Odcina turbine

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez bartimk » 17 mar 2015, o 19:21

Odcina moc podczas jazdy tak jak by turbinę rozłączało co robić co wymienić pomóżcie męczę się z tym już rok...Volvo v50 2.0d 136km [imgObrazek][/img]
bartimk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2013, o 18:49
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez abart » 17 mar 2015, o 19:34

Może byś napisał na początek co już robiłeś, co wymieniałeś.
Najprawdopodobniej możesz mieć uszkodzony taki brązowy zaworek po prawej stroni silnika
Wygląda tak:
Obrazek

Do tego masz PDF'a więc może jest zatkany co skutkuje właśnie dużą różnicą ciśnień. Chyba czeka Cię wymiana albo usunięcie fizycznie i programowo.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez bartimk » 17 mar 2015, o 19:55

Jedyne co wymieniłem to własnie ten czujnik o którym mówisz i czujnik różnicy ciśnień dpf. Dalej to samo nie wiem co to za czujniki obok alternatora też są dwa takie brązowe. Byłem już z tym u paru mechaników żaden nie jest w stanie sobie z tym poradzić chyba sam zacznę wymieniać po kolei te czujniki i w końcu znajdę przyczynę bo mam już tego wszystkiego dość jedziesz chcesz wyprzedzić a tu nie ma mocy gaszę odpalam i moc powraca porażka...
bartimk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2013, o 18:49
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez mr-fix.pl » 17 mar 2015, o 21:29

Jeżeli dobrze mi się wydaje, to błąd DPF, który widać na zdjęciu (za duża różnica ciśnień) oznacza zapełniony filtr DPF. Gdy obciążysz mocno silnik, komputer postanawia wyłączyć turbo (ograniczona moc silnika), żeby zmniejszyć ciśnienie spalin i nie uszkodzić filtra wewnętrznie.

Sprawdź zapełnienie filtra DPF, wymuś programowo jego regenerację, sprawdź ponownie zapełnienie filtra, sprawdź czy objawy ustąpiły lub pojawiają się rzadziej.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez abart » 17 mar 2015, o 21:54

mr-fix.pl Właśnie to napisałem jest pod obrazkiem ;)
Ale dobrze że potwierdziłeś moją teorię.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez bartimk » 17 mar 2015, o 22:02

Wszystko o czym piszesz było już zrobione filtr został wypalony statyczne ze dwa razy od czasu moich problemów a problem jak był tak jest no i co ciekawe przy zimnym silniku auto nie jedzie po przejechaniu kilku kilometrów dostaje moc. Rano jak odpale muszę chwilę poczekać bo nie mogę wcisnąć pedału hamulca może coś z podciśnieniem?
bartimk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2013, o 18:49
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez marloon » 21 mar 2015, o 23:34

Właśnie Ci to napisałem w twoim innym poście na ten temat. Te błędy nie koniecznie oznaczają uszkodzenia elektrozaworu, możesz mieć problem ze sterowaniem tego zaworu. Albo podciśnienie, albo sterowanie elektryczne ( brak zasilania, przerwany kabel, uszkodzona wtyczka). Ja bym zaczął od pomiaru podciśnienia.
Pozdr.
marloon
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 paź 2014, o 10:40
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007

Postprzez pawelwaw84 » 22 mar 2015, o 12:44

bartimk napisał(a):Wszystko o czym piszesz było już zrobione filtr został wypalony statyczne ze dwa razy od czasu moich problemów a problem jak był tak jest no i co ciekawe przy zimnym silniku auto nie jedzie po przejechaniu kilku kilometrów dostaje moc. Rano jak odpale muszę chwilę poczekać bo nie mogę wcisnąć pedału hamulca może coś z podciśnieniem?

Faktycznie może to być problem z podciśnieniem, może któryś z wężyków nieszczelny, może pompa Vacum. Szukaj w tym kierunku. Jak 7 lat temu kupiłem swoją V-50tkę to miała dokładnie ten sam problem. Od czasu do czasu po odpaleniu pedał hamulca twardy jak skała i również od czasu do czasu w ogóle jakby nie było turbosprężarki, zero przyspieszenia. Oddałem auto do serwisu V-Centrum w Warszawie, pogrzebali przy instalacji elektrycznej od tych zaworków i turbosprężarki, przy podciśnieniu, przy okazji wymienili płyn hamulcowy i już tyle lat problem nie powrócił, także się nie poddawaj.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez bartimk » 24 mar 2015, o 22:43

prędzej czy później oddam volvo do jakiegoś ogarniętego mechanika który to posprawdza na razie jeżdżę i jest okej.Denerwuje mnie jeszcze ciągle przybywanie oleju w silniku ale chyba nic z tym nie da się zrobić.
bartimk
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 gru 2013, o 18:49
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez marloon » 26 mar 2015, o 09:28

Da się :) Usuń ten wynalazek ekologów, albo nie jeździj na krótkich odcinkach.
marloon
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 paź 2014, o 10:40
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości