[2.0D 136KM 03-07] Problem z szarpaniem/dławieniem się

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez przemyslawmijas » 28 kwi 2019, o 22:11

Siemka, od pewnego czasu mam kilka problemów z V50 2.0 D 136KM FAP z 2007 roku. Mianowicie samochód przy dodawaniu gazu w przedziale od 1500-2000 obrotów delikatnie jakby szarpał czy też dławił się (jest to naprawdę bardzo delikatne szarpanie ale wyczuwalne) co ciekawe przy zimnym silniku jest to niezauważalne. Do tego moim zdaniem auto za dużo pali, trasa 500 km przy prędkości ok 120-130 km samochód spalił 3/4 pojemności zbiornika wskazanie wg komputera 7,5 litra przy jednostajnej równej jeździe. Przy gaszeniu oraz odpalaniu zarzuca silnikiem. Czy ktoś może mi doradzić gdzie od czego zacząć poszukiwania w celu wyeliminowania awarii. Nie chcę jeździć od mechanika do mechanika i u każdego zostawiać po 600-800 złotych a awarie jak były tak są. Może ktoś miał podobne objawy i może podzielić się swoją wiedzą. Pozdrawiam, Przemek.
przemyslawmijas
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 kwi 2019, o 22:08
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: NSZ

Postprzez kisiek » 14 cze 2019, o 10:19

Witam.
Miałem niedawno taki sam problem. Wycięty DPF, a dalej podawał większe dawki paliwa. Na zimnym silniku wszystko dobrze, a jak temperatura silnika osiągnęła ostatnią"małą kreskę" przed połową wskaźnika temperatury to czuć było takie małe szarpnięcie. Silnik zaczął więcej palić o ok 80-90% i przy jednostajnej równej jeździe szarpał. Na komputerze pokazywał średnie spalanie 7,3l/100km. Przy gaszeniu szarpało silnikiem. W silniku przybywało oleju / zmieszany z ropą/.
Pomogła wizyta w VolvoTech w Chorzowie. Wgrali nowe oprogramowanie do ECM i zrobili diagnostykę. Jak jechałem do Chorzowa to na pełnym baku dystans do opróżnienia zbiornika paliwa wskazywał 690km. W drodze powrotnej zwiększył się już do 960 km i średnie spalanie też zaczęło spadać. Silnik chodzi równiutko w pełnym zakresie obrotów. Przy gaszeniu już nie szapie silnikiem.
kisiek
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 cze 2019, o 09:55
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Przeciszów


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości