DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kandy82 » 25 mar 2015, o 22:49

Panowie,

Czy v50 z 2009 roku, 2.0 diesel/136 KM ma DPF? pozdrawiam, maciek
kandy82
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 lut 2015, o 22:10
Model: v50
Rok produkcji: 0

Postprzez mr-fix.pl » 26 mar 2015, o 09:05

kandy82 napisał(a):Panowie,

Czy v50 z 2009 roku, 2.0 diesel/136 KM ma DPF? pozdrawiam, maciek


Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 4 kwi 2015, o 21:06

Ponownie chcę opisać mój problem z którym walczę od roku!!!
Okresowo silnik przełącza się w inny tryb pracy, którego efektem ubocznym jest przybywanie oleju. Problem występuje zazwyczaj podczas dużej wilgotności powietrza oraz po większym niż normalnie OBCIĄŻENIU silnika (podczas ostrzejszej jazdy). Zazwyczaj występuje 1-2-3 razy w ciągu całego baku zatankowanego paliwa. Trwa około godziny w ten sposób:
1. Załącza się i trwa 10min potem,
2. niecała 1 minuta przerwy potem,
3. 10-12min problemu znów,
4. niecała 1 min przerwy dalej znów
5. 10-12minut problemu.
6. Tych sekwencji jest zazwyczaj 9 po 12min czyli około 2 godzin. Po czym jest spokój powiedzmy 500km i auto śmiga wyśmienicie. Inaczej jest na autostradzie przy większym obciążeniu silnika gdzie problem potrafi trwać bite 2-3 godziny a może i dłużej. Tak sam wydłuża się gdy w aucie jest więcej nić 1 osoba (kierowca znaczy się). Znacznie wydłuża się przy komplecie pasażerów.

Objawy podczas problemu:
- podczas załączania problemu następuje jednorazowe szarpnięcie, bujnięcie silnika,
- problem zazwyczaj załącza się tuż po otwarciu termostatu. Jeśli zgaszą silnik podczas występowania problemu, wystudzę silnik to po uruchomieniu gdy jest zimny to działa ok, ale kiedy termostat się otworzy to natychmiast problem jest kontynuowany.
- wyższe spalanie, w zależności od biegu na którym jadę auto pali 40-100% ON więcej (czyli wtedy pali 10-11l)
- podnoszący się poziom oleju,
- zmiany biegów i przyspieszanie auto szarpie czasem jak przy nauce jazdy,
- normalny dźwięk silnika przestaje być słyszalny bo wtedy wyraźnie słychać wydech
- często słychać dźwięk jakby sekwencję wtrysku lub powietrza (coś jakby wykręcić wtrysk, trzymać go w ręku na zapalonym silniku)
- zawsze podczas problemu otwiera się prawa przepustnica ciepłego powietrza podczas gdy EGR nie zawsze wtedy jest załączony
- ZERO błędów.

Do tej pory wymieniłem:
- EGR nowy (plus adaptacja), stary się zacinał co potęgowało znacznie problem ale nie tylko w tym jest przyczyna.
- zawór podciśnienia prawej przepustnicy ciepłego powietrza nowy,
- czujnik ciśnienia doładowania na trójniku (ten od spodu - używany)
- MAF bez podpinania komputera (nowy, ale nie ze sklepu tylko z ogłoszenia który to okazał się niepotrzebny gdyż owy mechanik źle zdiagnozował problem). I tu ciekawostka: na nowym MAFie słyszę świst turbiny kiedy na starym nie słyszałem tego świstu a także wydaje mi się że EGR pracuje dużo częściej niż na starym MAFie. Tak jakby po zmianie MAFu konieczna była ponowna adaptacja EGRa?
- gruntownie sprawdziłem działanie trójnika dolotu i układ podciśnienia (bez badania vacum pompy vacumetrem)
- DPF wycięty od roku w taki sposób, że prócz fizycznej interwencji specjalista przeprogramował sterownik tak, że komputer myśli, że ma cały czas nowy FAP (i że nie jest to emulator) a jak wiemy procedura następuje dopiero po 40% czy 60% zapełnienia. Cała instalacja FAP jest, wszystkie czujniki z nim związane są i działają.

W każdym razie problem jest nierozwiązany.. Wtryski były rok temu sprawdzane, są ok, zresztą odrzucam je bo w końcu jak problem nie występuje to auto przez 500-600km jeździ jak bajka nawet jak cisnę ostro. Trudno zdiagnozować problem bo warunki w których zaczyna występować nie są powtarzalne. Póki co nauczyłem się autem jeździć tak, że robię 8tys od wymiany do wymiany oleju (a wcześniej tylko 3tys). Opanowałem też sposób wyłączania tego problemu, ale mogę go wyłączyć jedynie kiedy zadziałam od razu bo potem mój sposób już nie działa. Mianowicie jeśli pomajstruje przy wężyku podciśnienia prawej przepustnicy ciepłego powietrza, rozepnę, zatkam parę razy to zazwyczaj silnik wraca do swojej normalnej pracy, co zaraz słychać będąc pod maską. Ponieważ te zaworki podciśnienia przepustnic są elektropneumatyczne oraz AKUSTYCZNE (kiedy są nowe) to kiedy ECU wyłącza zawór (wtedy przepustnica wraca do stanu pierwotnego tj zamknięta) słychać charakterystyczny dźwięk (jakby spuszczać powietrze z balona ściskając za szyjkę). Po tym dźwięku a także po autorskim badaniu przepustnicy wiem, że się zamknęła i po chwili (nie od razu), po 2-10min silnik zaczyna pracować normalnie. Tak jakbym tym działaniem przerwał lub oszukał komputer. Spokojna jazda skraca problem. Problem sam się wyłącza zazwyczaj podczas bardzo spokojnej jazdy (silnik mało obciążony).

Pytania:
1. Czy to jednak dopalanie sadzy. Może ktoś bardziej doświadczony wypowie się czy wypalanie działa w takich kilku sekwencjach z których każda trwa równo 10-12 min. (tylko dlaczego u mnie trwa to tak długo)
2. Czy któryś z czujników FAP jest uszkodzony (różnicy ciśnień, temperatury przez i za, jakieś inne jeszcze są?) i dlatego procedura jest załączana
3. Czy to któryś wtrysk pod obciążeniem leje (ale dlaczego póki się nie rozgrzeje to wtryski działają ok, tak zresztą kiedy problemu nie ma przez pareset km)
4. Inne propozycje?
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez przemos40 » 28 cze 2015, o 22:05

witam mam kilka pytań co do dpf-u. jak poznać czy filtr się wypala? czy zapala się jakaś kontrolka? co zrobić gdy wzrośnie poziom ojeju? wymiana oleju czy może tylko wyrównać stan? czy to coś poważnego gdy wzrośnie stan oleju?
przemos40
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24 cze 2015, o 20:55
Model: s40
Silnik: 2000
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: tychowo

Postprzez luxor1289 » 25 sie 2015, o 12:02

Czy jest ktoś stwierdzić na podstawie poniższego zdjęcia czy auto ma DPF (sposób z modułem koło akumulatora) ? Nie wiem na żywo jak wygląda taki moduł więc nie jetem pewien lecz wydaję mi się że go nie ma. Nie widziałem auta na żywo, dysponuję na chwilę obecną tylko tym zdjęciem.
Obrazek
luxor1289
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 sie 2015, o 09:03
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Tczew

Postprzez basior78 » 28 sie 2015, o 15:38

Wygląda że nie ma :-)
basior78
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lip 2015, o 11:23
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Polska

Postprzez basior78 » 28 sie 2015, o 15:39

Widać że dosyć fajny,gdzie stoi ? oto moto ?
basior78
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 28
Dołączył(a): 24 lip 2015, o 11:23
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Polska

Postprzez mkot123 » 15 wrz 2015, o 21:19

przemos40 napisał(a):witam mam kilka pytań co do dpf-u. jak poznać czy filtr się wypala? czy zapala się jakaś kontrolka? co zrobić gdy wzrośnie poziom ojeju? wymiana oleju czy może tylko wyrównać stan? czy to coś poważnego gdy wzrośnie stan oleju?


Przyłączam się do pytań kolegi.
mkot123
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 10:47
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: xxx

Postprzez katalizator » 16 wrz 2015, o 19:57

Generalnie procedura ta ma nie być zauważalna przez użytkownika. Nie ma żadnej kontrolki, informacji o rozpoczęciu procesu wypalania. Natomiast ja sam jaki i koledzy wspominają o następujących objawach:
- zauważalny wzrost spalania (w całym okresie uruchomionej procedury),
- w określonych sytuacjach komputer załącza grzanie lusterek i szyb, wentylator nawiewu. Dlatego są tacy co w obwód podrzewania lusterka wpinają diodę led, która to ma ich informować kiedy ta procedura się załącza. Opis jak to zrobić znajdziesz w sieci.
- auto jest głośniejsze, może być delikatnie słabsze oraz podczas puszczania gazu słychać niski, głośny dźwięk tłumika. To wszystko za sprawą otwartego zaworu EGR.
- z tym nie wszyscy się zgadzają, ale uważam, że auto jest wtedy "szarpiące", szczególnie podczas zmiany biegów oraz przy jednostajnej jeździe.
- możliwy wzrost poziomu oleju w silniku, dlatego dla tych co mają DPF zalecam często kontrolę poziomu oleju w silniku.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Saszka » 12 paź 2015, o 21:22

Mój DPF powiedział już "papa", wypalanie co 50 km, przy wyciągnięciu okazało się, że jest już nadkruszony a i płynu zaczynało już brakować.
Niby się wypalał, Vida pokazywała 1.5% zapełnienia, ale i tak oleju przybywało ... 2 wymiana w ciągu dwóch miesięcy :shock: A co najciekawsze, robiłem głównie trasy po 140Km.

Do tego co kolega wyżej dodam tylko :
Ogólnie dość łatwo to poznać, puszczasz gaz tak przy 2400 obrotów, jak spalanie chwilowe nie spadnie poniżej 1l (najlepiej aby było 0) to wtedy raczej masz załączona procedurę wypalania.
Saszka
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 sie 2015, o 07:18
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości