silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez griva » 8 paź 2014, o 15:59
Im jeździsz więcej po mieście tym prędzej filtr się zapycha i dlatego takie niskie cykle regeneracji. Ja zauważyłem to u siebie wracając z wakacji droga tylko ekspresowa okresy wypalania się wydłużyły. W mieście też mam podobne odstępy, oczywiście zero błędów i problemów z olejem.
-
griva
- 2 bieg
-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
- Model: v50
- Silnik: 1,6 D
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: WLKP
przez greg » 8 paź 2014, o 17:48
nikt nie odpowie???
-
greg
- 1 bieg
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 29 sie 2014, o 10:35
- Model: v 50
- Silnik: diesel
- Rok produkcji: 2007
przez lisior2000 » 8 paź 2014, o 18:28
czy auto sygnalizuje jakos wypalanie filtra np przez jakas kontrolke lub info na wyswietlaczu.
-
lisior2000
- 1 bieg
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 11:38
- Model: V50
- Silnik: 2.0 D
- Rok produkcji: 2005
przez korgad » 8 paź 2014, o 19:03
Witam, również jestem zainteresowany odpowiedzią na powyższy temat.
-
korgad
- 2 bieg
-
- Posty: 33
- Dołączył(a): 12 lis 2013, o 20:42
- Model: v50
- Silnik: diesel 2.0
- Rok produkcji: 2005
przez griva » 8 paź 2014, o 20:03
Zazwyczaj chodzi wentylator chłodnicy mimo wyłączonej klimy spalanie chwilowe rośnie na wyświetlaczu i nie spada do 0, puszczając nogę z gazu.
Na wyświetlaczu zapali się kontrolka jak już będzie u kresu sił. Czerwony trójkąt lub "i" mogą się pojawić na desce rozdzielczej.
-
griva
- 2 bieg
-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
- Model: v50
- Silnik: 1,6 D
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: WLKP
przez griva » 8 paź 2014, o 20:10
Możesz to sprawdzić albo u dobrego elektryka czy ktoś ingerował w soft lub fizyczni rozcinając obudowę filtra.
-
griva
- 2 bieg
-
- Posty: 56
- Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
- Model: v50
- Silnik: 1,6 D
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: WLKP
przez abart » 9 paź 2014, o 05:42
Bardziej polecam podjechanie na diagnostykę komputerową i sprawdzenie softu.
Ogarnięta osoba powie Ci czy obsługa filtra jest aktywna.
U mnie udało się pozbyć filtra bez rozcinania obudowy, a cała instalacja jest (oczywiście wyłączona).
-
abart
- 3 bieg
-
- Posty: 148
- Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
- Lokalizacja: Warszawa-Płock
- Model: V50
- Silnik: 2.0D +
- Rok produkcji: 2007
przez greg » 9 paź 2014, o 09:31
dzięki za odpowiedż
-
greg
- 1 bieg
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 29 sie 2014, o 10:35
- Model: v 50
- Silnik: diesel
- Rok produkcji: 2007
przez marsul » 9 paź 2014, o 17:01
U mnie dodatkowo jest odczuwalne lekkie szarpniecie po czym spalanie wzrasta o ok 3 litry
-
marsul
- 1 bieg
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29 lip 2014, o 14:23
- Model: v50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2006
przez marsul » 9 paź 2014, o 17:27
Jeszcze jedna rzecz ,którą zauważyłem w swoim aucie.Czasami w drodze do pracy włączał się tryb wypalania i to w momencie kiedy prawie byłem na miejscu.Niestety nie miałem możliwości kręcenia dodatkowych kilometrów w celu doprowadzenia tego procesu do końca i gasiłem silnik w jego trakcie (czytałem ,że jest to bardzo niekorzystne dla DPF).W czasie powrotu,kiedy tylko auto się nagrzało proces się powtarzał,ale tym razem jezdziłem do momentu aż wszystko wróciło do normy(jakieś 7km dodatkowo).Na następny dzień sdprawdziłem poziom oleju i było ok.Takich przypadków miałem kilka jednak ostatnio postanowiłem nie gasić silnika tylko odczekałem kilkanaście minut na podwyższonych obrotach w celu sprawdzenia czy wypalenie jest mozliwe na postoju,i co ? Na następny dzień poziom oleju podniósł się prawie o 1cm.
-
marsul
- 1 bieg
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 29 lip 2014, o 14:23
- Model: v50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2006
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość