"Raczej od mocy auta, czyli tego co hamulce mają zatrzymać, a nie tego na czym się auto toczy" - tak własnie od tego na czym się toczy zależy jakie tarcze zakładasz - a do mocy to dobierasz producentów tarcz/klocków
"a D5 i 2,5T miały w standardzie 320mm." - jak były na 17 to tak było
gdy kupujesz tarcze to wszyscy posługują się katalogami - i gdy wejdziesz do sklepu podasz ze twoje auto to np. volvo s40 II z silnikiem T5 AWD 230 koni - i powiesz ze masz felgi 16 to według katalogu będzie proponował ci 300 - bo taka tarcze producenci przewidują na kola 16 calowe , tak jak napisałeś 320 do 16 nie przypasujesz wiec musza być 17 , kolejna sprawa jest dobranie odpowiednich tarcz/klocków do odpowiedniej mocy i stylu jazdy - bo jak ktoś ma auto o dużej mocy + lubi agresywna jazdę i do tego wszystkiego kupuje tarcze/klocki HART , KRAFT czy coś podobnego - to ja bym z nim do auta nie wsiadł
tarcze , klocki - tego chyba nie masz zamiaru przekładać ? Bo wywnioskowałem ze masz możliwość zakupienia 2 auta i chcesz po prostu części przekładać lub coś w ten deseń... Proszę cie , odpuść sobie tarcze i klocki - daj znać to ci załatwię w dobrych cenach dobrych producentów