Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.
Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY
przez bosman » 4 wrz 2015, o 11:24
Nie znalazłem odpowiedzi w dziale szybkie pytanie szybka odpowiedź, więc zakładam nowy wątek tutaj. Czy w V50 tuleje pływające wahacza przód różnią się pod względem roku produkcji samochodu? Czy może niezależnie od rocznika w V50 przed liftem montowane były jednakowe tuleje? Moje nadają się do wymiany, a chciałbym założyć Lemfordera. Kolega w Inter Carsie sprawdzał po VINie i Lemforder pokazuje mu dwie niby niczym nie różniące się poza cena. Jedne 120 zł, a drugie 170. Stąd moje wątpliwości.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
bosman
- 3 bieg
-
- Posty: 195
- Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Ślesin
przez peb » 4 gru 2015, o 22:45
Nikt nie odpowiedział to może ja to zrobię.
W V50-tkach był jeden typ tulei niezależnie od rocznika. Nr Lemfordera 30801 01 (zastąpił 30801- już wycofany) - cena ok 150 zł
Wg katalogu IC zamiennikiem dla powyższej tulei jest pozycja 33413 01, która jest przypisana do Fordów - cena ok 110. Sprawdziłem w kilku katalogach i tylko w IC występuje powiązanie pomiędzy tymi numerami.
-
peb
- 1 bieg
-
- Posty: 11
- Dołączył(a): 31 maja 2014, o 15:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Model: V50
- Silnik: 2.0 D
- Rok produkcji: 2008
przez bosman » 4 gru 2015, o 23:00
Dzięki za odpowiedź, ale już dawno wymieniłem te tuleje. Troszkę jest roboty przy ściąganiu, ale jakoś poszło. Brakuje mi prasy i chyba ją zrobię, bo często by się przydała do tego typu prac. Też założyłem Lemfordera, tylko czy to ten sam Lemforder co był zakładany na pierwszy montaż? Miałem jeszcze oryginalne tuleje od nowości, wahacze nigdy nie były ściągane. Przy wymianie autko miało około 230 tys przebiegu. Zobaczymy ile te wytrzymają. Z doświadczenia wiem że nawet 50 tys nie przelatają.
-
bosman
- 3 bieg
-
- Posty: 195
- Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Ślesin
przez luxor1289 » 10 gru 2015, o 12:18
Przy ściąganiu rozcinałeś stare tuleje ? Nie mam dostępu do prasy a w wekeend mam zamiar je wymienić. zastanawiam się czy właśnie nie rozcinać starej brzeszczotem bo z wybiciem może być problem ze względu na kształt wahacza.
-
luxor1289
- 1 bieg
-
- Posty: 12
- Dołączył(a): 24 sie 2015, o 09:03
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Tczew
przez bosman » 10 gru 2015, o 13:00
Jedyna opcja to rozciąć. Ja poszedłem na łatwiznę i podgrzałem palnikiem, a następnie kilka razy potraktowałem młotkiem i ładnie zeszły. Jedyny minus tej metody to smród palonej gumy. Brzeszczotem też pójdzie bez problemu. Jak będziesz zakładał nowe to pamiętaj żeby odpowiednio ustawić, bo jak źle ją założysz to już jej nie zdejmiesz.
-
bosman
- 3 bieg
-
- Posty: 195
- Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Ślesin
Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości