[1.6 100KM 07-] Problem ze zmianą biegów 1,6 benzyna

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez Y4r0 » 3 lip 2014, o 09:18

Witam !
Postanowiłem poprosić was o pomoc gdyż nikt nie wie do końca co się dzieje z moim volvo s40 ... a sytuacja wygląda następująco ... miesiąc temu dostrzegłem , że mam wyciek oleju z silnika na poziomie wtrysków więc udałem się z tym do mechanika który rozebrał silnik do poziomu głowicy po czym uszczelnił silnik tzn wymienione uszczelki na nowe , nowe świece , planowana głowica , nowy kompletny rozrząd po prostu wszystko wymieniałem na nówki żeby wszystko śmigło jak trzeba :)
wynik naprawy jest taki , że samochód strasznie stracił na mocy więc podjęto próbę ustalenia co jest grane i... nic tzn spr katalizator i cały wydech , przepływkę , turbinę , rozrząd i kicha ... nadmieniam , iż byłem już nawet w ASO i też niczego konkretnego nie powiedzieli po za tym , że nie ma błędów i wszystkie parametry są w normie... proszę was o pomoc jako ekspertów !!! pytanie które mi się nasuwa to czy mechanik przy rozbieraniu autka mógł uszkodzić wtryski i to jest mój problem???? a może coś całkiem innego?? bo mi osobiście ręce opadają i nie mam już pomysłow :(
Y4r0
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 09:04
Model: s40
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelwaw84 » 3 lip 2014, o 19:49

Tak na szybko tropem może być źle ustawiony rozrząd, ale jeśli jest tak jak w 2,0D, że wałki są spięte dodatkowo łańcuchem to złe ustawienie jest raczej niemożliwe...
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez katalizator » 3 lip 2014, o 22:34

A czy komputer wskazuje jakieś błedy? I czy czujesz gdy turbina wkręca się na obroty? Mi do głowy przychodzą dwie rzeczy: egr lub czujnik kopiowania turbo zamontowany bezpośrednio na turbinie (tak jest w 2.0)
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Y4r0 » 5 lip 2014, o 05:19

Tak jak pisałem byłem w ASO i na komputerze nie ma błędów :( auto nie dymi , EGR miałem zaślepiany i dalej bez zmian , rozrząd sprawdzali już chyba 3 mechanicy ... co do turbiny wg komputera daje wiecej mocy niz powinna :) a teraz osobiscie mam wrazenie , ze po odbiorze auta bylo gorzej z mocą a teraz jakby mu przybylo ale to jeszcze nie to co bylo kiedys :< i co wazniejsze podnioslo sie spalanie ale akurat to mnie nie dziwi bo musze wiecej deptac zeby jechac w normalny sposob
Y4r0
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 09:04
Model: s40
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hultaj » 5 lip 2014, o 18:08

U mnie podobne objawy dawał czujnik podciśnienia turbiny. Taki brązowy z prawej steony.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Y4r0 » 6 lip 2014, o 05:36

i tez żadnych błędów nie wywalał komputer ???? bo nie chce więcej kasy inwestować w coś co nie jest uszkodzone :< i zapomniałem dodać najważniejsze , że moje autko nie ma DPFa
Y4r0
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 09:04
Model: s40
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hultaj » 6 lip 2014, o 09:17

Błędów nie... był tylko komunikat o niewłaściwym ciśnieniu doładowania turbiny ale nie było wiadomo czy to za niskie czy za wysokie. Koszt niewielki bo używany zawór to 100zł (wymienić możesz sam w 2 minuty) a nowy to jakieś 300zł). Ja jeżdżę na używce.
Dodam, że nie był to komp z ASO więc i komunikaty niezbyt precyzyjne.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Y4r0 » 7 lip 2014, o 05:51

tyle , że u mnie nie ma żadnych komunikatów i to chyba nie będzie ten sam problem choć go nie wykluczam
Y4r0
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 09:04
Model: s40
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hultaj » 7 lip 2014, o 12:15

Jak masz dobry warsztat to może chociaż na chwilę założą Ci używkę i dadzą się przejechać.
Ja tak miałem, założyli mi, pojeździłem 3 dni i okazało się, że wszystko działa więc się dopiero rozliczyłem.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Y4r0 » 9 lip 2014, o 15:03

w tym tkwi cały problem , że nie mam i chyba będę musiał kupić w ciemno
Y4r0
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 lip 2014, o 09:04
Model: s40
Silnik: 1.6 D
Rok produkcji: 2005

Następna strona

Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości