[2.0D 136KM 03-07] Problem z mocą, nieszczelność układu EGR

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Azerios » 17 lis 2015, o 23:03

Witam!

Przeszukałem forum wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu odpowiedzi na to, dlaczego mojej pięćdziesiątce brakuje mocy. Niestety mój problem jest nieco zbiorczy i w związku z tym postanowiłem założyć nowy temat, bo wierzę, że z kolegami forumowiczami wspólnie coś ustalimy.

Jestem posiadaczem tego fantastycznego auta od miesiąca (po wymianie materiałów stricte eksploatacyjnych, filtry, olej, elementy zawieszenia) i jego jedyną, aczkolwiek znaczącą udręką jest brak mocy :( Auto ma na oko jakieś 80 KM i jakiekolwiek przyspieszenie czuć dopiero powyżej 3k obrotów. Słychać załączającą się turbinę, więc jej upadek wykluczam. W momencie, kiedy przy prędkości około 120 Km/h wrzucam 6 bieg i dam gaz w podłogę auto przyspiesza bardzo, ale to bardzo powoli. O wyprzedzaniu bez redukcji nie ma w ogóle mowy. W momencie, kiedy z wysokiego biegu chce bardziej przyspieszyć (gaz przy podłodze) na komputerze wyświetla się błąd:
(MOTOR SYSTEM WART. ERFORDERL Potrzebny serwis silnika)
Podjechałem do znajomego mechanika, podpięliśmy auto do komputera i pojawił się błąd - czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zbyt wysokie. Dodatkowo w mojej Vałce w szczególności na światłach czuć zapach spalin w środku auta. Ustaliłem również, że przy chłodnicy recyrkulacji spalin pojawiła się nieszczelność przy stożku, z której wydobywa się wystarczająca ilość spalin, żeby był one odczuwalne w środku. Mam wrażenie, że auto przy dodawaniu gazu przez to bardziej "syczy" czy jest to możliwe? i ewentualnie, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?

Autko ma najechane 220 tysięcy kilometrów, więc w zasadzie może to być wszytko łącznie z turbiną (którą słychać, że pracuje) Czy sądzicie, że brak mocy może być spowodowany przez nieszczelność układu EGR?
Nie zaglądałem jeszcze do samego EGRu zrobię to w momencie, kiedy zamówię nową chłodnicę spalin i będę mogł wszytko wyciągnąć na stół. No i powiedzicie, co z tymi czujnikami ciśnienia. Na forum doczytałem, że są dwa. Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie poprawności ich działania?
Azerios
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 wrz 2015, o 14:07
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez abart » 18 lis 2015, o 06:35

Azerios napisał(a):estem posiadaczem tego fantastycznego auta od miesiąca

Tu byś nie przesadzał bo zobaczysz "uroki" V50 później ale powiem Ci że nie jest tak różowo jak Ci się wydaje...ale do sedna sprawy.

Jeśli chodzi o:
Czujniki ciśnienia to obstawiam ten z boku silnika (brązowy)
Taki jak ten ->http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-egr-volvo-s40-v50-2-0d-2-0-d-i5792213688.html
Miałem podobne obawy i u mnie ten czujnik dawał d**y ale przed kupowaniem proponuję DOBRĄ diagnostykę.
*Słyszałem też że te czujniki lubią padać.
Jeśli chodzi o błąd to może to wynikać z tego że nastąpiło przeładowanie i silnik przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje odciętą turbiną i brakiem mocy.
Może być to spowodowane nagarem w turbinie i zaciętą geometrią w turbo.

Spaliny w środku i EGR
EGR w tych samochodach to nie kończąca się opowieść. Proponuję Ci (to co praktycznie wszyscy robią) odpiąć wtyczkę od EGR'a i poszukać poprawy....ewentualnie zaślepienie tego g***a. Nie będziesz miał syfu w dolocie i silnik będzie miał tylko świeże powietrze.
Ja po odpięciu wtyczki słyszę odrobinę głośniejszą/twardszą prace silnika. Mówią że turbo lubi padać ale to chyba bardziej mit bo nie widzę za bardzo zależności. Ja mam odpięty EGR od dwóch lat i nic złego się nie dzieje.

Zacznij od tego...powodzenia!
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez Azerios » 30 lis 2015, o 05:11

dzięki abart za odpowiedź :) teraz szybka aktualizacja tego, co udało mi się osiągnąć

Po wymianie chłodnicy EGR zapach spalin we wnętrzu auta zniknął na dobre. Stara chłodnica była nieszczelna i przez to część spalin trafiała do środka auta. Charakterystyczne "syczenie" spowodowane nieszczelnością w układnie również zniknęło i przy dodawaniu gazu jest cisz i spokój. W końcu nie muszę jeździć z wiecznie zamkniętym obiegiem wewnętrznym :P Sam EGR bez większej ilości nagaru i działa poprawnie.
Co do mocy. Mam wrażenie, że jest lekka poprawa, ale to dalej nie jest ten silnik. Jakakolwiek moc pojawia się powyżej 3000 tysięcy obrotów. Błąd dalej się pojawia i dalej w momencie przyspieszania z wysokiego biegu. Pojadę na dokładniejszą diagnostykę i może wtedy uda się coś ustalić.

pozdrawiam!
Azerios
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 wrz 2015, o 14:07
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Azerios » 27 sty 2016, o 15:07

No i mam dla Was aktualizacje. Pojeździłem jeszcze trochę z tym "brakiem mocy", po paru tygodniach przy dynamiczniejszej jeździe zobaczyłem za sobą chmurę niebieskawo - szarego dymu. Wróciłem do domu, zaczekałem aż ostygnie i sprawdzam olej. Oczywiście w misie braki. Pojechałem jeszcze tego samego dnia do mechanika. Turbina puszczała olej i to na potęgę. Po zdemontowaniu wirnik w turbo miał ogromne luzy. Kupiłem regenerowaną fabrycznie (polecam firmę z Iławy) mechanik wyczyścił układy (IC, dolot, zajrzał jeszcze do EGRu, wyczyścił misę olejową, wymienił filtry) volvo podymiło jeszcze jakieś 100 km. Mechanik ostrzegł, że w układzie wydechowym mógł zostać olej i musi się do końca wypalić. Oczywiście moc wróciła w pełnym znaczeniu tego słowa, błąd się nie pokazuje a auto przyspiesza bardzo zgrabnie z każdego biegu. Czujnik doładowania ciśnienie nieruszony, działa poprawnie.

Mam nadzieję, że komuś przyda się ta wiedza i w przyszłości pomoże przy podobnych objawach.

Pozdrawiam!
Azerios
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 wrz 2015, o 14:07
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez dmaciekd » 27 sty 2016, o 19:55

Fajnie, że to opisałeś, może się przydać (oby nie). Ostatni problem ze spadkiem mocy u mnie był standardowy - czujnik ciśnienia doładowania.
dmaciekd
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25 sty 2016, o 19:44
Model: V50
Silnik: 2.0 D 136 PS
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Rafalbraniewo » 17 lut 2016, o 17:04

Mógłbyś podrzucić namiary na ten warsztat z Iławy, mam podobny problem,
Rafalbraniewo
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lut 2016, o 16:14
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Braniewo

Postprzez Azerios » 19 lut 2016, o 00:26

Strona warsztatu znajduje się tutaj:

http://www.motoremo.pl/pl/

Na stronie wiele informacji o regeneracji turbin ze zmienną geometrią jak i o samej technice regeneracji na częściach garretta. Pamiętaj o starej turbinie w rozliczenie. Widzę, że mieszkasz blisko mnie, więc jak coś zapraszam do Elbląga. Powodzenia!
Azerios
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 wrz 2015, o 14:07
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Bertosz » 2 kwi 2017, o 22:44

Witam... czy ktos wie jakie powinno być ciśnienie w turbinie u mnie jest ponoć 1600 i chyba to za mało.Slinik 2.0d 136KM 2005r. bez dpf.Czuje spadek mocy, była wymiana egru na używany i nic ,potem zaślepka na egr i kolejna wymiana egru dalej nic.Stary sie zacinał (a raz auto nie chciało odpalić bo okazało sie ze egr byl w pozycji otwartej i wypychał spaliny do kolektora ssacego)Dodatkowo po wymianie czujnika temperatury cisnienia doładowania w przeustnicy powietrza-zielonego koloru ale sa też czarne(uwaga dla tych którym auto ma większe spalanie u mnie byla wina tego czujnika, raz byl zabrudzony i wyczyszczony pomoglo na jakis czas a potem w koncu wymiana bo padł, auto teraz pali srednio 6,5l na 100km) Dodatkowo wymiana zaworka ciśnienia doladowania turbiny(ten brązowy) i też nic.Nieraz moc powracała na chwile bo volvo na 3ce buksowalo kolami.Teraz się unormowalo i auto ma średnią moc.Dodam że olej w przepustnicy powietrza jest od jakiegoś czasu(u mnie ta pojedyncza przepustnica nie trujnik).Z góry dziękuję za odpowiedzi.Pozdrawiam.
Bertosz
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 kwi 2017, o 21:31
Model: V50
Silnik: 2.0d 136KM
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Łódzkie


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości