silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez Bucek » 3 lip 2014, o 18:16
Witam wszystkich,
mam pytanie czy ktoś przerabiał już problem z szarpaniem w przedziale obrotów 1800-1950? Mam V50 2.0D 2005r modelowo 2006 przeważnie odczuwalne jest szarpanie na 3 i 4 biegu.
-
Bucek
- na luzie
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3 lip 2014, o 18:10
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2005
przez katalizator » 3 lip 2014, o 22:40
Kolego upewnij się czy to aby w podanym przedziale obrotów. A może szarpie przy jednostajnej jeździe przy lekko wciśniętym pedale gazu? Jeśli w przedziale to dużo osób wskazuje łożysko na prawej półosi (ponieważ jest ona dłuższa i w dodatku łamana to posiada dodatkowe mocowanie do bloku silnika i w tym miejscu znajduje się łożysko). Jeśli przy jednostajnej jeździe to taka sytuacja zachodzi gdy załaczona jest procedura dopalania filtra lub gdy wadliwie działają wtryski (to moja obserwacja)
-
katalizator
- 3 bieg
-
- Posty: 220
- Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Łódź
- Model: v50
- Silnik: 2.0 D4204T
- Rok produkcji: 2007
przez Bucek » 6 lip 2014, o 21:51
Jeśli chodzi o obroty to za dużo o jedno zero- pomyłka. Jeśli chodzi o szarpanie to szarpie gdy jadę np.na trzecim biegu ze stałą prędkością, obroty ok 1850, wówczas najbardziej jest odczuwalne szarpanie. Gdy normalnie przyśpieszam to tego nie czuć. W wyższych obrotach na 2100 jadąc na np 3 biegu szarpanie jest nie odczuwalne.
-
Bucek
- na luzie
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3 lip 2014, o 18:10
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2005
przez eljoter » 7 lip 2014, o 13:05
Sprawdz egr i przeplywke
-
eljoter
- na luzie
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 7 mar 2014, o 19:15
- Model: v50
- Silnik: 2
- Rok produkcji: 2007
przez abart » 8 sie 2014, o 10:56
Również mam podobny problem.
Auto szarpie mi przy lekko wciśniętym gazie na 3-4 biegu. Mam odłączonego EGR'a oraz wycięty filtr DPF i wyłączony w komputerze.
Nie mam pojęcia co to może być....
-
abart
- 3 bieg
-
- Posty: 148
- Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
- Lokalizacja: Warszawa-Płock
- Model: V50
- Silnik: 2.0D +
- Rok produkcji: 2007
przez bolek80 » 8 sie 2014, o 11:52
A jak robiłeś program to nic nie wyszło?
-
bolek80
- 2 bieg
-
- Posty: 34
- Dołączył(a): 27 lip 2013, o 14:45
- Model: V50
- Silnik: D5
- Rok produkcji: 0
przez abart » 9 sie 2014, o 18:35
Jedyne co wyszło to zaworek od sterowania turbiną...ale został on wymieniony na miejscu i już nie było przeciwwskazań na zrobienie programu.
Mam teraz plan wymienić na początek EGR'a na nowy i zobaczymy....
Jak nie to to zobaczę to łożysko na półosi.
Muszę coś z tym zrobić bo jestem pedantyczny pod względem samochodu.
-
abart
- 3 bieg
-
- Posty: 148
- Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
- Lokalizacja: Warszawa-Płock
- Model: V50
- Silnik: 2.0D +
- Rok produkcji: 2007
przez mariuszkx » 9 sie 2014, o 21:51
Czekam na odpowiedz co pomogło, bo u mnie występuje ten sam problem. Jaka cena zaworu EGR oraz tego łożyska ?
-
mariuszkx
- 2 bieg
-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 10 lip 2014, o 08:04
- Lokalizacja: Piła
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2008
przez abart » 10 sie 2014, o 05:57
Jak wiadomomceny są rożne.
O ile dobrze pamiętam to kolega /mechanik powiedział mi 600zł za egr'a a jeśli chodzi o łożysko to będę się dowiadywał dopiero po wymianie zaworu.
-
abart
- 3 bieg
-
- Posty: 148
- Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
- Lokalizacja: Warszawa-Płock
- Model: V50
- Silnik: 2.0D +
- Rok produkcji: 2007
przez katalizator » 10 sie 2014, o 20:42
Koledzy chciałem zapytać was czy owo poszarpywanie występuje u was cały czas czy okresowo i czy w momencie występowania zauważyliście na komputerze wyższe spalanie (w porównaniu do sytuacji gdy nie szarpie przy tych samych warunkach drogowych). Natomiast co do wspomnianego zaworku na gruszce, a dokładnie to chodzi o czujnik kopiowania turbo, to o ile wiem gdy jest uszkodzony to auto nie ma mocy, przyspiesza tempem żółwia, ale czy z poszarpywaniem może mieć coś wspólnego to nie wiem.
-
katalizator
- 3 bieg
-
- Posty: 220
- Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Łódź
- Model: v50
- Silnik: 2.0 D4204T
- Rok produkcji: 2007
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości