Zgrzyt po ruszeniu

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez wilczyhak » 24 kwi 2013, o 18:07

Witam serdecznie. Nie wiem czy w dobrym miejscu forum, ale mam pytanie dotyczące pewnego zgrzytu, jaki ostatnio zauważyłem zaraz po ruszeniu albo na 1 jak przekrocze 2000obr/min lub na 2-im biegu również po przekroczeniu ok 2000obr/min. Jest to jedno-razowy zgrzyt odczuwalny jakby w pedale sprzęgła. Później nie ma tego zjawiska, przy ruszaniu, tylko za pierwszym razem jak odpale auto na ("zimnym silniku") i rusze. Jak ktoś ma jakieś konkretne przypuszczenia to proszę o informacje. Na jakimś forum wyczytałem że może chodzić o jakieś wspomaganie, ale nie napisali jakie ... ;| Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 9 maja 2013, o 11:11

Myślę że znam już przyczynę tego dziwnego dźwięku, więc piszę tylko dla informacji... chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. W instrukcji obsługi wyczytałem że: "Po uruchomieniu silnika i osiągnięciu przez samochód prędkości ok 20km/h przez krótki czas wykonywana jest autodiagnostyka układu ABS. Towarzyszy temu charakterystyczny odgłos i pulsowanie pedału hamulca." I faktycznie ten delikatny zgrzyt pojawia się po przekroczeniu predkości 20km/h a nie w zależności od obrotów (tak jak wcześniej to pisałęm). Puszczając auto z górki na luzie też ten zgrzyt występuje, więc skrzynia, sprzęgło wykluczam, chyba że problem pojawi się za jakiś czas....mam nadzieję że nie pada mi pompa ABS ... Pozdrawiam
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 9 maja 2013, o 16:08

to by mogło oznaczać że coś jest nie tak z abs, bo u mnie czegoś takiego nie ma. Może pierścienie abs masz zużyte?
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez wilczyhak » 9 maja 2013, o 18:20

To nie jest zbytnio słyszalne (pasażer tego nie słyszy), ale odczuwam coś takiego jak powoli ruszam, przy szybszym ruszeniu ciężko jest to odczuć. Pierścienie?... jeśli chodzi Ci o te co są wykorzystywane przy odczycie prędkości przez czujniki, to są ok, dlatego że to jest jednorazowy "zgrzyt" po odpaleniu, chyba że masz na myśli inne pierścienie. Bardziej podejrzewałbym pompe abs, albo któryś z cylinderków, które dają o sobie znać podczas tego testu....skoro u innych coś takiego nie występuje.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 9 maja 2013, o 18:28

no nie wiem, ja nie zauważyłem u siebie czegoś takiego. Ciężko powiedzieć, trzeba by było to usłyszeć :D
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez wilczyhak » 11 maja 2013, o 09:49

Problem z tym że ten "dzwięk" jest bardzo cichy, takie chrumknięcie, że nawet tego nie da sie nagrać.... może jestem przewrażliwiony, bo jak dałem innej osobie żeby to sprawdziła, to mówiła że nic nie wyczuwa/nie słyszy ;| Za niedługo będę miał klocki z przodu do wymiany, to zobacze co i jak od tej strony. A propo, jakie klocki polecacie do 2.0D 136KM?
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez Mar_Co » 11 maja 2013, o 10:23

wilczyhak napisał(a): A propo, jakie klocki polecacie do 2.0D 136KM?

ATW :!:
V50/XC90/V60/XC60
Avatar użytkownika
Mar_Co
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 80
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 10:21
Model: XC60
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: POLAND

Postprzez wilczyhak » 11 maja 2013, o 15:17

"ATW" co to takiego? Może chodziło o ATE lub TRW?
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 24 maja 2013, o 14:27

Co do tego chrumknięcia, to jak ktoś będzie coś takiego miał to z tego co mi sie wydaje jest to normalny test układu ABS, mogę tylko zaznaczyć, że po wymianie klocków hamulcowych i płynu hamulcowego, odgłos ten jest już nie występuje... także temat uważam za zamknięty, podaję to tylko dla informacji jakby ktoś też zachodził głowę ock. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości