Problem z grzaniem swiec zarowych lub ECU

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez Kamil262 » 6 lis 2019, o 23:51

Witam.
Zmagam się ostatnio z problemem braku grzania swiec zarowych w moim autku.
Więc tak. Swiece nowe Beru komplet + przekaznik (Stary chyba dobry). Nie grzeja swiece. Sprawdzałem prąd na kostce koło odmy i 0.00 V - 0.02 V. Na kostce od przekaźnika jest masa + 12 stale (jak na aku). Po włączeniu zapłonu pojawia się prąd na 2 dodatkowych stykach ale 9 V oraz 4.95 V który załączenie sygnalizuje jakiś przekaznik w skrzynce bezpiecznikow pod maską. Tak samo zresztą wyłącza. Ogólnie to coś jak tam cyknie to jest prąd lub go nie ma (stały jest cały czas). Ale mam wrażenie że jest za mały bo powinien być 12V. Dodatkowo jak mierze miernikiem pin z 4,95 V po dotknięcie ręką plusowego połączenia prąd wzrasta do 12 V (obojętnie skąd wzięta masa, chodź ja zawsze biorę masę z kielicha mcpresona.) Dziś czyscilem styki od ecu + wszystkie kostki oraz bezpieczniki. Sprawdzałem tez kable i chyba wszystko jest OK albo nie widać tego bo kabli w tych związkach jest B. Dużo. Zagadka jest czemu po odpieciu czujnika cieczy chlodzacej vida pokazuje cały czas poprawna temp. Powinna być jakaś dziwna wartość jak np. 235° (taka mi się pojawia po odpieciu czujnika temp. paliwa.) Czy możliwe że ecu przeklamuje? Może uwalony sterownik jest problemem braku grzania swiec zarowych oraz dziwnych wartości wskazań czujników. Np. Egr jak wpiety to pokazuje że działa poprawnie w Vida jednak po odpieciu wtyczki auto lepiej pracuje i się zbiera.

P.s korzystając z VIDY zauważyłem ze coolant temp sensor 1 i 2 pokazuja za kazdym razem 100°. Jak pisalem wyzej temp cieczy chlodzacej jest prawidlowa (nawet pp odlaczeniu wtyczki czujnika), moze jest jakis inny czujnik ktory sprawdza temp. ? Jedyny blad to zwiazany z EGR bo go odlaczylem.

Ps. Jaki powinien być prąd na wtyczkach od czujników? Na czujniku temp cieczy (coolant temp na 1 pinie pokazuje 12v a na 2 pinie 3,6v. Chyba coś nie tak bo na innych jest ok 5V?)

Od 4 dni szukam w necie jakieś konkretnej informacji ale brak konkretnych odpowiedzi.
(Mógłby ktoś wyjąć przekaznik i zmierzyć napięcia na kostce ? )

Pozwolę sobie napisać że problem został zauważony podczas spadku temperatur oraz wszystkich książkowych objawów niedomagania układu grzania swiec zarowych jak; niebieski dym o zapachu niespalonej ropy oraz nierówna praca silnika do momentu rozgrzania.
Auto jest dynamiczne. Po osiągnięciu temp roboczej silnik pracuje kulturalnie i zapach spalin jest właściwy, na zimnym czesri czuć nieprzyjemny, może gryzacy zapach spalin.
Kamil262
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 lis 2019, o 12:33
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Konskie

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron