Problem z ukladem jezdnym

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez ziolko » 26 paź 2017, o 22:12

Witam wszystkich,

jestem od 3 lat szczęśliwym posiadaczem Volvo V50 2,0 2007 i dopiero co dolaczylem do forum :) od pewnego czasu mam problem z układem jezdnym i byc moze ktos spotkal sie z czym podobnym. Opis usterki:

- narastajacy odglos dudnienia (basowy) po przekroczeniu 100 km/h wraz z narastającymi wibracjami calego auta,
- wibracje powoduje drganie calgo auta - wraz ze wzrostem prędkości dzwiek i wibracje narastaja, drga cale auto, widze to bardzo dobrze na podstawie lusterek bocznych. W tylnym obraz za tylna szyba sie rozmywa ze wzgledu na drgania,
- objawy zaczynaja sie dokladnie od 100 km/h natomiast poniezej nic sie nie dzieje,
- objawy nie wystepuja zawsze - zdarza sie ze moge przejechac 300-500 km i dopiero po pewnym czasie halas i drgania sie wlaczaja jak po nacisnieciu przycisku,
- objawy czasem wystepuja odrazu gdy osiagne 100 km/h nawet jadac z domu do pracy,

- 2 lata temu wymienilem łożyska z przodu - wtedy nie było tej usterki,
- usterka pojawila sie nagle podczas jazdy autostrada również jak po naciśnięciu przycisku - nagle,
- ostatnio wymienilem lozyska z tylu auta,
- bylem w 3-4 warsztatach ale po kilkukrotnym wycentrowaniu kol nic nie pomoglo,
- wymienilem tez jedna z opon bo bylo podejrzenie ze to przez to - nic nie dalo,
- auto ma 207k przebiegu - oryginalny - w 3 lata zrobiłem 80k od momentu zakupu,
- usterka występuje przy wyłączonym silniku

Pozdrawiam i dzieki!
ziolko
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 paź 2017, o 21:40
Model: V50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Hamburg

Postprzez JacSwi » 27 paź 2017, o 06:13

Cieżko tak zgadywać z opisu,ale posprawdzaj wszelkie elementy z plastiku,zderzaki,osłony,nadkola.
Jeszcze można by się opon czepiać ale to raczej odpada.
A lusterka mogą przekłamywać bo często częściowo się odklejają od plastikowej podstawy (mowa o szkle).
Łożyska też raczej odpuść.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 395
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 27 paź 2017, o 06:20

Pod tylnym zderzakiem masz dokładkę lub po lifcie dwa takie języczki mocujące a raczej powstrzymujące zderzak przed drganiami.
Może one pękły i zderzak Ci rozrabia. Bo tak jak by coś w rezonans wpadało wychodzi.
U mnie przednia kratka w zderzaku rozrabiała czasami,przeszukałem wszystko przypadkowo coś robiłem i wyłapałem mały luz,i problem znikł.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 395
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ziolko » 27 paź 2017, o 20:18

Dzieki bardzo za odpowiedz!

Z lusterkami to tylko przykład bo auto cale drga. Sprawdze wszystkie plastiki itp, itd.

Pozdrawiam!
ziolko
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 paź 2017, o 21:40
Model: V50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Hamburg

Postprzez JacSwi » 28 paź 2017, o 00:54

To jak całe auto to musisz kołami się zainteresować.
Amortyzatory rozumiem że są sprawne,te fabryczne nie są wysokich lotów i tu może być kłopot.
Ale zacznij od plastików.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 395
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 28 paź 2017, o 05:55

Jakie masz opony? Firma,rozmiar,rok prod?
Swego czasu mechanik nam osiwiał przez jeden zestaw.Na pusto trzęsło ciągnikiem między 50-70km/h,ale tak że mało nerek i wątroby nie urwało,wystarczyło 500kg ładunku i problem znikał,na kiepskich drogach też mniej szarpał.
Robione było wszystko,amory,zawieszenie ciągnika i naczepy,ciągnik dostał nowe felgi i opony,cały zestaw miał koła wyważane,opony optycznie super,a szarpał bardzo.
Temat wyjaśnił się jesienią kiedy na naczepie zmienili opony na zimowe,zakładane były na te same felgi,po zmianie mogłeś kawę stawiać na półce.
Wiosną po zmianie znów cuda,praktycznie z połową bieżnika,opony poszły na śmietnik.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 395
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ziolko » 29 paź 2017, o 18:16

Opony mam 2 letnie, byly juz 3 krotnie wywazane w zwiazku z usterka, lozyska tez 4 nowe, po zmiani opon z zimowych na letnie usterka byla identyczna wiec opony moge wykluczyc, podobnie lozyska.. moze to amortyzatory bo ich nie sprawdzalem, albo platiki .. w gre wchodza rowniez inne podzespoly ukladu zawieszenia jak przeguby, gumy itp. Generalnie auto ladowalo juz u kilku mechanikow w celu diagnozy usterki i nic nie znalezli. Zawsze mowili ze wszystko ok, bede szukal dalej.. pozdrowienia
ziolko
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 paź 2017, o 21:40
Model: V50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Hamburg

Postprzez JacSwi » 30 paź 2017, o 15:17

To przeguby i te plastiki tak jeszcze może sprawdź poduszki silnika.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 395
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez katalizator » 4 lis 2017, o 23:49

Auto wpada w narastające wibracje to nie kwestia plastików kiedy trzęsie całą budą. Kończące się łożyska, hałasujące nie powodują wpadania auta w drgania. Ta wymiana opon odbywała się na tych samych felgach? Najlepiej przełożyć całe koła z innego auta i wykonać test (mogę się mylić ale koła z forda (c-max, focus II) powinny pasować - może masz do nich lepszy dostęp).
Jeżeli całe koła są ok to trzeba sprawdzić zbieżność. A potem sprawdzać kolejne elementy (łożysko pośrednie półosi prawej, czy półosi są proste i wciąż wyważone)
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 201
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości