[1.6D 110KM 03-07] błąd A-610 pomocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez binek000 » 30 sty 2015, o 21:11

Witam,
Ostatnio pojawił mi się błąd silnika (WYMAGANY SERWIS SILNIKA) przy odpaleniu auta, ale jak zgaszę go i ponownie zapale to błąd znika...Podczas jazdy nie zniknie- ale jak odpalę go ponownie to juz tak. Byłem go podpiąć u mechanika pod komputer i wykazało:
błąd A-610 moduł sterującego dodatkowego pomiaru (ADM)
- nieprawidłowy sygnał
Mój mechanik nie wie co to jest.
Proszę o pomoc

Moje autko to C30 1,6d 2008r
binek000
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 20:59
Model: c30
Silnik: 1,6 d
Rok produkcji: 2008

Postprzez hosekk » 30 sty 2015, o 22:29

Ten błąd to, to brak komunikacji komputera z ADM. ADM dozuje dodatek do katalizatora.
Możliwe że kabelek się urwał lub wypiął. Możliwe też że sam ADM się uszkodził, albo nie ma płyny do DPF.
Na początek sprawdź te kable i płyn.

Aha - ten zbiorniczek płynu masz w okolicy zbiornika paliwa - dokładnie Ci nie powiem gdzie, bo ja na szczęście go nie mam i nigdy nie miałem :)
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez binek000 » 30 sty 2015, o 22:33

Dzięki :)
Płyn powinien być bo podobno był dolewany... podjadę i sprawdzę kabelki ale tam jest tylko jedna wtyczka wiec nie sądze ze to one...
binek000
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 20:59
Model: c30
Silnik: 1,6 d
Rok produkcji: 2008

Postprzez hosekk » 30 sty 2015, o 22:36

Jeśli nie to prawdopodobnie padł ten moduł ADM.
Bez kompa (VIDA) dokładnie nie zdiagnozujesz
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez binek000 » 30 sty 2015, o 22:42

aha, mechaników których znam to wszyscy maja auto.com. Jak to ten moduł to pewnie lepiej wyjdzie cenowo usuniecie dpf niż kupno tego modułu...
pozdro
binek000
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 20:59
Model: c30
Silnik: 1,6 d
Rok produkcji: 2008

Postprzez binek000 » 30 sty 2015, o 22:46

a mogli mi ten moduł uszkodzić mechanicy, bo miałem tydzień temu wymieniana turbinę i czyszczony cały układ olejowy??
binek000
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 20:59
Model: c30
Silnik: 1,6 d
Rok produkcji: 2008

Postprzez hosekk » 31 sty 2015, o 08:01

Tego nie wiem, ale skoro dopiero co wymieniłeś turbo to wróć do nich i niech sprawdzają co się dzieje.
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez binek000 » 5 lut 2015, o 13:06

Witam,
Dziś bylem u elektryka-magika i usunął mi błąd. Jak sie okazalo jak byl dolewany plyn do fap to podobno trzeba to zaznaczyć w dwóch modułach o tym fakcie tym od silnika i tym ADM. Klopot z glowy :)
binek000
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 sty 2015, o 20:59
Model: c30
Silnik: 1,6 d
Rok produkcji: 2008


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron