[2.0D 136KM 03-07] Problem z temepraturą silnika

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Modla » 8 maja 2015, o 21:53

Kilka dni temu jechałem trasę ok 1600 km. Podczas jazdy zauważyłem wahania wskazówki temperatury silnika. Gdy obroty są na poziomie 2200 i wyzej wskazówka pokazuje prawidłowo na połowie, gdy obroty spadną wskazówka opada o jedną kreske. W jezdzie typowo miejskiej nie widać żadnych ruchów wskazówki. Zauważyłem też, że silnik się dłużej nagrzewa. Podejrzewam, że termostat jest cały czas otwarty. Proszę o poradę czy to napewno jest termostat czy coś innego i jaki jest ewentualny koszt jego wymiany
Modla
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 39
Dołączył(a): 26 gru 2013, o 14:56
Model: v50
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2006

Postprzez ejrobson » 15 gru 2016, o 22:26

Odgrzeje trochę temat. Ja w swoim 2.0D 136HP mam problem typu, mało kiedy silnik się nagrzewa do 90stopni (czyli wskazówka w pionie). Trasa czy nie, wskazanie zawsze jest niżej, a silnik grzeje raz dwa do kabiny, nawet zimą. Jeśli ktoś jest w temacie to proszę o rozwianie moich wątpliwości.
V50 2.0d pakiet rdesign // Gdańsk
ejrobson
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 lut 2016, o 10:51
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez gczarkowski1 » 22 gru 2016, o 22:10

Za wahania temperatury i nie dogrzany silnik odpowiada termostat o ile pompa wody jest w pełni sprawna
Avatar użytkownika
gczarkowski1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30 lip 2016, o 20:22
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: teresin -paprotnia

Postprzez krzysztof63 » 23 gru 2016, o 17:27

A to,że kabina ogrzewa się szybciej niż silnik to norma.Po to jest termostat i krótki obieg.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 141
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez mr-fix.pl » 27 gru 2016, o 11:26

A czy przypadkiem w tym silniku nie ma termostatu? Zamiast niego elektrozawór mieszający obiegi na podstawie czujnika temperatury?
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez krzysztof63 » 27 gru 2016, o 17:32

Jest klasyczny termostat.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 141
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez gucio80 » 7 paź 2017, o 15:30

Witam

wracam do tematu termostat. W moim v50 1,8 muszę wymienić ale nie bardzo wiem jak, a do tego wszystkiego jest mało miejsca i kolektor ssący który przeszkadza. Czy ma ktoś dobry sposób jak go wymienić w miarę sprawnie i czy ten kolektor trzeba demontować? pozdrawiam Gucio 80
gucio80
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 kwi 2016, o 11:31
Model: v50
Silnik: 1,8benzyna
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: polska

Postprzez kwiatek210391 » 25 lip 2019, o 20:59

Właśnie kupiłem c30 2.0 136KM. I zaczął się problem z temp. Po przejechaniu 20km krótkim postoju i po tym właśnie postoju od razu się zagrzał, co to może byc?(Zagrzał się na maxa na wskaźniku temperatury).
kwiatek210391
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 lip 2019, o 20:53
Model: c30
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Głogów


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości