Koło zamachowe dwumasowe - porady jak poprawnie użytkować

Tematy, które nie pasują do powyższych kategorii

Powrót do Inne

Postprzez bvbc » 12 lut 2016, o 08:55

Możecie wyjasnić mi łopatologiczne w jaki sposób działa koło dwumasowe zamachowe? Jak je poprawnie użytkować?
Avatar użytkownika
bvbc
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 549
Dołączył(a): 12 lut 2016, o 08:51
Lokalizacja: rzesów/krk
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mr-fix.pl » 14 lut 2016, o 22:28

dwumasa to tak na prawdę tłumik drgań silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=4IxjFXx_Ouw

Najlepiej unikać obrotów gdzie praca silnika jest niestabilna (bardzo niskie obroty), przede wszystkim unikać obciążania silnika w tym zakresie obrotów.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez bosman » 14 lut 2016, o 23:35

mr-fix.pl napisał(a):dwumasa to tak na prawdę tłumik drgań silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=4IxjFXx_Ouw

Najlepiej unikać obrotów gdzie praca silnika jest niestabilna (bardzo niskie obroty), przede wszystkim unikać obciążania silnika w tym zakresie obrotów.



Tylko wyjaśnij ile rpm to niskie obroty, bo niektórzy nie będą wiedzieli co masz na myśli. Dla innych 2000 to już dość mało, a niektórzy jadą na 5 bądź 6 biegu przy 1100 - 1200 ;-)
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez pagi » 15 lut 2016, o 13:36

Gdzieś kiedyś czytałem (nie pamiętam już źródła), żeby unikać jazdy poniżej 1500rpm dieslem dla ochrony 2masy.
pagi
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 lut 2015, o 23:20
Model: V50
Silnik: D3
Rok produkcji: 2011

Postprzez stek » 16 lut 2016, o 09:12

Koło nie lubi gwałtownego przyspieszania bo wtedy mogą byc z nim spore problemy .Generalnie jest to jeden z najgorszych wynalazków ostatnich lat bo cechuje się wysoką awaryjnośćią oraz tak naprawde nie da się okreslić ile Ci będzie służyło a ile nie. Montują je w dieslach ale niestety jest również w wielu silnikach benzynowych.
Zerknij sobie tutaj:
http://www.autopasje.pl/dwumasowe-kolo- ... ne-porady/ - w artykule są porady jak dobrze o nie dbać. Tak jak tutaj piszą nie powineneś gwałtownie hamować ani zwiększać bardzo obrotów silnika.
stek
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 290
Dołączył(a): 12 lut 2016, o 06:48
Model: 50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez mr-fix.pl » 16 lut 2016, o 11:46

stek napisał(a):Koło nie lubi gwałtownego przyspieszania bo wtedy mogą byc z nim spore problemy .Generalnie jest to jeden z najgorszych wynalazków ostatnich lat bo cechuje się wysoką awaryjnośćią oraz tak naprawde nie da się okreslić ile Ci będzie służyło a ile nie. Montują je w dieslach ale niestety jest również w wielu silnikach benzynowych.
Zerknij sobie tutaj:
http://www.autopasje.pl/dwumasowe-kolo- ... ne-porady/ - w artykule są porady jak dobrze o nie dbać. Tak jak tutaj piszą nie powineneś gwałtownie hamować ani zwiększać bardzo obrotów silnika.


W mojej opinii:
Koło dwumasowe nie ulega awarii tylko zużyciu. Jest częścią eksploatacyjną taką samą jak klocki i tarcze, sprzęgło, amortyzatory.
Stosowanie go jest konieczne, aby to właśnie ono ulegało zużyciu a nie skrzynia biegów.
Nie jest to tak młody wynalazek i nie tylko znany z diesla, bo już np. w Mondeo MK1 (1993 rok produkcji) z benzynowym silnikiem V6 było obecne.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość