[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez spideereek » 19 maja 2015, o 19:38

Witajcie.
Przedstawię wam mój problem...
Otóż jakieś 4 m-ce temu zakupiłem swoje v50.
Postanowiłem pozbyć się DPF plus weszy nowe mapy wtrysków i auto dostało ok 130KM i ok 300NM
Po 4tyś km zaczęły się problemy...
Pierw Auto weszło w tryb awaryjny... zapalona kontrola silnika plus ANTI SKID....
Vida pokazała błędy... w wyniku których wymieniono świece (niestety jedna została ukręcona)i przepływomierz...
Dojechałem do domu... te same kontrolki bez trybu awaryjnego... Znowu Vida... pokazuję błędy związane z Egr... auto dymiło...
Wymiana Egr (zakupiłem z tej aukcji http://allegro.pl/zawor-egr-1-6-d-volvo ... 22126.html) i pozbycie się kontrolek na chwilę... za jakiś czas powtórka... bez trybu awaryjnego... Jednak kontrolka silnika się pali plus ten ANTI SKID...
Silnikiem trzęsie na zimnym... przy stałej prędkości szarpie... brak możliwości jazdy na tempomacie... wskazania chwilowego spalania to 99.9l/100 a wcześniej tak nie było...
Oczywiście w ruch poszła Vida....
BCM 0101 comunication between control units Communicational problem with ECM
ECM 6720 Egr control flow too high

Macie jakieś pomysły? Mam zrzut z Vidy na którym widac które moduły są pokazane na czerwono... może to ma jakieś znaczenie... ale nie umiem wrzucić.
Auto nie kopci... spalanie ok 7l/100km w korkach i godzinach szczytu....
spideereek
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 maja 2015, o 15:15
Model: v50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006

Postprzez bosman » 18 lis 2015, o 10:35

Co było przyczyną nierównej pracy zimnego silnika?
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez marcinv50 » 18 lis 2015, o 21:57

"Postanowiłem pozbyć się DPF plus weszy nowe mapy wtrysków i auto dostało ok 130KM i ok 300NM"

Sorki ale muszę to napisać - pozdrowienia dla magica który to robił.

Kolega podniósł XC 90 163 do 200km - po 5 tys kilometrów - skrzynia automatyczna do wymiany ( 8.5 tys ) osoby naprawiające powiedziały tak "pozdrowienia dla osób które potrafią coś wgrać a nie potrafią poustawiać"
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez bosman » 18 lis 2015, o 22:43

Fajnie ze Twoje auto dostało więcej km i na, ale mi chodzi o to co było przyczyną nierównej pracy zimnego silnika. Zależy mi ma tym, bo odkąd się ochlodzilo w mojej V50 dzieje się to samo. Silnik popracuje kilka minut i już jest ok. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na zimnym silniku.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez k0nficjusz » 1 gru 2015, o 09:16

Podepnę się pod temat.. Mam podobny problem.. Moje V50 2.0D brak DPF fabrycznie.
1. Na zimnym silniku po odpaleniu trzęsie i coś jakby stukało..
2. Obroty po przekręceniu kluczyka rosną bardzo powoli.
3. Białawy dym po odpaleniu o dziwnym zapachu...
Na rozgrzanym silniku nie zauważyłem takich objawów.
k0nficjusz
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 lis 2015, o 23:03
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Toruń

Postprzez marcinv50 » 1 gru 2015, o 14:37

Bosman gdy odpalam silnik po nocy to również się trzęsie , jednak ja w zimne dni odpalam silnik - papierosa i tak sobie chodzi aż spale - wsiadam potem do auta i tego drgania/trzęsienia już nie ma - może spowodowane jest to po prostu niska temperatura? Silnik może musi się ogrzać ? Zbyt niska temperatura paliwa ? Komputer pokazuje mi właśnie w tym czasie 1 błąd "nieodpowiednia temperatura paliwa" kasacja nic nie dała , mogę jeszcze wymienić czujnik temperatury paliwa , ale póki co sobie to odpuściłem
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez luxor1289 » 1 gru 2015, o 15:31

k0nficjusz napisał(a):Podepnę się pod temat.. Mam podobny problem.. Moje V50 2.0D brak DPF fabrycznie.
1. Na zimnym silniku po odpaleniu trzęsie i coś jakby stukało..
2. Obroty po przekręceniu kluczyka rosną bardzo powoli.
3. Białawy dym po odpaleniu o dziwnym zapachu...
Na rozgrzanym silniku nie zauważyłem takich objawów.


Miałem dosyć podobne objawy, oprócz tego stukania. Problem się bardzo zniwelował po wlaniu do baku dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy. Kupiłem STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy. Zalałem całą butelkę a potem bak do pełna zatankowałem. Za jakiś czas znowu chcę powtórzyć proces ale teraz zamierzam użyć LIQUI MOLY Diesel Spulung - wyczytałem lepsze opinie na jego temat. Największą poprawę jaką uzyskałem to wkręcanie na obroty przy odpalaniu na zimnym silniku. Ten dym występuje na mrozie ale to akurat u mnie myślę, że normalny objaw przy mrozie.
luxor1289
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 sie 2015, o 09:03
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Tczew

Postprzez k0nficjusz » 2 gru 2015, o 08:58

luxor1289 napisał(a):
k0nficjusz napisał(a):Podepnę się pod temat.. Mam podobny problem.. Moje V50 2.0D brak DPF fabrycznie.
1. Na zimnym silniku po odpaleniu trzęsie i coś jakby stukało..
2. Obroty po przekręceniu kluczyka rosną bardzo powoli.
3. Białawy dym po odpaleniu o dziwnym zapachu...
Na rozgrzanym silniku nie zauważyłem takich objawów.


Miałem dosyć podobne objawy, oprócz tego stukania. Problem się bardzo zniwelował po wlaniu do baku dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy. Kupiłem STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy. Zalałem całą butelkę a potem bak do pełna zatankowałem. Za jakiś czas znowu chcę powtórzyć proces ale teraz zamierzam użyć LIQUI MOLY Diesel Spulung - wyczytałem lepsze opinie na jego temat. Największą poprawę jaką uzyskałem to wkręcanie na obroty przy odpalaniu na zimnym silniku. Ten dym występuje na mrozie ale to akurat u mnie myślę, że normalny objaw przy mrozie.


Zalałem coś coś do czyszczenia wtryskiwaczy co dostałem na stacji.. mam nadzieję, że troszkę pomoże. Jeśli nie to pewnie będzie potrzebna VIDA.
k0nficjusz
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 lis 2015, o 23:03
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Toruń

Postprzez bosman » 2 gru 2015, o 10:26

Marcinv50 ja też zanim wyjadę w trasę to auto rozgrzewa się ok 5 minut. Zauważyłem że w wężykach z paliwem od czasu do czasu pojawiały się pęcherzyki powietrza. Przedwczoraj wymieniałem filtr paliwa. Pęcherzyki zniknęły, ale wibracje co któryś raz i tak się pojawiają. Nie za każdym razem ale nadal są. Trwają od 30 sekund do max minuty, po czym same giną. Dzieje się tak tylko i wyłącznie po nocy, ale jak wspominałem nie za każdym razem.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez marcinv50 » 2 gru 2015, o 19:22

dziś zauważyłem dziwna rzecz - jeśli kluczyk przekręcam na pozycje nr 2 przy otwartych drzwiach to temperatura pokazuje mi się -30 , natomiast jeśli przy zamkniętych to nie ma żadnych problemow :) dzieje się tak tylko gdy w nocy jest niska temperatura... styki jakieś ?

Zastanawia mnie czy to mogło mieć wpływ na drgania silnika... czy komputer czyta temperaturę zewnętrzną również z czujnika umieszczonego na lusterku ? czy raczej ma swój osobny ? Teraz kolejna rzecz - błędna dawka paliwa spowodowana błędnymi odczytami temperatury zewnętrznej ?

Co do filtrów i wymiany.. ponieważ dużo jeżdżę auto zalane jest olejem valvoline max life i wymieniam go co 20 tys, razem z filtrami ( oryginalne volvo z serwisu ) - tutaj nie ma żadnych problemow , zbliża mi się wymiana za 3 tys km czyli za około 2-3 tyg - wtedy zobaczymy
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości