[2.0D 136KM 03-07] Problem przy niskich temperaturach.

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez krzysztof63 » 10 sty 2017, o 16:45

Witam,od pewnego czasu a dokładniej od pierwszych -15 stopni mam nie typowy/?/ problem przy porannym odpalaniu.Jak zwykle przekręcam kluczyk,czekam do zgaśnięcia spiralki i rozruch.Pierwsze 5 sekund nie zapala,drugie,trzecie,piąte.Po kolejnym razie załapuje,ale obroty bardzo powoli rosną:0d 400 w góre.Po parunastu sekundach dopiero wchodzi na swoje wolne obroty.Świece i moduł sprawdzone.Objaw jest taki,jakby przez noc schodziło paliwo i musiał by sobie napompować.Podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem wyświetla się jakiś komunikat,ale trwa to chwile i nie jestem w stanie zapamiętać trzech wyrazów po niemiecku.Co dalej robić bo szkoda akumulatora.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez JacSwi » 10 sty 2017, o 18:43

Zacznij od filtra paliwa,może blokować przepływ paliwa,sprawdź jeszcze czy przewody paliwowe są szczelne,czasami oringi w takich temperaturach twardnieją i może dostawać się powietrze.
Świece na 100% grzeją ?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 10 sty 2017, o 18:46

Jest jeszcze opcja słabej kompresji,ale to by generalnie słabo palił.
Zacznij od filtra paliwa,i kup dobry (Hengst,Purflux,Maan) nie niszowy bo tańszy.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krzysztof63 » 10 sty 2017, o 19:49

Świece grzeją na 100% oporność na każdej 0,8 Ohma.Spróbuje jeszcze wymienić filtr o oringi od złączki przy rozrządzie do samej pompy.Czy to możliwe żeby latem palił z rana dobrze a zimą ''gubił''paliwo?
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez JacSwi » 10 sty 2017, o 20:14

Czasami potrafi taki oring zmarznąć.
Ale zacznij od filtra.
U mnie też tak pali (1.6d)ale miedzy +2 a -5 w innych temperaturach jest oki.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kulig » 10 sty 2017, o 21:15

u mnie nie chciał odpalać na mrozi. Świece sprawne ale okazało się ze bezpiecznik od nich był spalony. Po wymianie pali normalnie.
Avatar użytkownika
kulig
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 mar 2016, o 08:12
Lokalizacja: Głogów
Model: v50
Silnik: d4204t
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Głogów

Postprzez krzysztof63 » 11 sty 2017, o 19:27

Wczoraj z braku czasu na więcej zrobiłem odpowietrzanie na powrocie.Dzisiaj rano -20 stopni zapalił od strzała.Troche z początku /5 sekund/niezbyt równo chodził,ale pózniej wszystko ok.Myśle,że jak wymienie jeszcze filtr i oringi na dojściu,to będzie już całkiem ok.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez JacSwi » 11 sty 2017, o 19:34

Niestety paliwo mamy jakie mamy.
Filtr potrafi zapchać już 1 tankowanie po wymianie.
Fajnie że tylko to.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krzysztof63 » 11 sty 2017, o 20:12

Też się ciesze.Jak to ogarne,to czeka mnie jeszcze wypalenie dpf i wymiana oleju,bo 0,5 cm ponad stan.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez JacSwi » 11 sty 2017, o 20:36

Ile masz nagonione km na tym FAP ie?
Ja co jakiś czas stosuję K2 DPF cleaner,ale jestem już po wymianie filtra,stary był już zawalony popiołem po wypalaniach i praktycznie non stop próbował wypalać. Teraz mam spokój.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości