[Youtube] Demontaż EGR V50 2.0D 2007 - video

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy

Powrót do Zrób to sam

Postprzez maroos » 5 paź 2014, o 08:24

Cześć,

Przy ostatniej diagnostyce EGRa postanowiłem uwiecznić działania. Tak powstał krótki filmik, który może czasem komuś się przydać.
Opis z pewnych względów po angielsku ale myślę, że to i tak bardziej przystępny język niż czeski :)

http://youtu.be/cWSTmh-GFAE
Pozdrowienia
Marek
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez mr-fix.pl » 6 sie 2016, o 16:04

Ostatnio u siebie w C30 też czyściłem EGR + chłodniczkę + srebrną rurę.
Filmik z demontażu:

Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez darrknorthpl » 28 sie 2016, o 09:50

Panowie, czy na łączeniu chłodniczki spalin z kolektorem wydechowym powinna być jakaś uszczelka ?
Obrazek

Wczoraj po czyszczeniu i złożeniu EGR okazało się, że spaliny przedostają się właśnie przez to łączenie. Nie wiem, czy po prostu się źle ułożyło łączenie, czy też może spadła mi uszczelka w głąb silnika i tego nie zauważyłem...
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bosman » 28 sie 2016, o 20:59

Jak czysciłem egr u siebie to na pewno jakaś uszczelka tam była. Między egr a metalową rurką była cienka metalowa blaszka, natomiast na połączeniu które wskazałeś ni pamiętam z jakiego materiału była wykonana. Poszukaj w Google jakichś schematów, tam na pewno coś będzie.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez MarcinNk » 9 maja 2017, o 17:23

Witam. Mam problem po czyszczeniu egr :( Wszystko robiłem jak na załączonym filmiku i problem pojawił się po złożeniu. Podczas pracy silnika słychać delikatny świt natomiast świst nasila się ok 1900 do 2200 słychać wtedy głośny świst jakby powietrza. Jeśli delikatnie dotykam pedał gazu świst ustaje. Na postoju czuć w środku auta spaliny. Sam zawór nie był bardzo brudny ale nie jestem pewien czy był sprawny ponieważ podczas gdy ręcznie przesterowałem blokował się w max otwartym położeniu nawet po czyszczeniu i nie wiem czy tak powinno być?? :/ Dodam że nie zakładałem nowej uszczelki miedzy egr a chłodniczką oraz nowego oringu na srebrną rurkę i wydaję mi się że uszczelka w rurce nie układa się idealnie dlatego podejrzewam w tych dwóch miejscach nieszczelność. Może ktoś miał podobny problem i może mi jakoś pomóc??
MarcinNk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 sty 2017, o 15:16
Model: v50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości