DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez griva » 8 paź 2014, o 15:59

Im jeździsz więcej po mieście tym prędzej filtr się zapycha i dlatego takie niskie cykle regeneracji. Ja zauważyłem to u siebie wracając z wakacji droga tylko ekspresowa okresy wypalania się wydłużyły. W mieście też mam podobne odstępy, oczywiście zero błędów i problemów z olejem.
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Postprzez greg » 8 paź 2014, o 17:48

nikt nie odpowie???
greg
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 sie 2014, o 10:35
Model: v 50
Silnik: diesel
Rok produkcji: 2007

Postprzez lisior2000 » 8 paź 2014, o 18:28

czy auto sygnalizuje jakos wypalanie filtra np przez jakas kontrolke lub info na wyswietlaczu.
lisior2000
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 11:38
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez korgad » 8 paź 2014, o 19:03

Witam, również jestem zainteresowany odpowiedzią na powyższy temat.
korgad
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 lis 2013, o 20:42
Model: v50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2005

Postprzez griva » 8 paź 2014, o 20:03

Zazwyczaj chodzi wentylator chłodnicy mimo wyłączonej klimy spalanie chwilowe rośnie na wyświetlaczu i nie spada do 0, puszczając nogę z gazu.
Na wyświetlaczu zapali się kontrolka jak już będzie u kresu sił. Czerwony trójkąt lub "i" mogą się pojawić na desce rozdzielczej.
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Postprzez griva » 8 paź 2014, o 20:10

Możesz to sprawdzić albo u dobrego elektryka czy ktoś ingerował w soft lub fizyczni rozcinając obudowę filtra.
griva
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 18:06
Model: v50
Silnik: 1,6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: WLKP

Postprzez abart » 9 paź 2014, o 05:42

Bardziej polecam podjechanie na diagnostykę komputerową i sprawdzenie softu.
Ogarnięta osoba powie Ci czy obsługa filtra jest aktywna.
U mnie udało się pozbyć filtra bez rozcinania obudowy, a cała instalacja jest (oczywiście wyłączona). ;)
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez greg » 9 paź 2014, o 09:31

dzięki za odpowiedż
greg
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 sie 2014, o 10:35
Model: v 50
Silnik: diesel
Rok produkcji: 2007

Postprzez marsul » 9 paź 2014, o 17:01

U mnie dodatkowo jest odczuwalne lekkie szarpniecie po czym spalanie wzrasta o ok 3 litry
marsul
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 lip 2014, o 14:23
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez marsul » 9 paź 2014, o 17:27

Jeszcze jedna rzecz ,którą zauważyłem w swoim aucie.Czasami w drodze do pracy włączał się tryb wypalania i to w momencie kiedy prawie byłem na miejscu.Niestety nie miałem możliwości kręcenia dodatkowych kilometrów w celu doprowadzenia tego procesu do końca i gasiłem silnik w jego trakcie (czytałem ,że jest to bardzo niekorzystne dla DPF).W czasie powrotu,kiedy tylko auto się nagrzało proces się powtarzał,ale tym razem jezdziłem do momentu aż wszystko wróciło do normy(jakieś 7km dodatkowo).Na następny dzień sdprawdziłem poziom oleju i było ok.Takich przypadków miałem kilka jednak ostatnio postanowiłem nie gasić silnika tylko odczekałem kilkanaście minut na podwyższonych obrotach w celu sprawdzenia czy wypalenie jest mozliwe na postoju,i co ? Na następny dzień poziom oleju podniósł się prawie o 1cm.
marsul
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 lip 2014, o 14:23
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość