Czy to uszkodzenie stacyjki, czy może tak ma byc?

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez dzejbi » 1 kwi 2015, o 22:17

Witam,

W mojej 11-letniej już V50-ce (D4204T), którą ja użytkuję od 5 lat padła stacyjka. W zasadzie można powiedzieć, że zaczęła się psuć od roku.
Objawy były takie, że najpierw sporadycznie a potem coraz częściej po przekręceniu stacyjki była cisza (rozrusznik ani drgnął). Do tego nie było żadnego komunikatu typu problem z immobiliserem.
Blokada kierownicy także za każdym razem ładnie się rozryglowywała. Popytałem trochę i ustaliłem, że winny jest moduł SCU.
Ponieważ problem narastał zakupiłem tydzień temu na Allegro używaną stacyjkę (niestety cała czarna bo z białyn tyłem już nie było) za stosunkowo niewielkie pieniądze ale z gwarancją rozruchową i udało mi się ją samemu wymienić.
Dziś jest pierwszy dzień jak jeżdżę na wymienionej stacyjce i faktycznie problem z zapalaniem jak narazie nie występuje, czyli autko pali od pierwszego przekręcenia.
Niestety zaobserwowałem, że pojawił się inny problem, który nigdy wcześniej nie występował, mianowicie po włożeniu stacyjki i przekręceniu kluczyka do pozycji II żaden odbiornik typu radio czy zestaw skaźników nie dostaje prądu czyli po prostu nie mogę nic włączyć. Zasilanie na tych odbiornikach pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka do pozycji III (czyli na tzw. zapłonie).
Tak jak napisałem, w mojej fabrycznej stacyjce urządzenia otrzymywały zasilanie już w pozycji II (czyli można było na przykład słuchać radia czy rozmawiać przez fabryczny telefon na wyłączonym silniku).

Czy ktoś może mi powiedzieć czy taki objaw jak dziś zaobserwowałem na wymienionej stacyjce może świadczyć o jej uszkodzeniu, tudzież niekompatybilności z innymi podzespołami (dodam, że stacyjka ma nieco inny numer na białej naklejce, choć oczywiście obudowa wygląda identycznie jak poprzednia)? Może jest też jakaś metoda by coś przekonfigurować aby zasilanie było w położeniu II? Czy odpowiada za to jakiś przekaźnik albo bezpiecznik, który na przykład mógł paść?

Z góry dziękuję za wszelkie porady. Zależy mi na szybkim zdiagnozowaniu źródła problemu, gdyż pozostał mi zaledwie nieco ponad tydzień gwarancji rozruchowej, jakiej udzielił mi sprzedawca.
dzejbi
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 mar 2015, o 13:31
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość