przez bartekconv » 9 mar 2019, o 19:52
Cześć, za jakiś czas (2-4 miesiące, obecnie jestem za granicą) rozważam zakup kolejnego auta, póki co mocno rozważam volvo v50 i pojawiło się kilka pytań, najłatwiej pewnie będzie znaleźć odpowiedzi wśród pasjonatów marki. Pytam z wyprzedzeniem bo przeglądam oferty, chcę wiedzieć na co zwracać uwagę teraz i przy ew. zakupie.
Dlaczego v50? Potrzebuję kombi nie drogiego w utrzymaniu, , ciekawe możliwości jeśli chodzi o motor, bezwzględnie beznyna + gaz i parę koni więcej czyli wstępnie 2.4 170 km, miałem focusa i to zawieszenie do mnie przemawia, podoba mi się
No i cena jest rozsądna - myślę o wydaniu 15-25 tys. Wolał bym tą dolną granicę ale co będzie czas pokaże.
I teraz kilka pytań jeśli można prosić o pomoc
Silnik:
Jakie są różnice w silniki benz. 2.4 140/170 km? Czy można kupić 140 i wgrać mapę 170 i efekt będzie taki sam ? Bezwzględnie jak mam wybierać wolę 170 km tylko z dostępnością tych aut nie jest łatwo i możliwość przegrania mapy do 140 km otwiera większy wachlarz wyboru.
Skrzynia:
Nigdy nie miałem automatu, zmieniam auto żeby mieć większą moc, większy bagażnik, (obecnie hatchback), komfort, no i kusi mnie automat...Tylko tutaj czytam o awaryjności akurat w v50, pchać się czy nie? jeśli tak na co zwrócić uwagę, jakie ew. koszty tych słynnych elektrozaworów i innych awaryjnych elementów? Jeśli manualna to ile ma v50 biegów w wersji 170 km i jak ta skrzynia sprawuję się przy większych prędkościach(chodzi mi o spalanie przy 150-170 km/h) ?
LIFT:
Kolejny dylemat, czy warto dopłacać do poliftu, czy są jakieś znaczące różnice, wiem wiem nowszy, ładniejszy no ale trzeba trochę dopłacić, czy warto ? niektóre lifty wykraczają poza budżet, inne jakimś cudem są tańsze, ciężka sprawa...aut z tym silnikiem jest mało i ciężko stwierdzić...
Wyposażenie/Wnętrze
Na co zwrócić uwagę w wyposażeniu auta, co jest problematyczne, co sprawdzać przy oględzinach, czego unikać. Nawigacja wiem że jest toporna i awaryjna, ja jej nie potrzebuję...Jak jest z trwałością wnętrza, lepsze zwykłe fotele, pół skóry, skóry, co się najbardziej niszczy itp.
Awaryjność:
Z tego co czytam v50 nie jest pozbawiony wad, jak każde auto ale na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupię, jak zapobiegać by nie stanąć w trasie? Czytam o awariach stacyjki, imobilisera, pomp paliwa, czy warto wymieniać któryś z tych elementów po zakupie na zapas? Jakie inne pułapki tutaj są? Awaria radia jest do przeżycia, bardziej chodzi mi o to by auto dojechało do celu. Znam życie przez elektronikę wracałem na lawecie nowymi autami, a mój stary focus mimo różnych awarii zawsze dojechał do celu - dzięki prostemu silnikowi i mało skomplikowanej elektronice.
Zakup:
Kolejna sprawa, gdzie polecacie szukać samochodu, na Polskim rynku jest tego nie wiele, ładne egzemplarze trzymają cenę, czy jest jakaś alternatywa/większy wybór? Gdzie szukać auta za granicą? Nie siedzę w tym może polecicie jakieś portale/pośredników/komisy zagraniczne sprawdzone z autentycznymi przebiegami. Może ktoś pomaga tutaj odpłatnie w sprowadzeniu takiego auta z pewną historią z kraju gdzie trudno to zachachmęcić? Zrobiłem różnymi autami kilkaset tysięcy kilometrów, nie znam się na mechanice, nie jestem wielkim pasjonatem motoryzacji ale lubię samochody wiem jak wygląda rynek aut używanych, wiem jak postępują handlarze, wiem jak psują się auta nowe i stare, jestem w miarę świadomy w tym temacie. Może ktoś z Was za jakiś czas sprzedaję auto ?
A może 2.5 turbo? Kusi, bardzo kusi, ale jednak gdzieś tam szukam kompromisu między tanim utrzymaniem a osiągami...
Kiedyś wyjeżdżałem pewnej kobiecie volvo c30 1.6 diesel z zaspy śniegu i lodu. Włączyły się jakieś systemy i auto kręciło oponami w miejscu, nie mogłem wejść na wyższe obroty. To normalne w tej rodzinie v40/v50/c30 volvo czy tamto auto miało jakieś problemy z elektroniką , a może ten diesel tak ma ? Wolę ja decydować jakie są obroty, a nie samochód...
Wiem że temat rozległy ale każdy taki zakup dla mnie to poważna decyzja i mam nadzieję że ktoś się ukłoni nad moimi wątpliwościami. Jeśli ktoś potrzebuję porady przy zakupie żaglówki to mogę się odwdzięczyć i coś podpowiedzieć
Bartek
Cześć, za jakiś czas (2-4 miesiące, obecnie jestem za granicą) rozważam zakup kolejnego auta, póki co mocno rozważam volvo v50 i pojawiło się kilka pytań, najłatwiej pewnie będzie znaleźć odpowiedzi wśród pasjonatów marki. Pytam z wyprzedzeniem bo przeglądam oferty, chcę wiedzieć na co zwracać uwagę teraz i przy ew. zakupie.
Dlaczego v50? Potrzebuję kombi nie drogiego w utrzymaniu, , ciekawe możliwości jeśli chodzi o motor, bezwzględnie beznyna + gaz i parę koni więcej czyli wstępnie 2.4 170 km, miałem focusa i to zawieszenie do mnie przemawia, podoba mi się :) No i cena jest rozsądna - myślę o wydaniu 15-25 tys. Wolał bym tą dolną granicę ale co będzie czas pokaże.
I teraz kilka pytań jeśli można prosić o pomoc :)
Silnik:
Jakie są różnice w silniki benz. 2.4 140/170 km? Czy można kupić 140 i wgrać mapę 170 i efekt będzie taki sam ? Bezwzględnie jak mam wybierać wolę 170 km tylko z dostępnością tych aut nie jest łatwo i możliwość przegrania mapy do 140 km otwiera większy wachlarz wyboru.
Skrzynia:
Nigdy nie miałem automatu, zmieniam auto żeby mieć większą moc, większy bagażnik, (obecnie hatchback), komfort, no i kusi mnie automat...Tylko tutaj czytam o awaryjności akurat w v50, pchać się czy nie? jeśli tak na co zwrócić uwagę, jakie ew. koszty tych słynnych elektrozaworów i innych awaryjnych elementów? Jeśli manualna to ile ma v50 biegów w wersji 170 km i jak ta skrzynia sprawuję się przy większych prędkościach(chodzi mi o spalanie przy 150-170 km/h) ?
LIFT:
Kolejny dylemat, czy warto dopłacać do poliftu, czy są jakieś znaczące różnice, wiem wiem nowszy, ładniejszy no ale trzeba trochę dopłacić, czy warto ? niektóre lifty wykraczają poza budżet, inne jakimś cudem są tańsze, ciężka sprawa...aut z tym silnikiem jest mało i ciężko stwierdzić...
Wyposażenie/Wnętrze
Na co zwrócić uwagę w wyposażeniu auta, co jest problematyczne, co sprawdzać przy oględzinach, czego unikać. Nawigacja wiem że jest toporna i awaryjna, ja jej nie potrzebuję...Jak jest z trwałością wnętrza, lepsze zwykłe fotele, pół skóry, skóry, co się najbardziej niszczy itp.
Awaryjność:
Z tego co czytam v50 nie jest pozbawiony wad, jak każde auto ale na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupię, jak zapobiegać by nie stanąć w trasie? Czytam o awariach stacyjki, imobilisera, pomp paliwa, czy warto wymieniać któryś z tych elementów po zakupie na zapas? Jakie inne pułapki tutaj są? Awaria radia jest do przeżycia, bardziej chodzi mi o to by auto dojechało do celu. Znam życie przez elektronikę wracałem na lawecie nowymi autami, a mój stary focus mimo różnych awarii zawsze dojechał do celu - dzięki prostemu silnikowi i mało skomplikowanej elektronice.
Zakup:
Kolejna sprawa, gdzie polecacie szukać samochodu, na Polskim rynku jest tego nie wiele, ładne egzemplarze trzymają cenę, czy jest jakaś alternatywa/większy wybór? Gdzie szukać auta za granicą? Nie siedzę w tym może polecicie jakieś portale/pośredników/komisy zagraniczne sprawdzone z autentycznymi przebiegami. Może ktoś pomaga tutaj odpłatnie w sprowadzeniu takiego auta z pewną historią z kraju gdzie trudno to zachachmęcić? Zrobiłem różnymi autami kilkaset tysięcy kilometrów, nie znam się na mechanice, nie jestem wielkim pasjonatem motoryzacji ale lubię samochody wiem jak wygląda rynek aut używanych, wiem jak postępują handlarze, wiem jak psują się auta nowe i stare, jestem w miarę świadomy w tym temacie. Może ktoś z Was za jakiś czas sprzedaję auto ?
A może 2.5 turbo? Kusi, bardzo kusi, ale jednak gdzieś tam szukam kompromisu między tanim utrzymaniem a osiągami...
Kiedyś wyjeżdżałem pewnej kobiecie volvo c30 1.6 diesel z zaspy śniegu i lodu. Włączyły się jakieś systemy i auto kręciło oponami w miejscu, nie mogłem wejść na wyższe obroty. To normalne w tej rodzinie v40/v50/c30 volvo czy tamto auto miało jakieś problemy z elektroniką , a może ten diesel tak ma ? Wolę ja decydować jakie są obroty, a nie samochód...
Wiem że temat rozległy ale każdy taki zakup dla mnie to poważna decyzja i mam nadzieję że ktoś się ukłoni nad moimi wątpliwościami. Jeśli ktoś potrzebuję porady przy zakupie żaglówki to mogę się odwdzięczyć i coś podpowiedzieć :)
Bartek