przez JacSwi » 12 sty 2017, o 08:14
Niestety ale z tego co wiem,a potwierdziło się to praktycznie w 100% filtr jest zawalony popiołem już przy około 160-180 tyś,Volvo nawet podaje 120 tyś,wypalania są spowodowane bardzo małą pojemnością filtra(cała reszta jest zapchana tym popiołem),to jest przyczyna podnoszenia się oleju,co do płynu to auto upomniało by się o niego jakimś komunikatem.
K2 jest łatwy w aplikacji,i ma niby rozpuścić sądzę zebraną przy ściankach gdzie jest mniejszy "ciąg" spalin,ja wpuszczam go co 10 tyś km,u kolegi w Toyocie ruszył filtr po tym specyfiku i od 3mies nie ma informacji o awarii,koszt to około 50zł więc myślę że warto,takie "cuda" robią i inne firmy.
Ja do swojego 1.6d kupiłem nasz krajowy wyrób (choć podobno wkład jest importowany)firmy JMJ,koszt około 900 zł,ładnie pasuje,a stary poszedł na skup kat i jeszcze coś odzyskałem kasy (chyba 700 zł jak pamiętam),latam na nim od czerwca 16r,zrobione jest 37 tyś km i wszystko jak trzeba,po wymianie musisz jedynie wykasować licznik wypaleń w aucie.
Kasa dość znośna i spokojna głowa gdyby ktoś wpadł na pomysł kontroli spalin,o ekologi milcze bo to oczywista sprawa.
Widziałem na własne oczy jak czysto jest za filtrem w układzie wydechowym,a miał około 185 tyś,byłem bardzo zdziwiony bo silniki benzynowe mają więcej "sadzy" na ściankach wydechu.