[2.0D 136KM 03-07] Problem z szarpaniem, obroty 1800-19500

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Bucek » 3 lip 2014, o 18:16

Witam wszystkich,
mam pytanie czy ktoś przerabiał już problem z szarpaniem w przedziale obrotów 1800-1950? Mam V50 2.0D 2005r modelowo 2006 przeważnie odczuwalne jest szarpanie na 3 i 4 biegu.:(
Bucek
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 18:10
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez katalizator » 3 lip 2014, o 22:40

Kolego upewnij się czy to aby w podanym przedziale obrotów. A może szarpie przy jednostajnej jeździe przy lekko wciśniętym pedale gazu? Jeśli w przedziale to dużo osób wskazuje łożysko na prawej półosi (ponieważ jest ona dłuższa i w dodatku łamana to posiada dodatkowe mocowanie do bloku silnika i w tym miejscu znajduje się łożysko). Jeśli przy jednostajnej jeździe to taka sytuacja zachodzi gdy załaczona jest procedura dopalania filtra lub gdy wadliwie działają wtryski (to moja obserwacja)
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Bucek » 6 lip 2014, o 21:51

Jeśli chodzi o obroty to za dużo o jedno zero- pomyłka. Jeśli chodzi o szarpanie to szarpie gdy jadę np.na trzecim biegu ze stałą prędkością, obroty ok 1850, wówczas najbardziej jest odczuwalne szarpanie. Gdy normalnie przyśpieszam to tego nie czuć. W wyższych obrotach na 2100 jadąc na np 3 biegu szarpanie jest nie odczuwalne.
Bucek
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 18:10
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez eljoter » 7 lip 2014, o 13:05

Sprawdz egr i przeplywke
eljoter
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 mar 2014, o 19:15
Model: v50
Silnik: 2
Rok produkcji: 2007

Postprzez abart » 8 sie 2014, o 10:56

Również mam podobny problem.
Auto szarpie mi przy lekko wciśniętym gazie na 3-4 biegu. Mam odłączonego EGR'a oraz wycięty filtr DPF i wyłączony w komputerze.
Nie mam pojęcia co to może być....
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez bolek80 » 8 sie 2014, o 11:52

A jak robiłeś program to nic nie wyszło?
bolek80
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 14:45
Model: V50
Silnik: D5
Rok produkcji: 0

Postprzez abart » 9 sie 2014, o 18:35

Jedyne co wyszło to zaworek od sterowania turbiną...ale został on wymieniony na miejscu i już nie było przeciwwskazań na zrobienie programu.
Mam teraz plan wymienić na początek EGR'a na nowy i zobaczymy....
Jak nie to to zobaczę to łożysko na półosi.
Muszę coś z tym zrobić bo jestem pedantyczny pod względem samochodu. ;)
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez mariuszkx » 9 sie 2014, o 21:51

Czekam na odpowiedz co pomogło, bo u mnie występuje ten sam problem. Jaka cena zaworu EGR oraz tego łożyska ?
mariuszkx
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 08:04
Lokalizacja: Piła
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez abart » 10 sie 2014, o 05:57

Jak wiadomomceny są rożne.
O ile dobrze pamiętam to kolega /mechanik powiedział mi 600zł za egr'a a jeśli chodzi o łożysko to będę się dowiadywał dopiero po wymianie zaworu.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 10 sie 2014, o 20:42

Koledzy chciałem zapytać was czy owo poszarpywanie występuje u was cały czas czy okresowo i czy w momencie występowania zauważyliście na komputerze wyższe spalanie (w porównaniu do sytuacji gdy nie szarpie przy tych samych warunkach drogowych). Natomiast co do wspomnianego zaworku na gruszce, a dokładnie to chodzi o czujnik kopiowania turbo, to o ile wiem gdy jest uszkodzony to auto nie ma mocy, przyspiesza tempem żółwia, ale czy z poszarpywaniem może mieć coś wspólnego to nie wiem.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość