Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.
Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY
przez MikePhobos » 28 cze 2015, o 12:35
witam. pojawił się mam nadzieje ze mały problem. przy hamowaniu słychać metaliczny stuk, cofnę troche przyhamuję i stuk. do przodu stuk. zauważyłem ze tarcze przednie nie są przykręcone trzyma ją zacisk. mają milimetrowy luz na szpilkach przy kręceniu nią w przód i tył. i wtedy pojawia się podobny dźwięk. myślę że to ta przyczyna. i moje pytanie brzmi, jak to wyeliminować ?? co zrobić by tarcza była nieruchoma ?? myślałem by napawać te otwory na szpilki i przetoczyć tak by wchodziło na ciasno.
-
MikePhobos
- 2 bieg
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): 11 mar 2015, o 20:37
- Model: v50
- Silnik: 2.0
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Chorzów
przez Strzelba » 29 cze 2015, o 12:16
tarcza jest trzymana przez przykręcone koło
może kolo masz za lekko przykręcone i przy hamowaniu tarcza się przesuwa
sprawdź jeszcze czy aby klocki nie maja luzów w jarzmie
BMW-e30.PLKupie dolna listwę na prawe tylne drzwi do V50/S40 przed liftem w kolorze 452
-
Strzelba
- 2 bieg
-
- Posty: 63
- Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:57
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2008
-
przez katalizator » 31 lip 2015, o 20:15
Moim zdaniem ten dzwięk wydaje klocek hamulcowy. Na zgaszonym zimnym silniku wrzuć na luz i lekko popychaj auto. Nasłuchuj tego metalicznego dżwięku. Jeśli występuje należy:
- zdjąć koło, tarczę, wyjąć klocki
- wkręcić tłoczek hamulcowy. Tłoczki hamulcowe regulują się same w taki sposób, że kiedy tarcza i klocki się zużywają to żeby zrekompensować pojawiający się luz tłoczek "wykręca się". Należy wtedy wkręcić go ręcznie przy użyciu specjalnego narzędzia. Jeżeli ktoś umie posługiwać się fleksem to może sobie samemu zrobić taki klucz z kawałka 1/2" rury stalowej.
- złożyć wszystko spowrotem,
- odpalić auto, zrobić rundkę wkoło domu i użyć hamulca nożnego kilka razy.
- sprawdzić stan płynu hamulcowego.
- przy kolejnej jeździe tłoczek sam się wyreguluje.
- ponownie sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
-
katalizator
- 3 bieg
-
- Posty: 220
- Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Łódź
- Model: v50
- Silnik: 2.0 D4204T
- Rok produkcji: 2007
przez krzysiekj » 25 mar 2024, o 11:11
Dziwne dźwięki dochodzące z silnika mogą być alarmującym sygnałem, sugerującym potencjalne problemy mechaniczne. Te dźwięki mogą być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak luz na tłokach, uszkodzone elementy układu napędowego, wyciek gazu wydechowego lub problemy z systemem chłodzenia. Ignorowanie tych dźwięków może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń silnika oraz zwiększyć ryzyko awarii. Dlatego ważne jest, aby jak najszybciej skonsultować się z doświadczonym mechanikiem, który dokładnie zbada silnik i zidentyfikuje przyczynę tych nietypowych dźwięków, aby uniknąć poważniejszych problemów i zagwarantować dalszą sprawność pojazdu.
_____________________________________________
https://www.globewings.net/pl/maszyny/s ... aczac.html
-
krzysiekj
- 3 bieg
-
- Posty: 120
- Dołączył(a): 13 lip 2017, o 13:49
- Model: V50
- Silnik: benzyna
- Rok produkcji: 2011
- Lokalizacja: Warszawa
Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości