[2.0D 136KM 07-] [2.0D 136KM 03-06] Szarpie przy delikatnej jeździe

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kisiek » 14 cze 2019, o 10:24

Witam.
Miałem niedawno taki sam problem. Wycięty DPF, a dalej podawał większe dawki paliwa. Na zimnym silniku wszystko dobrze, a jak temperatura silnika osiągnęła ostatnią"małą kreskę" przed połową wskaźnika temperatury to czuć było takie małe szarpnięcie. Silnik zaczął więcej palić o ok 80-90% i przy jednostajnej równej jeździe szarpał. Na komputerze pokazywał średnie spalanie 7,3l/100km. Przy gaszeniu szarpało silnikiem. W silniku przybywało oleju / zmieszany z ropą/.
Pomogła wizyta w VolvoTech w Chorzowie. Wgrali tylko nowe oprogramowanie do ECM i zrobili diagnostykę. Jak jechałem do Chorzowa to na pełnym baku dystans do opróżnienia zbiornika paliwa wskazywał 690km. W drodze powrotnej zwiększył się już do 960 km i średnie spalanie też zaczęło spadać. Silnik chodzi równiutko w pełnym zakresie obrotów. Przy gaszeniu już nie szapie silnikiem.
kisiek
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 cze 2019, o 09:55
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Przeciszów

Postprzez dszra » 8 lis 2019, o 09:11

Chyba temat odpowiedni. W ostatnim czasie wstawiłem DPF i przywróciłem oprogramowanie komputera. Po tym zabiegu nie było różnicy w jeździe, ale okazało się, że do zrobienia jest jeszcze turbina, w której stanęła kierownica. Po ponownym montażu turbiny pojawiła się w końcu moc w pełnym zakresie obrotów, ale za to pojawił się problem z szarpaniem podczas delikatnego przyspieszania i jazdy ze stałymi obrotami, problem nie występuje na kompletnie zimnym silniku, dopiero po jego delikatnym zagrzaniu (około 5 minut pracy przy obecnej pogodzie) zaczyna szarpać. Tak samo nie ma problemu przy mocnym przyspieszeniu. Szarpanie jest naprawdę mocne tak jakbym jechał z prędkością 20 na godzinę i wrzucił 5 w silniku bez dwumasy. Problem zaczyna się już od najniższych obrotów. Wtedy jeszcze nie czuć szarpania, ale słychać, że silnik ma bardzo nierówne obroty. Zresztą widoczne jest to na wszystkich wykresach pracy silnika, które mają "ząbkową" charakterystykę, w tym w ciśnieniu turbosprężarki i przepływu powietrza w układzie dolotowym. Dodam, że podczas robienia turbiny zdemontowany był EGR, sprawdzony i wyczyszczony, nie ma z nim żadnych problemów, zawór od turbosprężarki został też dopiero co wymieniony (okazało się, że niepotrzebnie, bo wymieniany też był sprawny, ale na obu praca silnika się nie zmienia). To co jeszcze zrobiłem, to odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i tu zaskoczenie, silnik zaczął pracować bez problemów. Nie ma żadnego szarpania, wykresy pracy są gładkie, generalnie wszystko działa super. Miałem w domu drugi przepływomierz, więc go podpiąłem, okazało się, że działa w nim czujnik temperatury, ale nie działa moduł odpowiedzialny za zliczanie przepływu powietrza i od razu wywalało błąd. mimo to na tym przepływomierzu praca silnika się nie zmieniła, nadal była idealna. Zakupiłem kolejny, nowy przepływomierz, po podpięciu go nie było żadnych błędów, ale żeby nie było tak łatwo, wrócił problem z szarpaniem. Nie mam pomysłu skąd to się może brać. Czy po odpięciu przepływomierza silnik bierze sobie swoje jakieś standardowe parametry i dlatego wtedy działa dobrze? Może szukać uszkodzenia gdzieś w przewodach i stąd po podpięciu przepływomierza, mimo braku błędów, sygnał dochodzi nieprawidłowy? A może przepływomierz powiązany jest z czymś innym i to tak naprawdę gdzieś indziej leży problem?
dszra
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 wrz 2019, o 23:55
Model: v50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dszra » 18 lis 2019, o 12:21

Problem rozwiązany, może komuś się przyda. Okazało się, że jest to błahostka spowodowana własną głupotą. Przy wymianie zaworu turbosprężarki podłączyłem przewody pneumatyczne tak jak były podłączone, bez sprawdzania czy jest to poprawne podłączenie. Okazało się, że są ze sobą zamienione. Ktoś kto wcześniej przy tym grzebał musiał źle podłączyć i stąd pewnie późniejsze problemy z turbiną. Zawór był wywalony z komputera i nie zgłaszał błędów, a w turbinie stanęła kierownica. Po przywróceniu komputera i wymianie zaworu problem z szarpaniem nie występował bo nadal stała kierownica. Dopiero po zrobieniu turbiny okazało się, że coś jest nie tak
dszra
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 wrz 2019, o 23:55
Model: v50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dariop73 » 8 gru 2019, o 13:52

u mnie ten problem zakończył się po wymianie EGR
dariop73
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 lis 2019, o 10:56
Model: V50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Lublin

Postprzez koperk » 22 gru 2020, o 09:34

Witam
Dopiero natrafiłem na ten wątek, wcześniej była prośba o opisanie procedury wypalania dpf. Może komuś się przyda.
U mnie to wygląda tak (mam dpf).
Pierwszy objaw to kilka szarpnięć (2 - 4), następnym objawem jest zwiększone spalanie chwilowe (około 80% więcej), podczas wypalania praca silnika jest niestabilna, może wrażenie większej mocy, auto jest bardzo wrażliwe na gaz.
u mnie gdy zaczyna się wypalanie redukuję do 3 biegu i w okolicach 3k obrotów tak jadę, trwa to kilkanaście minut, spalanie w tym czasie na 3-ce w granicach 9-12 l/100 km..
Gdy wypalanie się kończy następuje ponownie kilka szarpnięć (2 -4) a następnie spalanie na 3-ce około 3k obrotów w granicach 6 l/100.
koperk
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 gru 2020, o 14:47
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Biłgoraj

Postprzez KamilBX » 10 lut 2021, o 18:13

Cześć, to mój pierwszy post i mam taki problem. Ostatnio spalanie mojego samochodu znaczącą wzrosło ( było ok 6, teraz jest ponad 8). Ten problem pojawia się okresowo, przez 200 km jest a na następne 100 problem znika. Dodatkową usterkę jaką zauważyłem podczas gdy samochód więcej spala jest lekkie szarpanie ale tylko podczas równej jazdy ze stałą prędkością. Żadnych innych objawów nie ma, samochód odpala nawet przy -20 od strzała, nie dymi, ma cały czas moc. Ktoś miał może podobnie lub wie co może być przyczyną? Pozdrawiam
KamilBX
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 sty 2021, o 12:23
Model: C30
Silnik: Diesel 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Opoczno

Postprzez koniarm » 24 wrz 2021, o 09:23

Witam
Mam w swoim Volvo identyczne objawy
Chciałbym zapytać czy udało się zdiagnozować co to było ?
Bardzo proszę o kontakt
Mój nr 516038493 lub proszę napisać
Pozdrawiam Marek
koniarm
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 kwi 2020, o 17:46
Model: c30
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: ŁÓdz

Postprzez koniarm » 24 wrz 2021, o 14:20

Witam
Mam identyczny problem z tym samym silnikiem
W związku z tym mam pytanie ,czy udało się ustalić co było przyczyną ?
Bardzo proszę o odpowiedz
Podaje swój numer 516 038 493 lub proszę napisać
Z góry dziękuję
koniarm
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 kwi 2020, o 17:46
Model: c30
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: ŁÓdz

Postprzez fado » 18 paź 2021, o 17:00

kewals napisał(a):Mam ten samochód od pół roku.
Poprzedni właściciel mówił mi, że DPFu nie ma, ale nie wiem czy został tylko programowo odłączony a fizycznie siedzi jeszcze, czy może fizycznie został wycięty a programowo jest. Pod podwoziem jest dpf ale może flaki ma wyciągnięte. W obecnej sytuacji co mam zrobić? Da się jakoś wogóle wyeliminować te szarpanie?

witam jak niema to muci byś ślad spawania
fado
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 paź 2021, o 16:13
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: kraków

Postprzez Danrito » 10 wrz 2022, o 16:50

Mam ten sam problem. Szarpie przy spokojnej jeździe. Jestem z lubuskiego. Zna może ktoś kogoś kto by mógł coś z tym zrobić?
Danrito
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 kwi 2022, o 10:34
Model: V50
Silnik: 2.0 TD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Szklarka Radnicka

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości