Porównanie żarówek: Osram Cool Blue Intense vs Standard

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez hosekk » 24 sty 2015, o 21:21

Z uwagi, że zakupiłem nowe żarówki Osram Cool Blue Intense pomyślałem, że zrobię mały test.
Fotki poniżej przedstawiają standardowe żarówki (takie ze stacji za kilkanaście złotych) oraz Osram.

Po założeniu nowych żarówek (Osram CBI), było widać że faktycznie światło jest bielsze. Może po samej soczewce to różnica była minimalna, ale z perspektywy kierowcy już bardziej.

Wyjąłem ponownie lampy, wymontowałem i wyczyściłem soczewki i zmontowałem wszystko ponownie. Wtedy zrobiło się o wieeeele lepiej. Sama przejrzystość soczewki widoczna na trzecim zdjęciu lamp potwierdza to. Jasność także dużo większa.

Wtedy dopiero po wyczyszczeniu zrobiłem fotki w garażu - więc dodając do tego ręczne ustawienia aparatu można uznać że zdjęcia są zrobione w takich samych warunkach.

Różnica jest, jest duża, ale jeśli ktoś myśli że uzyska efekt ksenonu to jest w błędzie. Takie cuda to tylko w ERZE były:) Jednak samo światło rzucane przez lampy jest bardziej białe niż przy zwykłych żarówkach i zauważy to każdy użytkownik pojazdu. Niebieskiej poświaty to ja tam żadnej nie widzę.

Barwa światła rzucanego przez żarówki Osram to wg. producenta 4300k. Aparat miałem ustawiony na 5000k - stąd światło na fotkach (zarówno tych ze standardowymi żarówkami jak i Osram) jest bardziej żółte niż w rzeczywistości. Musiałem jednak wybrać jakieś ustawienie neutralne - takie które pokaże różnicę.

Zdjęcia robione przy ręcznych ustawieniach aparatu, łącznie z balansem bieli.

Ustawienia aparatu dla zdjęć samej lampy:
Przysłona: f/4,5
Czas ekspozycji: 160 s
ISO: 100
Ogniskowa: 50-60mm
Pomiar: punktowy (to samo miejsce)
Balans bieli: 5000K (ustawiony ręcznie)

Obrazek

Ustawienia aparatu dla zdjęć pomieszczenia:
Przysłona: f/3,5
Czas ekspozycji: 1,6 s
ISO: 100
Ogniskowa: 28mm
Pomiar: punktowy (to samo miejsce)
Balans bieli: 5000K (ustawiony ręcznie)

Obrazek

Niebieskie kropki na zdjęciach poniżej to cienie (kolor zupełnie czarny). W Osramach jest ich mniej, więc świecą troszeczkę mocniej. Samochód stoi ok. 30m od mojego. Brama w odległości ok. 50m

Obrazek

Sami porównajcie i piszcie swoje spostrzeżenia.

Podsumowując - zdecydowanie polecam CZYSZCZENIE SOCZEWEK. Zajmuje kilka minut, a robi robotę.

Żarówka Osram Cool Blue Intense faktycznie emituje światło ok 4300k (testowałem balans bieli w programie i tak mi wychodzi).
Stara żarówka miała światło o barwie ok 3200k. Poświata diody LED (postojówka) ma 6000k.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mr-fix.pl » 25 sty 2015, o 12:15

Postanowione - trzeba wyczyścić soczewki.
Dzięki za świetny temat!
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez hosekk » 25 sty 2015, o 12:40

Zrobiłem kilka fotek - niestety telefonem, ale zaraz zrobię jakiegoś manuala jak wyczyścić soczewki.
Naprawdę warto - jeszcze raz podkreślam

EDIT//

W linku niżej jest manual jak wyczyścić soczewki:

Instrukcja demontażu i czyszczenia soczewek Volvo V50, S40II, C30, C70
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mr-fix.pl » 26 sty 2015, o 00:06

Jak będę się do tego zabierał, to nakręcę filmik jak to mam w zwyczaju przy jakichkolwiek pracach.
Jeszcze raz dzięki za pomysł na poprawienie jakości światła.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości