[2.0D 136KM 03-07] Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez abart » 10 sie 2014, o 21:34

Ja u siebie nie mam komputera więc co do zwiększenia spalanie nie wiem ale u mnie szarpanie występuje okresowo i nie od razu. Czasami muszę przejechać parę km na równym gazie i szarpanie pojawia się stopniowo.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 11 sie 2014, o 20:19

abart nie znam się to Ci jeszcze doradzę :-)
1. Przeczyść pędzelkiem przepływomierz powietrza (musisz zdjęć obudowę filtra powietrza, do tego przepływomierza podłączone jest także złącze kablowe), obejrzyj filtr powietrza, jeśli jest zabrudzony a nie masz drugiego na ewentualną wymianę to przedmuchaj go sprężonym powietrzem).
Jeśli nie pomaga,
2. Odłącz wężyk podciśnienia od prawej przepustnicy kolektora dolotowego, a dokładniej przepustnicy dozującej gorące powietrze z Turbiny. Skoro masz wycięty FAP to możesz bezpiecznie jeździć z odłączonym wężykiem, jeśli w ogóle to jest przyczyną problemu u Ciebie. Odłączony wężyk podobno należy zaślepić np. poprzez złamanie go i owinięcie izolacją, choć ja uważam, że niekoniecznie gdyż to elektrozawór decyduje, czy w wężyku występuje podciśnienie. Szerzej problem opisuje kolega "golax" oraz "bnora" na peugeot.auto.com.pl

Czekamy na informację zwrotną.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez abart » 12 sie 2014, o 05:58

Jak tylko uda mi się dojechać do mechanika (są strasznie zawaleni robotą) to coś tam będziemy kombinować to oczywiście napiszę zaraz na forum jakie są a raczej będą tego efekty ;)
Tylko to może chwilę potrwać....niestety.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez maroos » 22 sie 2014, o 15:37

Panowie, podłączam się pod temat bo również występuje u mnie objaw poszarpywania przy obrotach 1600-1800 i lekkim dozowaniu gazu.

Ostatnio dobrałem się do EGR, wymontowałem, przeczyściłem (nie było tragedii - cieniutka warstwa osadu).
Wątpliwość moją wzbudziły 2 sprawy:
1. Tłoczek w EGR nie chodzi płynnie (tzn. siłownik nie sprężynuje w całym zakresie i są miejsca w których się lekko blokuje gdy się go obraca ręcznie) Czy tak ma być? (podejrzewam, że tam jest silniczek krokowy i bez napięcia może sie tak zachowywać - tak miałem w benzyniakach przy silniczku krokowym)
2. Brak jakichkolwiek uszczelek na łączeniach EGRa - nie powinny być jakieś metalowe?

Dziś jeszcze zrobię próbę z włączonym i odłączonym EGR bo nie zdążyłem jeszcze się przejechać.

Tymczasem - co Wy na to?
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 22 sie 2014, o 21:08

Mój EGR na którym obecnie jeźdżę ma jedno takie zacięcie przy ręcznym teście, mniej więcej po środku skali. Natomiast drugi, wydaje się w lepszym stanie chodzi płynnie bez najmniejszych zacięć i wydaje mi się że tak właśnie powinno być przy czystym i sprawnym EGR.
Co do poszarpywanie, bo mało kto jak śledzę ten wątek podaje jednoznaczne rozwiązanie, widocznie nie ma takiego, bo powodów okresowego poszarpywania może być kilka: zacinający się EGR, przepływomierz powietrza, wadliwie działający wtryskiwacz, często poszarpywanie ma związek z bieżącym wypalaniem filtra, co też może wskazywać na wtryskiwacz.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez maroos » 22 sie 2014, o 23:20

Dzięki za sugestie.

Uzupełniając wcześniejszą wypowiedź - zrobiłem test i po czyszczeniu EGR nic się nie poprawiło.
ALE jak wypiąłem wtyczkę - zapalił ładnie, szarpanie ustało (przy okazji wyczuwam leciutki luz na napędzie coś jak półoś lub dwumasa ale to inna historia na inny wątek). Stawiam na EGR bezpośrednio (lub pośrednio bo tenże może dostawać błędne sygnały z kompa, nie koniecznie fizycznie musi być niesprawny...)
Pytanie tylko czy odłączony EGR powinien być wyrzucony błędem przez komputer od razu czy może dopiero po jakimś czasie? Bo po odpięciu komp nic nie sygnalizował.

Rozumiem, że przyczyn szarpania może być wiele ale w różnych materiałach i na forach przynajmniej 50% przypadków wskazuje na EGR/przepustnicę etc więc czyszczenie i diagnoza jest w zasadzie jedynym zabiegiem, który może zrobić amator zanim odda auto do mechanika...

Żeby nie zanudzać: poprzednio miałem benzyniaki i tam wiedziałem od czego jest każdy siłownik, czujnik, jak działa, za co jest odpowiedzialny, jakie powinien mieć napięcie etc etc. Po prostu lubię wiedzieć jak co działa (ze względu na wykonywaną pracę - czasem wręcz muszę wiedzieć jak działają różne urządzenia mechaniczne, elektryczne).

Czy ktoś z kolegów mógłby mi polecić jakąś literaturę gdzie znajdę opis działania układu wtrysku ze sterowaniem w, takim jak mój, silniku? Jeśli robię zbyt duży offtop proszę admina o przesunięcie tej kwestii do nowego wątku
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez pawelwaw84 » 24 sie 2014, o 13:32

maroos napisał(a):Pytanie tylko czy odłączony EGR powinien być wyrzucony błędem przez komputer od razu czy może dopiero po jakimś czasie? Bo po odpięciu komp nic nie sygnalizował.


Na desce rozdzielczej u mnie nie wywala wcale błędu. Na skanerze diagnostycznym wywala od razu.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez maroos » 27 sie 2014, o 11:21

Powtarzam pytanie: czy EGR powinien być łączony (zarówno wlot jak i wylot) za pomocą jakichś uszczelek czy nie? Można to gdzieś sprawdzić?
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez pawelwaw84 » 27 sie 2014, o 20:49

Na tyle na ile pamiętam, to na 100% nie mam uszczelki żadnej na łączeniu EGRa i srebrnej rurki idącej do kolektora ssącego.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Winiar » 27 sie 2014, o 22:37

Również występuje u mnie ten sam problem, po wymianie tylnego zawieszenia oraz prawej tylnej piasty jest dużo lepiej ale nadal występuje jest dość wyczuwalne.
DPF brak, sprzęgło, dwumas nowe
Winiar
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 21:46
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości