[2.0D 136KM 03-07] Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez heniod1983 » 6 kwi 2015, o 14:08

Witam,
nabyłem miesiąc temu v50 2.0D z przebiegiem 286 tyś. występowały szarpania więc zastosowałem się do waszych podpowiedzi i wyczyściłem przepływkę oraz kolektor dolotowy, dodałem dodatek do paliwa (czyszczenie wtryskiwaczy oraz DPF), szarpania ustały po przejechaniu 500 kg na zimnym i na ciepłym silniku nie szarpie, jednakże ciekawostka przy rozkręcaniu dolotu wężyk regulacji przepustnicy od zimnego dopływu (lewy kanał dolotu) jest wypięty i zaślepiony co oznacza że kanał jest ciągle otwarty, czy możecie podpowiedzieć dlaczego ktoś wykonał taką przeróbkę, czy podpiąć wężyk i zobaczyć co się będzie działo?
heniod1983
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 kwi 2015, o 13:55
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez katalizator » 6 kwi 2015, o 21:32

Lewy dolot zimnego powietrza musi być otwarty cały czas. Wężyk podciśnienia zamyka go jedynie w momencie gaszenia auta. Ma to spowodować łagodniejsze gaszenie silnika (żeby nim nie rzucało). Czy ta funkcja u Ciebie działa sprawdzisz w taki sposób:
- podłącz wężyk,
- weź zapałkę i włóż ją do grzybka lewej przepustnicy od góry w taki okrągły tulejkowaty otwór (wejdzie na 1cm) i trzymaj ją ręką.
- druga osoba musi zapalić silnik
- po chwili niech go zgasi
- w momencie gaszenia silnika zapałka powinna wejść w otwór głębiej na + - 3,5cm i po chwili wynurzyć się z powrotem na 1cm.

Test ten pokazuje czy w momencie gaszenia silnika zawór podciśnienia zostaje załączony i przymyka lewą przepustnicę. Możesz go założyć (przynajmniej oryginalnie jest założony), ale musisz obserwować silnik czy nie dzieje się coś z mocą (spadki) czy nie szarpie i czy nie pali więcej. Zdjęty wężyk musi być ZAWSZE zaślepiony.
Przy okazji obejrzyj prawą przepustnicę bo ona jest dużo ważniejsza. Jest metalowa powinna chodzić ciężko ale płynnie bez zacięć!!!
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez marloon » 7 kwi 2015, o 08:12

Możliwe że masz nieszczelną membranę w lewej przepustnicy albo uszkodzony zawór sterujący tą przepustnicą, który np. daje cały czas podciśnienie. Niestety układ podciśnienia składa się z kilku elementów wykonawczych i uszkodzenie jednego z nich, czyli nieszczelność, wpływa na pracę pozostałych.
marloon
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 paź 2014, o 10:40
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007

Postprzez MaciejSzu » 8 gru 2016, o 09:26

Mam podobny problem w swoim Volvo 1.6d 115km. Samochód kupiłem we wrześniu i problem się pojawiał sporadycznie. Rzeczywiście po przeczyszczeniu przepływki i czujnika problem ustał jednak tylko na jakiś czas. Wymieniłem filtr powietrza, kupiłem jeden z tańszych filtrów (nieoryginalny) i zauważyłem większe zużycie paliwa. Nie wiem czy to wynik zmiany filtra paliwa, czy tego że zaczęły się chłodniejsze dni. Już trzy razy czyściłem czujnik co pomaga jednak za każdym razem problem wraca. Zauważyłem również, że szarpanie jest większe i częstrze przy wilgotnym powietrzu. Mam pytanie czy może to być wina samego filtra powietrza? Mam szczelną obudowę, pokrywa jest ciasno wpasowana i zastanawiam się czy sam filtr powietrza może robić różnicę. Jakie wy macie filtry powietrza w swoich samochodach?
MaciejSzu
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 lis 2016, o 12:49
Model: v50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Chełmno

Postprzez takiRysiek » 10 sty 2017, o 15:06

Miałem identyczne objawy. Jazda ze stałą prędkością przy 1900 powodowała szarpanie.
Ostatnio wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów i ustało.
takiRysiek
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 cze 2016, o 14:57
Model: V50
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez darrknorthpl » 10 sty 2017, o 23:04

Panowie szukajcie tym tropem http://v50klub.pl/post11256.html#p11256

Węzyki podciśnienia
Zawory N75 (zwłaszcza ten od turbo po prawej)
Czyszczenie przepływomierza, sprawdzeni styków, podmiana ?
Ost. Egr

Przeczyścić kolektor nie zaszkodzi, ale to nie będzie przyczyna, no chyba, że ktoś na węglu jeździ..
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 78
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcinkalmaski » 24 lut 2017, o 00:11

Udało się może komuś z tym uporać? U mnie niestety problem nadal występuje, a sprawdziłem już chyba wszystko, co możliwe i wypisane na 4-ech stronach tego wątku :( Zaczynam tracić nadzieję...
marcinkalmaski
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 lut 2017, o 23:57
Model: V60
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 24 lut 2017, o 07:08

Czy auto było podpinane pod kompa?
Jeśli tak to co wyszło?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 24 lut 2017, o 09:47

W tym miejscu jest chyba moment obr,więc szukaj w sterowaniu zmiennej geometrii turbiny,może to być zawór ster ,egr(jest zaworem nadmiarowym),gruszka przy turbinie,kierownice turbiny przycinające się,jest jeszcze opcja z pedałem gazu.
Czy na wszystkich biegach jest tak samo?
Jak jesteś z W wy mogę podpiąć pod kompa,ale czy pomogę nie wiem.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez klaraklaudu » 6 mar 2017, o 11:13

czesc
klaraklaudu
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 mar 2017, o 11:13
Model: cccc
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: cccccc

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości