[2.0D 136KM 03-07] Problem z przyspieszeniem

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Wolf » 28 gru 2016, o 15:37

Mianowicie:
Na niskich biegach jeszcze jakby spoko tzn turbina cignie pieknie natomiast na 4,5,6 nic juz nie ciagnie, obroty idą do góry 3-4 tys ale auto nie ma "buta" turbina jakby sie nie załączała lub załączała na ułamek sekundy. Nie kopci nie dymi. Nie wiem czy problem tkwi w turbinie czy należałoby zacząć od czegoś prostrzego typu filtry, przepustnica. Nie wiem, jako że jest to mój pierwszy turbodiesel.
Wolf
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:34
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: United Kingdom, Warwickshire

Postprzez JacSwi » 28 gru 2016, o 16:14

Kiedy był wymieniany filtr paliwa i powietrza?
I co znaczy nie idzie?
Wysokie biegi tak mają,jak śmigałeś benzyną to niestety ale silnik zasilany ON ma zupełnie inną pracę.
Biegi (długość przełożeń) są inaczej zestopniowane w dieslu, do tego silnik benzynowy im wyższe obroty tym bardziej idzie, w silniku diesla masz największy ciąg od około 1700 obr do 3000 obr, dodatkowo powyżej 3500 praktycznie auto traci ciąg.
Diesel pracuje dołem, benzyniak górą obrotów, do tego inne przełożenia skrzyni,musisz się przyzwyczaić że to traktor,albo kupić diesla Saab-a w wersji TTID( na marginesie to motor Fiata,tyle że Saab to ubrał w kompakt),ewentualnie nowa jednostka 2.0 d Volvo ma też kompakta (turbinę do niskich i oddzielną do wysokich obrotów).
Sprawdzenie filtrów się przyda bo traktor nie lubi przytkanych filtrów ( i paliwa,i powietrza).
A do jazdy się przyzwyczaisz, że to inaczej.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darrknorthpl » 28 gru 2016, o 20:51

Do sprawdzenia układ podciśnienia, w szczególności zawór N75, podmień go z drugim, który jest koło alternatora.
Zobacz jakie będą efekty, ewentualnie możesz na próbę odpiąć jeszcze wtyczkę od EGR, ewentualnie od przepływomierza i sprawdzić co się dzieje
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Wolf » 7 sty 2017, o 17:16

Wyciągnąłem zawór n75 i chciałbym wyczyścić ten filterek tylko nie mogę się do niego dostać. O ile to może mieć jakiś wpływ na to co się dzieje. Czy można go zregenerować i czy jest sens./jak? Obrazek
Wolf
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:34
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: United Kingdom, Warwickshire


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości