[Pytanie ogólne] Proszę o pomoc w doborze silnika

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez kayaker » 11 sty 2016, o 11:44

Witam !
Zarejestrowałem się na forum ponieważ przymierzam się do kupna Volvo V50/ewentualnie S40. Auto służyć będzie głównie do jazdy po mieście oraz weekendowo w niewielkie trasy. Zastanawiam się nad rodzajem silnika: 1,8l benzyna czy 1,6 diesel (a może 2,0 diesel). Przy silnikach wysokoprężnych moją obawę budzą filtry DPF oraz koła dwumasowe. Z góry zaznaczam, iż nie jestem mechanikiem i wszelkie naprawy będą dokonywane w warsztacie, czyli zależy mi na jak największej bezawaryjności. Uprzejmie proszę forum o opinie w tej sprawie.

Pozdrawiam
kayaker
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 sty 2016, o 11:35
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez marcinv50 » 11 sty 2016, o 18:59

Zacznijmy od tego ile masz kasy do wydania - bo silników diesla np. 2.0 jest kilka zależnie od mocy - 1.8 jest jeden 125 km który całkiem dobrze znosi gazownie.

Wydaje mi się ze najbardziej popularny to chyba 2.0D 136km - co do dpf ja mam fabrycznie bez i taki tez możesz znaleźć lub usunąć ( na forum widziałem temat gdzie ktoś dobrze to zrobił za 750 zl ) , dwu masa niestety to wydatek dosyć spory bo wymienia się ze sprzęgłem wiec do 3 tys może dojść - jednak jak dbasz tak masz ( odpowiednie utrzymanie obrotów , zapalanie/gaszenie na sprzęgle i inne rzeczy ) - spalanie 2.0D w mieście to średnio 7l przy normalnej jeździe w cieple dni - zima dodaj z 1 do 1.5l zależnie od tego jaki dystans pokonujesz - mój ojciec potrafi zejść do 6l ( nie wiem jak on jeździ ).