Światła stop - ciągłe świecenie

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez wojtek8591 » 28 gru 2014, o 19:51

Może ktoś z Państwa miał podobną sytuację.
Volvo V50 2.0D z 2006r. dziwne zachowanie świateł STOP. Bez kluczyka w stacyjne światła stop działają prawidłowo: naciśnięcie pedału hamulca włącza światła, zwolnienie pedału - światła gasną. Po włączeniu zapłonu światła stop świecą się cały czas. Wyłącznik świateł sprawny (przy wymianie na nowy ten sam objaw). Bezpiecznik (F57) sprawny.
Gdzie szukać przyczyny takiego działania świateł STOP?
wojtek8591
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 18:27
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez wilczyhak » 5 sty 2015, o 17:18

Nie miałem co prawda takiego problemu, ale jeśli światła w ogóle świecą to jasne że bezpieczniki ok. Ale jeśli po przekręceniu zapłonu też się zapalają to wygląda jakby dostawały "lewe" zasilanie od np. świateł (jeśli automatycznie zapalają Ci się światła tak jak u mnie) i tutaj bym szukał przyczyny, tylko obawiam się że do zlokalizowania tego będziesz potrzebował miernika. No chyba że miałeś coś w sofcie grzebane i jest coś w sterowaniu zmienione ..... to wtedy będziesz potrzebował kompa.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez katalizator » 8 sty 2015, o 08:55

Do sprawdzenia Stycznik pedału świateł STOP (tu trzeba uważać przy demontażu bo podobno łatwo wyłamują się plastikowe elementy mocowania i potem stycznik się osuwa). Tutaj można właściwie jedynie przeczyścić styki i zbadać czy na wyłączonym silniku i niewciśniętym pedale hamulca na wyjściu stycznika jest obecne napięcie (przewód białopomarańczowy to wejście a pomarańczowy wyjście). Możliwe, że po przekręceniu kluczyka stycznik od razu zwiera.
Ten stycznik ma związek z pedałem gazu także w taki sposób, że przy jednoczesnym wciśnięciu hamulaca (lub załaczeniu stycznika pedału STOP) i pedału gazu, ten pierwszy ma wyższy priorytet.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez wilczyhak » 8 sty 2015, o 20:58

katalizator napisał(a):Do sprawdzenia Stycznik pedału świateł STOP (tu trzeba uważać przy demontażu bo podobno łatwo wyłamują się plastikowe elementy mocowania i potem stycznik się osuwa). Tutaj można właściwie jedynie przeczyścić styki i zbadać czy na wyłączonym silniku i niewciśniętym pedale hamulca na wyjściu stycznika jest obecne napięcie (przewód białopomarańczowy to wejście a pomarańczowy wyjście). Możliwe, że po przekręceniu kluczyka stycznik od razu zwiera.
Ten stycznik ma związek z pedałem gazu także w taki sposób, że przy jednoczesnym wciśnięciu hamulaca (lub załaczeniu stycznika pedału STOP) i pedału gazu, ten pierwszy ma wyższy priorytet.

Kolory przewodów się zgadzają, ale ... ja na schematach nie widzę żadnego "stycznika" tylko jest to zwykły styk, który żeby był zwarty musi być zadziałany (w tym wypadku nie jest to przekaźnik ani stycznik, więc musi być to zadziałanie mechaniczne lub musiałby się "skleić" co nie bardzo pasuje to poprawnego działania bez zapłonu, ponieważ wtedy cały czas by świecił stop) no i jaki ma to związek z pedałem gazu? (pytam z ciekawości bo może o czymś nie wiem ;))
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez katalizator » 9 sty 2015, o 20:49

W razie awarii tego styku pedału hamulca występuje objaw braku reakcji na pedał przyspieszenia lub reakcja jest opóźniona i silnik mozolnie wchodzi na obroty.
Rozumiem, że zasada jego działania jest prosta jak konstrukcja cepa, ale jednak w jakiś sposób komputer weryfikuje poprawność jego pracy zapewne przez sumowanie co najmniej dwóch innych zjawisk które powinny występować razem a które w konsekwencji załączają światła STOP.
Możliwe że te świecące światła STOP to forma wizualnego zakomunikowania problemu po włożeniu kluczyka.
Może to kwestia zwiększonej rezystancji tego obwodu, nie wiem.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości