[2.0D 136KM 03-07] Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez maroos » 28 sie 2014, o 04:27

pawelwaw84 napisał(a):Na tyle na ile pamiętam, to na 100% nie mam uszczelki żadnej na łączeniu EGRa i srebrnej rurki idącej do kolektora ssącego.


Znalazłem przypadkiem szukając info o EGR.
Obrazek

To zdaje się rysunek z Peugeota lub Citroena ale układ recyrkulacji identyczny zatem wygląda na to, że uszczelki być powinny z obydwu stron...
Z tego co wiem auto do końca było serwisowane w ASO więc ktoś odstawił fuszerkę...?
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez pawelwaw84 » 28 sie 2014, o 22:08

A przepuszcza Ci tam saliny czy tak po prostu z ciekawości dopytujesz? Mi też się wydawało, że powinna tam być uszczelka, ale ja jej nie mam. EGR jest wyjmowany chociażby przy wymianie świec żarowych, może ktoś zapomniał/zgubił?
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez maroos » 29 sie 2014, o 08:16

pawelwaw84 napisał(a):A przepuszcza Ci tam saliny czy tak po prostu z ciekawości dopytujesz? Mi też się wydawało, że powinna tam być uszczelka, ale ja jej nie mam. EGR jest wyjmowany chociażby przy wymianie świec żarowych, może ktoś zapomniał/zgubił?


Czy przepuszcza nie sprawdzałem, raczej pytam z ciekawości. Kolejna osoba spod znaku Volvo po diagnostyce i zaglądnięciu pod maskę stwierdziła, że "bardzo dobrze zachowane auto, żadnego druciarstwa, wszystkie części oryginalne" itd. Dlatego chcę ten stan zachować a poza tym szukam każdej ew. przyczyny tego szarpania.
Z nowości: kolega z volvoforum przemaglował mi auto diagnostyką i wyszło, że EGR pracuje ale trochę na ślepo bo nie ma do kompa sygnału zwrotnego z czujnika położenia EGR. Coś mi się wydaje, że jeśli kable są OK to EGR będzie do wymiany...
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez christian22 » 11 lut 2015, o 18:06

CZY JAKIEŚ NOWOŚCI NA FRONCIE? CZY NAPRAWDE NIKT NIE ROZWIĄZAŁ PROBLEMU?
Krystian
christian22
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 20:29
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 11 lut 2015, o 20:39

Nie tylko na tym forum jak i na innych nie ma jednoznacznego rozwiązania problemu poszarpywania. To co ja wiem to tyle, że problem wynika z błędnej dawki powietrza w kolektorze dolotowym. Za ilość powietrza odpowiada (myślę, że wszystkich nie potrafię wymienić):
- EGR (na jego pracę bezpośredni wpływ ma Przepływomierz (MAF))
- Przepustnica ciepłego powietrza (prawa na trójniku), tu z kolei łamią lub wycierają się zęby w grzybku regulującym % jej otwierania (domyślnie zamknięta), jej działanie dozuje elektropneumatyczny zawór podciśnienia, tym z kolei zarządza komputer.
- Komputer, który to na podstawie czujników decyduje np. o częstotliwości impulsów otwierania EGRu, kontroluje czujniki temperatury powietrza, jego ciśnienia oraz ilości (za pomocą termistorów)
- Objaw poszarpywania występuje podczas dopalania DPF-a, ze względu na wzbogaconą dawkę powietrza w komorze spalania (nie mówię już o wzbogaconej dawce ON i fazach jego wtrysku)

U mnie problem znikł kiedy założyłem nowy EGR oraz nauczyłem się co zrobić, kiedy prawa przepustnica mi się otwiera. Zdarza się, że czasem wystąpi i w 9 przypadkach na 10 związane jest to z otwartą przepustnicą ciepłego powietrza (kiedy swoim sposobem ją zamknę to jak ręką odjął). W 1 przypadku na 10 była to u mnie wina EGRa, mimo, że mam nowy. Zaznaczam, że ja mam cały czas problem z konsekwencjami tych poszarpywań tj przybywającym olejem gdyż twierdzę, że owo poszarpywanie przy jednostajnej jeździe to pierwszy objaw przybywającego oleju, zmory tych silników.

Z moich badań, bo to inaczej nie można już nazwać, ze względu na ilość poświęconego temu czasu, wynika, że mechanizm dozowania powietrza jest BARDZO czuły, każde otwarcie prawej przepustnicy o kilka stopni to od razu większe spalanie o kilka setek ON więcej. Tak samo z EGRem, ten to potrafi zwiększyć spalanie z 6l do 11l. Auto wtedy jest głośne, szarpiące tutaj szczególnie przy ruszaniu i zmianie biegów oraz charakterystyczny objaw po przejechaniu kilkudziesięciu km z tym problemem: po zwolnieniu pedału gazu silnik nie wycisza się tylko dalej słychać tłumik jak podczas obciążenia silnika.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez pawelwaw84 » 12 lut 2015, o 15:06

Diesel to nie benzyna, tu nie ma dozowania powietrza przepustnicą. W dieslach ilość powietrza jest stała a o obrotach decyduje dawka paliwa. Dlatego na luzie dawka paliwa jest mała, powietrza jest natomiast dużo i wtedy EGR zostaje otwarty, żeby zmniejszyć ilość tlenu w mieszance (wtedy powstaje mniej szkodliwych tlenków np. azotu). Dwie klapki w dolocie są po to, żeby komputer decydował czy powietrze ma iść przez intercooler (zostać schłodzone) czy z jego pominięciem. Otwarcie obu klapek nie powoduje, że powietrza będzie 2 razy więcej lub poszczególne ustawienia nie dozują ilości powietrza. Ewentualne przymykanie, dziwne dozowanie tych klapek, to może być objaw właśnie złego ich działania...(czyli np. problemy z podciśnieniem, zaworkami, ząbkami od sterowania). Faktycznie ciężko to rozgryźć wszystko, ale musi być jakieś rozwiązanie!
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez katalizator » 13 lut 2015, o 00:01

Tak więc, jeśli u mnie z problemem poszarpywania, wzmożonego zużycia paliwa (przybywania oleju) powiązana jest zawsze prawa przepustnica to oznacza, że komputer otwierając ją zmniejsza gęstość powietrza (obniża zawartość tlenu). Scenariusz zazwyczaj jest taki, jadę ostro 20km, potem włączam tempomat jadę jednostajnie i po kilku km "załącza się" problem. Czyli 20km komputer dozuje max zimnego powietrza (max tlenu), a potem przy spokojnej jeździe otwiera prawą przepustnicę by zmniejszyć ilość tlenu. Tylko po co? By zmniejszyć spalanie? Ogrzać silnik? Chronić DPF? Ręczne zamknięcie tej prawej przepustnicy (odpięcie i zaślepienie wężyka podciśnienia) eliminuje problem od ręki.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez oliax256 » 24 lut 2015, o 20:11

Mam podobny problem do tych opisywanych przez Was, podczas trzymania gazu w stałej pozycji po kilku chwilach występują drobne szarpnięcia, czasem zdarza się że podczas przyspeiszania szarpnięcia również mają miejsce - dzieje się to narazie podczas większych prędkości 120-140 (nie wiem czy to ma znaczenie). Zastanawiam się czy to nie jest problem np z filtrem paliwa lub z DPF którego jeszcze nie mam wyciętego (na liczniku 280tys km)?? Do tego wątku szukam dobrego mechanika w okolicach Opola który może zająć się moją V50:)
oliax256
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 18:30
Model: v50
Silnik: ON, 2.0
Rok produkcji: 2006

Postprzez daneknrg » 22 mar 2015, o 18:50

Witam!
Miałem te same objawy już od jakiegoś miesiąca. Po sprawdzaniu auta w wzdłuż i wszerz ostatnim typem było przeczyszczenie przepustnicy oraz przykręcenie obudowy filtra powietrza (gdyż okazało się że górna część lata luzem, śruby mocujące miały przekręcony gwint). Po tych czynnościach problem zniknął i już dwa tygodnie nie wraca (odpukać).

Pozdrawam!
daneknrg
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 wrz 2014, o 18:55
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006

Postprzez lukaszek32 » 1 kwi 2015, o 22:22

Widzę ,że temat szarpania w silniku 2,0 D 136 km to ciężki temat niedawno nabyłem takie volvo V50 maszyna super ale szarpanie nadwoziem mnie przeraziło nie mogę z tym sobie poradzić ,jeżeli jadę dynamicznie tzn jeden but,dwa but,trzy but i tak dalej te drżenia są minimalne ale jak jadę spokojnie naprzykład jadąc na trzecim biegu zaczynam przyspieszać powoli drży mocniej przełaczam na czwórkę i powoli przyspieszam drży jeszcze mocniej i tak dalej aż do szóstki jadąc na szóstym biegu 120 kmh i przyspieszając to drżenie jest najsilniejsze , był naprawiany trójnik przepustnicy powietrza niby działa prawidłowo na zgaszonym silniku obie klapki są zamknięte nie wiem jakie ma byc nominalne położenie tych klapek,zawór egr sprawdzony wyczyszczony ,auto sprawdzone autocomem zadnych błędów, mam też podwyższone spalanie auto pali około 8,5 litra diesla trasa i w koło komina ,filter cząstek stałych sprawdzony pokazuję 2hpa na jałowym biegu ,turbina przejżana ,układ jezdny zawieszenie przejżane ,auto nigdy nie miało wypadku, sam nie wiem co jest zostały ,wtryski,pompa paliwa auto ma przebieg 170 tys km czego jeszce mam szukaż miał ktos z was podobny problem ?tracę wiarę już w to,że to auto będzie śmigać jak powinno!
lukaszek32
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 21:54
Model: V50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2006

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości