008


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości