Twardość zawieszenia V50

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez eryk » 15 paź 2015, o 07:25

Witam, kupiłem niedawno V50. Fajne autko jednak daje mi się we znaki twarde zawieszenie. Podobno jest to takie samo zawieszenie jak w Focusie, a tam nie jest takie twarde. Czy ktoś może zmieniał twardość zawieszenia w swoim V50? Czy da się to zrobić bez kosztownych modyfikacji? Z góry dzięki za odpowiedź.
eryk
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 paź 2015, o 07:16
Model: V50
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez marcinv50 » 19 paź 2015, o 18:53

to samo co : focus c max - focus 2 - s40 II - wszystkie zawieszenia są takie same z tego co się orientuje - nie ma twardszy miększy - raczej alu , stalówka , ciśnienie w oponach itp. jeśli jeździłeś focusem który był miększy to po prostu zastosuj wszystkie te same części od focusa u siebie( wahacze , tuleje , amory , sprężyny ) razem z oponami i felgami - wtedy będziesz miał porównanie.

Ciśnienie w oponach ? może po prostu za dużo masz powietrza.
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez dmaciekd » 27 sty 2016, o 20:16

Zawieszenie jest to samo co w Focusie, czyli podobno najlepsze na świecie :) Po zakupie V50 długo nie mogłem się przyzwyczaić, że coś potrafi stuknąć i nie oznacza to żadnych uszkodzeń w zawieszeniu. Wcześniej jezdziłem Lancią Lybra i tam było cichutko jak makiem zasiał, nawet po wjechaniu w dziurę. Podsumowując, ten typ tak ma
dmaciekd
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 19:44
Model: V50
Silnik: 2.0 D 136 PS
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcinv50 » 27 sty 2016, o 21:08

"Po zakupie V50 długo nie mogłem się przyzwyczaić, że coś potrafi stuknąć i nie oznacza to żadnych uszkodzeń w zawieszeniu" - nie wiem co masz na myśli - bo mi nic nie stuka :)
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez t_pa » 29 sty 2016, o 17:49

Stuka, stuka - a jak sprawdzam zawieszenie to wszystko wygląda OK. Zawieszenie jest twarde i to raczej normalne.
t_pa
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez agent0030 » 8 wrz 2016, o 20:10

Cześć

Pozwolę sobie odświeżyć trochę stary temat. Ale też mnie to zastanawia jeździłem czterema v50 przed zakupem - jazda testowa w tym jedno auto znajomego. 1.6 polift 2007 zawieszenie twarde jak diabli czuć każdą nierówność na drodze, dwa kolejne V50 to polift ale polski salon 2 diesel i przedlift 2l i tam zawiecha bardzo komfortowa. Stałem się posiadaczem v50 2 diesla z 2007 i u mnie niestety zawieszenie jest raczej twarde wcale nie przypomina dwóch poprzednich wymienionych. Może to zależy od wersji ? Ja mam wersje Momentum. Może to kwestia amortyzatorów olejowe/gazowe? ale nigdzie na alledrogo nie znalałem typowo olejowych amortyzatorów do v50. Może jest na forum ktoś kto pracuje w serwisie lub ma wiedzę na ten temat?

Pozdrawiam
agent0030
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 20:26
Model: v50
Silnik: 2,0d
Rok produkcji: 2006

Postprzez takiRysiek » 14 wrz 2016, o 11:49

Może trochę głupie pytanie, ale czy sprawdziłeś ciśnienie w oponach?
takiRysiek
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 cze 2016, o 14:57
Model: V50
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez agent0030 » 19 wrz 2016, o 16:28

Cześć

Jeszcze nie sprawdziłem ale będę musiał to zrobić. Na razie auto stoi u mechanika(wymiana dwumasy) ja jeżdżę innym ale dowiedziałem się dzisiaj w serwisie , że Volvo stosowało do v50 3 rodzaje zawieszeń komfort, dynamik i sport. Po nr vin można sprawdzić. U mnie wyszło, że jest to wersja komfort co mnie bardzo zdziwiło. Pytanie teraz takie gdybym zmienił zestaw który mam w v50 na np KAYABA np takie http://allegro.pl/amortyzatory-kayaba-v ... 46595.html czy coś by to poprawiło pod względem komfortu? Twardość i ciśnienie w oponach też może mieć znaczenie jak tylko wyjadę z warsztatu to to zrobię

pozdrawiam
agent0030
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 20:26
Model: v50
Silnik: 2,0d
Rok produkcji: 2006

Postprzez artek » 19 wrz 2016, o 19:37

Napisz kolego jak po vin-ie można to stwierdzić.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez agent0030 » 20 wrz 2016, o 18:08

Wymieniłem opony na zimówki i jest trochę lepiej ale auto nadal twarde. Pytanie jeszcze jedno co oznaczają kolorowe kropki na sprężynach? Z przodu żółto czerwone z tyłu 3 białe?

artek napisał(a):Napisz kolego jak po vin-ie można to stwierdzić.
podałem nr VIN samochodu i człowiek z serwisu przedstawił mi na komputerze wszystkie informacje co do mojego samochodu łącznie z tym jakie zawieszenie mam zastosowane fabrycznie.
agent0030
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 20:26
Model: v50
Silnik: 2,0d
Rok produkcji: 2006

Następna strona

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość