Switch to full style

[2.0D 136KM 03-07] Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

3 lip 2014, o 18:16

Witam wszystkich,
mam pytanie czy ktoś przerabiał już problem z szarpaniem w przedziale obrotów 1800-1950? Mam V50 2.0D 2005r modelowo 2006 przeważnie odczuwalne jest szarpanie na 3 i 4 biegu.:(

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

3 lip 2014, o 22:40

Kolego upewnij się czy to aby w podanym przedziale obrotów. A może szarpie przy jednostajnej jeździe przy lekko wciśniętym pedale gazu? Jeśli w przedziale to dużo osób wskazuje łożysko na prawej półosi (ponieważ jest ona dłuższa i w dodatku łamana to posiada dodatkowe mocowanie do bloku silnika i w tym miejscu znajduje się łożysko). Jeśli przy jednostajnej jeździe to taka sytuacja zachodzi gdy załaczona jest procedura dopalania filtra lub gdy wadliwie działają wtryski (to moja obserwacja)

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

6 lip 2014, o 21:51

Jeśli chodzi o obroty to za dużo o jedno zero- pomyłka. Jeśli chodzi o szarpanie to szarpie gdy jadę np.na trzecim biegu ze stałą prędkością, obroty ok 1850, wówczas najbardziej jest odczuwalne szarpanie. Gdy normalnie przyśpieszam to tego nie czuć. W wyższych obrotach na 2100 jadąc na np 3 biegu szarpanie jest nie odczuwalne.

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

7 lip 2014, o 13:05

Sprawdz egr i przeplywke

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

8 sie 2014, o 10:56

Również mam podobny problem.
Auto szarpie mi przy lekko wciśniętym gazie na 3-4 biegu. Mam odłączonego EGR'a oraz wycięty filtr DPF i wyłączony w komputerze.
Nie mam pojęcia co to może być....

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

8 sie 2014, o 11:52

A jak robiłeś program to nic nie wyszło?

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

9 sie 2014, o 18:35

Jedyne co wyszło to zaworek od sterowania turbiną...ale został on wymieniony na miejscu i już nie było przeciwwskazań na zrobienie programu.
Mam teraz plan wymienić na początek EGR'a na nowy i zobaczymy....
Jak nie to to zobaczę to łożysko na półosi.
Muszę coś z tym zrobić bo jestem pedantyczny pod względem samochodu. ;)

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

9 sie 2014, o 21:51

Czekam na odpowiedz co pomogło, bo u mnie występuje ten sam problem. Jaka cena zaworu EGR oraz tego łożyska ?

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

10 sie 2014, o 05:57

Jak wiadomomceny są rożne.
O ile dobrze pamiętam to kolega /mechanik powiedział mi 600zł za egr'a a jeśli chodzi o łożysko to będę się dowiadywał dopiero po wymianie zaworu.

Re: Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

10 sie 2014, o 20:42

Koledzy chciałem zapytać was czy owo poszarpywanie występuje u was cały czas czy okresowo i czy w momencie występowania zauważyliście na komputerze wyższe spalanie (w porównaniu do sytuacji gdy nie szarpie przy tych samych warunkach drogowych). Natomiast co do wspomnianego zaworku na gruszce, a dokładnie to chodzi o czujnik kopiowania turbo, to o ile wiem gdy jest uszkodzony to auto nie ma mocy, przyspiesza tempem żółwia, ale czy z poszarpywaniem może mieć coś wspólnego to nie wiem.
Odpowiedz